אני הייתי פותח את הרצאתי בשאלה ששאלת.
הקהל היה עונה תשובות שונות, ולבסוף הייתי מסכם את תשובותיו כך:
"כפי שניתן להתרשם מתשובותיכם המגוונות, קשה לדבר על ליבוביץ כדבר לעצמו. ישנו הליבוביץ שלי, והליבוביץ שלכם, והליבוביץ שלהם. כי ליבוביץ סתם - כדבר לעצמו, הוא פשוט איש המאה העשרים, שנולד בריגה ושנפטר בירושלים, שחי כתשעים ואחת שנה, שבימי חייו - גופו צרך כשלושה טונות של דגן ושלושת רבעי טון בשר ומאות אלפי ליטרים מים, וכו' וכו', ושמת בסוף המאה העשרים זקן ושבע".
"אבל הליבוביץ שלי, הוא המאמין והלוחם הגדול על דמותה של היהדות בדור של תקומת עם ישראל בארצו אחרי התופת באירופה; והליבוביץ שלכם, הוא הלוחם הגדול נגד הכיבוש הישראלי בשטחים; והליבוביץ שלהם, הוא איש האשכולות הישראלי האולטימטיבי - שבין השאר שימש בתור עורכה המיתולוגי של האנציקלופדיה העברית; וכו' כו'. וישנו כמובן גם הליבוביץ של ליבוביץ: הוא ראה את עצמו בראש ובראשונה כאיש מדע - ובמיוחד ככימאי וכביוכימאי: מחלוצי חוקרי הכימיה של הסוכרים, מומחה להשפעות נוירולוגיות של סמי שיכוך כאבים, ועוד. לזה הקדיש את מיטב שנותיו. שם, בקמפוסים העולצים של ברלין של קלן - ובמעבדות האפלוליות של אוניברסיטת באזל - הוא בילה קייצים וחורפים, שם עוצבה דמותו האינטלקטואלית - בתחילה כחוקר - ולימים אף כפילוסוף של המדע המנתח כל מושג וכל תופעה דרך משקפיים של כימאי; ושם, במיוחד שם, גובש הלך מחשבתו העתידי - כפי שמשתקף כעת לנגד עינינו בכתבי הגותו".