שווקים בחו"ל-הולנד

M הדרך

New member
שווקים בחו"ל-הולנד

שווקים ומגבנות
אלקמר שוק הגבינות המפורסם בעולם אליו נוהגים המוני תיירים כל יום שישי בבוקר. (Alkmaar) אחת לשבוע, בימי שישי בעשר בבוקר, המוני תיירים נוהרים אל העיירה אלקמר- בה מתקיים שוק הגבינות המפורסם ביותר בעולם. בנוסף למכירה הרגילה (אלפי גבינות מהכפרים באיזור) מסתובבים בשוק אנשים לבושים לבן הנושאים מגשים ענקיים עמוסים בגבינות ומשחזרים את מכירת הגבינות בימים עברו. בעיירה קיים מוזיאון הנמצא במבנה ששימש בעבר כבית שקילה. במוזיאון מציג את את ההיסטוריה של הגבינה וכמו כן, כלי הכנת גבינות. הגעה:השוק נמצא ברחוב Waagplein בעיירה אלקמר למפת הגעה לאלקמר לחצו כאן שעות פעילות: השוק פתוח כל יום שישי מאפריל עד ספטמבר. מצעד הגבינות נעשה בין השעות 10:00 ל-12:00.
שוק הגבינות בחאודהGouda חאודה - חאודה? גאודה? מה שבטוח- לא כדאי לפספס את שוק הגבינות שבעיירה הזאת. (Gouda) חאודה, גאודה- דבר אחד בטוח- לא כדאי לפספס את שוק הגבינות שבעיירה הזאת. כאן, כמו באלקמר, חקלאי האיזור מביאים את גבינותיהם למכירה במקום וניתן להנות מהמראה החגיגי ומהטעמים. במקום יש גם מוזיאון, מבנה ששימש בעבר אתר שקילה. במשך הקיץ, הגבינות נשקלות כאן כל חמישי בבוקר והשקילה הינה טקס אטרקטיבי להמוני תיירים. הגעה: השוק מתקיים במרכז העיירה חאודה. למפת הגעה לחאודה לחצו כאן שעות פעילות: השוק פועל בחודשים יולי אוגוסט בימי חמישי בשעות הבוקר, 10:00 עד 12:00.
שוק הגבינות באדם שוק גבינות חביב הנמצאה בעיירה הנושאת את השם הכה מזוהה עם הגבינה הצהובה. (Edam) שוק גבינות חביב הנמצאה בעיירה הנושאת את השם הכה מזוהה עם הגבינה הצהובה. בנוסף למכירה הרגילה (אלפי גבינות מהכפרים באיזור) מסתובבים בשוק אנשים לבושים לבן הנושאים מגשים ענקיים עמוסים בגבינות ומשחזרים את מכירת הגבינות בימים עברו. בעיירה קיים מוזיאון הנמצא במבנה ששימש בעבר כבית שקילה. במוזיאון מציג את את ההיסטוריה של הגבינה וכמו כן, כלי הכנת גבינות. כתובת: השוק נמצא ברחוב Damplein 1 בעיירה Edam למפת הגעה לאדם לחצו כאן שעות פעילות:יולי אוגוסט, 10:00 עד 12:00. אתר אינטרנט
 

M הדרך

New member
שווקים בחו"ל /הולנד/אמסטרדם

קניות באמסטרדם באמסטרדם יש מעל 9,000 חנויות המציעות לתושבים ולתיירים כאחד מבחר עצום של ביגוד, הנעלה, עתיקות, תכשיטים, מגוון אביזרים, מוצרי קוסמטיקה, מתנות ועוד הרבה פריטים מקוריים ואסתטיים. על אף שהקלברסטראט והליידסטראט מוכרים כמעט לכל תייר מתחיל, שווה להתפרס קצת לצדדים ולהכיר עוד כמה מקומות. שעות הפתיחה של החנויות בימי שלישי עד שבת מ-1000 עד 1800, שני מ-1300 עד 1800, חמישי מ-1000 עד 2100 וראשון סגור למעט הרחובות הראשיים(הקלברסטראט והליידסטראט) שפתוחים עד 1700. בעונת הקיץ מרבית החנויות פתוחות עד 2000. מומלץ להצטייד במפה.
(Kalverstraat) הקלברסטראט הקלברסטראט ללא ספק נחשב כרחוב הקניות הפופולרי ביותר. תוכלו למצוא שם את כל המותגים, מבחר גדול של חנויות ביגוד והנעלה, אביזרים, מזון מהיר, קופישופס ומזכרות לתיירים. רחוב הקלברסטראט הנו רחוב מרכזי להולכי רגל בלבד ומתחיל בסיומה של כיכר הדאם ונמשך עד המונטפליין המוביל ליעדי קניות אחרים כגון הליידספליין והרמברנדטפליין.
(Magna Plaza) מגנה פלזה קניון המגנה פלזה שירת בעבר כבית הדואר הראשי של אמסטרדם. בביניין משוקם יפהפה זה תמצאו שלוש קומות של חנויות יוקרה ומותגים המציעות ביגוד, הנעלה, מתנות ודברי בית. בקומה העליונה ניתן לשבת בבית קפה נינוח ולצפות בעוברים ושבים.שעות פתיחה: שלישי עד שבת 1000 עד 1900, שני מ-1100 וראשון מ-1200. קניון המגנה פלזה ממוקם בסמוך לספאוסטראט וראדסטראט מעבר לארמון המלוכה שבדאם. www.magnaplaza.nl
(Bijenkorf) הביאנקורף הביאנקורף נחשבת לחנות כל-בו מסוגננת עם מבחר גדול של ביגוד, קוסמטיקה, הנעלה, מגזינים, ריהוט, כלי מטבח, בדים, לבנים ואביזרים נילווים. בקומה התחתונה תמצאו קונדיטוריה עם מטעמים שבהחלט שווה לנסות ובית קפה מעוצב ונטול עשן סיגריות. בקומה העליונה בית קפה נוסף שם ניתן לעשן ולבקר בנוחיות. הביאנקורף נמצא בדאם ממול לאתר ההנצחה של הרוגי מלחמת העולם השנייה. שעות פתיחה: שני עד שבת מ-0930 עד 1800, שני מ-1100 וראשון מ-1200. www.bijenkorf.nl
(Jordaan) היורדאן ביורדאן תוכלו למצוא מגוון חנויות קטנות ומקסימות: בוטיקים של מעצבים, חנויות בגדים יד שנייה, אופנת שנות ה-70, יינות, גבינות על כל סוגיהן, מתנות מקוריות, אומנות, ספרים, הנעלה, ועוד הרבה פיתויים מקוריים ומעניינים. שעות פתיחה שני עד שבת 1000 עד 1800 וראשון סגור. בנוסף, בימי שבת שוק הנורדמארקט שביורדאן מוכר מגוון עשיר של פירות וירקות אורגניים בין השעות 0900 ו- 1700. בימי שני השוק מציע מגוון פריטים משומשים כגון ספרים, ביגוד והנעלה, עתיקות, פרחים אוכל טרי ועוד מציאות. שעות פתיחה 0900 עד 1300. השוק חביב על המקומיים ומומלץ לאוהבי השווקים.
(Nieuwe Spiegelstraat) ניו שפיכלסטראט הניו שפיכלסטראט מפורסם בשל העתיקות והאומנויות שמוצעים שם למכירה. מעל שמונים חנויות של דלפט, פסלים, תמונות, גלריות ועתיקות פרוסות בחן לאורך רחוב אמסטרדמי יפה ושליו זה. מומלץ לאניני הטעם והאסתטיקה. בחודשים מאי עד ספטמבר כדאי לבקר בשוק העתיקות ניומארקט שנמצא בסמוך ומופעל בימי ראשון. רחוב השפיכלסטראט חוצה את התעלות הראשיות פרינסנכראכט, קייזרכאכט והרנכראכט ונמצא במקביל לליידסטראט המפורסם.
(PC Hooftstraat) פי.סי הופטסטראט פי.סי הופטסטראט נחשב לרחוב היוקרתי ביותר באמסטרדם. כאן תמצאו את כל המותגים המובילים והיוקרתיים, את המי ומי של אמסטרדם, בתי קפה מעוצבים וחגיגה שיקית לעיניים. רחוב יקר במיוחד, אך ניתן לטייל בו בהנאה ללא שליפת ארנקים. הרחוב נמצא בסמוך לרובע המוזיאונים.
(Diamonds) יהלומים באמסטרדם לאמסטרדם יש מורשת ארוכה בתעשיית היהלומים שהחלה בתחילת המאה ה-16 עם הגעתם של יהודי ספרד. כיום יש כתריסר מפעלי יהלומים בעיר כשמקצתם מציעים סיורים מודרכים בין כותלי תעשיית היהלומים. הסיורים ניתנים חינם מידי יום בין השעות 0900 ו-1700. היהלומים אינם בהכרח זולים יותר באמסטרדם אך המחירים תחרותיים ולכל הפחות ניתן לראות איך נעשו ולקבל הסבר מפורט על כל רכישה. להלן רשימה מקוצרת של שלוש חנויות מפורסמות המציעות סיורים מודרכים: יהלומי קוסטר שברחוב פוטרסטראט 2-4. www.costerdiamonds.com יהלומי גסן שברחוב ניו אלנבורכרסטראט 173-175 www.gassandiamonds.com יהלומי סטולטי שנמצא בסמוך לכיכר רמברנט ברחוב וגנסטראט 13-17.
(Albert Cuyp market) אלברט קאופ אלברט קאופ נחשב לשוק המפורסם ביותר באירופה והזול ביותר באמסטרדם המושך אליו אלפי מבקרים ביום. כאן תוכלו למצוא מעל 300 דוכנים המציעים למכירה מגוון של פירות וירקות, גבינות הולנדיות משובחות, דגים, בגדים, מזכרות, תבלינים אקזוטיים, בדים, לבנים, ריהוט ועוד הרבה פריטים נחוצים ונחוצים פחות. כדאי לשים לב לכל החנויות המוסתרות מאחורי הדוכנים. השוק נמצא באלברטקאופסטראט שבפייפ ופתוח לקהל שני עד שבת 0900 עד 1800. בימי החורף הקרים השוק ניסגר מוקדם יותר בהתאם למזג האוויר.
(Flower martket) שוק הפרחים שוק הפרחים שבסינגל הוא אחד המקומות הריחניים והמעניינים באמסטרדם בכל עונות השנה. ייחודו של השוק נובע לא רק מפסטיבל הצבעים והניחוחות, אלא בשל העובדה שהסחורה מוצגת מתוך סירות תעלה ועל כן נחשב כשוק הצף היחיד בעולם. ניתן למצוא סוגים שונים של ציבעונים, נרקיסים, זרעים ועוד מגוון רחב של פרחים ואביזרים נילווים. כמו כן, מספר בתי קפה וחנויות פרוסות לאורך הרחוב. שוק הפרחים ממוקם בתעלת הסינגל שבין הקונינגספליין והמונטפליין. שעות פתיחה: שני עד שבת בין 0900 ו-1730, ראשון 1100 עד 1730.
(Waterlooplein market) וטרלופליין השוק הותיק ביותר של אמסטרדם הוא שוק הוטרלופליין שנפתח ב-1783 ברובע היהודי. ממשלת הולנד העתיקה את מיקומו דאז לוטרלופליין ובמלחמת העולם השנייה השוק ניסגר. לאחר המילחמה השוק שוקם מחדש וכיום ניתן למצוא בו ביגוד, ריהוט, אביזרים, מוזיקה ועוד מגוון רחב של פריטים. שוק זול ופופולרי. השוק נמצא במרכז אמסטרדם בסמוך לעירייה שבין מוזיאון רמברנט ומוזיאון לתולדות יהדות אמסטרדם. שעות פתיחה: שני עד שבת בין 0900 ל1700 המשך יבוא...
 
../images/Emo142.gif בקרתי בשווק אחד .אבל הריניג

שלום לך. איזה כתבה נפלאה. אני בקרתי רק במקום אחד וחפשתיי הריניג. קניתי לחמניות וחצי ק"ג של הריניג טרי וחגגתי ,טעם גן עדן. תודה לך מאיר כרמיאל
 

M הדרך

New member
בוולנדאם הוחלפו ההרינג בצלפוחיםו

וולנדאם עיירה קטנה בת 28.000 תושבים שבנויה לאורך סוללת העפר, ובמרכזה הנמל., במשך השנים שימשה כאחד ממרכזי דיג ההרינג.בעשורים האחרונים החליפו הצלופחים את סוגי ההרינג. כל יום בשעה 10.00 יש "מכירה פומבית", והכי מדהים זה לראות את האנשים עומדים ,שולים הרינג ופלווו שואבים לקיבתם. טעות רווחת בארץ היא לחשוב שמטיאס הוא סוג דג , הוא בסך הכל שם כינוי הולנדי לדג הרינג (מליח) צעיר.
 

M הדרך

New member
שווקים בחו"ל/הולנד-סוף

שוק עתיקות Antiemarkt de Looier אחד השווקים המקורים הבודדים באמסטרדם. יש פה תכשיטים, חפצי אמנות, רהיטים ועוד. אזהרה למניעת תקריות מביכות: כמה מהמוכרים בשוק הזה הגיעו מישראל, אז הימנעו מהערות נבזיות בעברית. איך מגיעים: חשמליות 7 ו- 10, לרחוב Elandsgracht שהוא הרחוב של השוק. פתוח בימים שבת עד רביעי, בשעות 11:00 - 17:00, בימי חמישי בשעות 11:00 -21:00.
שוק הבולים Postzegelmarkt אם חשבתם שהנוהג הזה של איסוף בולים עבר מן העולם - טעות בידיכם. פעמיים בשבוע מתכנסים בעיר המשוגעים לדבר, קונים, מוכרים ודנים בענייני בולים. המעוניינים יכולים להביא איתם את אלבומי האוסף שלהם. אפשר להתייעץ, למכור ולהחליף. איך מגיעים: חשמליות 1, 2, 5 ו- 13 עוצרות סמוך לרחוב Nieuwezjds Voorburgwal שם מתקיים השוק (מרחק שתי תחנות מהתחנה המרכזית). פתוח רק בימי רביעי ושבת, בשעות 13:00 - 16:00.
השוק האורגני Noordermarkt שוחרי מזון הבריאות יסתובבו בשוק הזה בעיניים בורקות. לצד פירות וירקות אורגניים שגרתיים, אפשר למצוא פה מינים מיוחדים של פטריות, מוצרי טופו שונים ומשונים, גבינות כבשים ועיזים, ריבות תוצרת בית, שמנים, תבלינים, סוגים מגוונים של פסטה ולחם מחיטה מלאה, פשטידות, מאפים ועוד. מדובר בשוק לא גדול, אבל אחד החביבים ביותר בעיר. באותו מקום פועלים גם שוק ציפורים, שוק כללי ושוק פשפשים, הדומה לשוק ווטרלו פליין. איך מגיעים: חשמליות 13, 14 ו- 17 יביאו אתכם עד בית אנה פרנק. משם יש ללכת מעט על תעלת פרינסן, עד לאזור כנסיית KERK -NOORDER השוק האורגני פתוח רק בימי שבת, בשעות 09:00 - 16:00. בחורף מוקדמת שעת הסגירה ל- 15:00. שוק הציפורים פתוח בשבת, מ- 8:00 עד 13:00. השוק הכללי ושוק הפשפשים פתוחים רק בימי שני, מ- 7:00 עד 13:00.
שוק ספרים ואמנות, כיכר Spui אם הינכם עומדים עם הגב לארמון הצד הימני הוא רחוב ספוי ומדרחוב Kalverstraat אמנם רוב הספרים הנמכרים כאן הם בהולנדית, אבל בכל זאת שווה להציץ בדוכנים. לפעמים יש גם ספרים באנגלית, ואפילו לא רעים בכלל. לצד ספרים נמכרים פה גם תקליטים ישנים, והאווירה אינטלקטואלית ותרבותית להפליא. באותה כיכר, אך ביום אחר, מתקיים שוק אמנות קטן, בו מציעים ציירים ופסלים את יצירותיהם למכירה. איך מגיעים: חשמליות 1, 2 ו- 5 לתחנת Spui וחשמליות 16, 24 ו- 25 לרחוב המקביל KALVERSTRAAT. שוק הספרים פתוח רק בימי שישי, מ- 10:00 עד 18:00. שוק האמנות רק בימי ראשון, באותן שעות. בקיצור...הולנד כפי ששמתם לב משופעת בשווקים, בכל עיר ובכל פינת רחוב תוכלו להיתקל בשוק שוקון ... למעוניינים להרחיב בנושא כנסו לקישור המצורף ותהנו מחגיגת שווקים.
 

cohen chaim1

New member
לפני 25 שנה

ביקרתי באוטרכט. ברובע העתיק של העיר התקיים אז כל יום ששי יריד בולים ומטבעות. ביום אחר היה שוק פרחים. במרכז העיר ליד תחנת הרכבת ותחנת האוטובוסים המרכזית התקיים באחד מימי השבוע יום שוק לדברי מזון וביגוד. חייב לציין שאוטרכט משופעת במוזיאונים קטנים ומיוחדים כמו למשל, מוזיאון לכלי כסף, מוזיאון לשעונים עתיקים, מוזיאון תיבות נגינה ועוד.
 
למעלה