שוכרים - חתול בשק

שוכרים - חתול בשק

שוכרים חתול בשק?
בדיקת דירוג אשראי תגלה לכם את כל האמת


כל בעל דירה המציע את דירתו להשכרה מכיר את תחושת הפחד לפני שהוא נותן את המפתחות לשוכרים. האם הם שוכרים טובים? האם ישלמו את דמי השכירות? האם סיפרו לי את כל האמת?
בואו נהיה גלויים עם עצמנו. "החתונה" עם שוכרים זו חתונה של "חתול בשק". אנחנו לא באמת יודעים מיהם השוכרים ומה מצבם הכלכלי.
הם נראים טוב, מדברים יפה ובאופן מנומס ואף מציגים תלושי משכורות מכובדות אך בלא מעט מקרים די מהר לאחר שקיבלו מפתח הדירה מתגלות החריקות: "אין לנו כסף החודש בגלל שהאוטו התקלקל והיתה הוצאה גדולה", "חזרו לנו שיקים בגלל הלוואות גדולות ואולי תוותר החודש על השכירות או תדחה בכמה חודשים" אנחנו מכירים לצערנו את כל הסיפורים.
ואנחנו גם שיפוטיים מאד!! תמיד נעדיף זוג נשוי מצפון תל אביב על אם חד הורית עם שלושה ילדים שבאה מבאר שבע. למה? כי אנחנו בטוחים שלאם חד הורית יש סיכוי שיהיו לה צרות כלכליות.
אבל אם תבקשו מראש מהשוכרים שיאפשרו לכם להוציא את הדירוג אשראי שלהם תוכלו למצוא כי דווקא אותה אם חד הורית עמדה בשנים האחרונות בכל התחייבויותיה ואילו הזוג מצפון תל אביב הם אלה שלא פרעו הלוואות וחזרו להם שיקים או שהם חשופים להלוואות רבות.
דרוג האשראי הוא בעצם כלי חדש שמשנה את הכללים ביחסי משכיר – שוכר !!!
חוק נתוני אשראי נכנס לתוקף באפריל 2019 ומאפשר לנותני אשראי ( בנקים וגופים פיננסים) לקבל את הדירוג של כל אזרח שפונה לבקש אשראי על מנת לנהל את הסיכונים בצורה טובה יותר.
גם בעל נכס שישכיל לדרוש מהשוכרים הפוטנציאלים את דירוג האשראי שלהם, תהיה לו התמונה הפיננסית המלאה של השוכרים בבואו להחליט אם הוא רוצה אותם כשוכרים שלו אם לאו ובכך לצמצם את הסיכונים שלו ( את סיפור אם החד הורית והזוג מצפון תל אביב אתם זוכרים?)
אז איך מוציאים דירוג אשראי והאם זה מותר חוקית?
ראשית זה חוקי וזכותו של המשכיר לבקש מהשוכרים שימציאו לו את דירוג האשראי.
איך מוציאים את הדירוג? אפשר לקבל דוח גולמי מבנק ישראל בחינם פעם בשנה או לפנות לחברת "דן אנד ברדסטיט" באמצעות אפליקציית קפטן קרדיט ובסכום פעוט אפשר לקבל גם את הדירוג.
לסיכום: בעל נכס להשכיר חכם המעוניין להקטין את סיכוניו ולקבל שוכרים טובים היציבים פיננסית, היום יש לו כלי נהדר שיסייע לו לעשות זאת.

נכתב ע"י גיל יהלום, יועץ פיננסי וניהול הון אישי
חבר הנהלת איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה בישראל
טל: 052-6704282, דוא"ל: [email protected]
 
למעלה