אני מבין שאתה מסרב להבין מה שנחשב בגדר של חידוש לתחום הידע הנוכחי שלך וזה בסדר. תגובתך איננה שונה מאלו שהרגישו ששומטים להם את השטיח מתחת למה שהם כבר יודעים.אלוהים!!! איזה קישקוש. תהיות של ילד בגן חובה. מה קרה לאלמוגים? מאיפה באים ילדים?
אם אתה בור עד כדי שאתה לא יודע דברים כאלה, הבעיה היא בך, ולא במין האנושי (ובפרט בידע ותהליך רכישתו).
כמובן שיש דברים לגביהם המידע חלקי או שיש חילוקי דעות. אבל גם אלו דברים ידועים לכל בר דעת (חפש אחד ושאל אותו).
והדובדבן - לזרוק אמירה סתמית בדבר "רובד נסתר" על קשרים מסתורים. כשהביסוס היחיד לטענה הוא ש-"אולי" הוא קיים. אולי.
גן חובה אמרתי? טעות. משחקים ב-"נדמה לי" נגמרים הרבה קודם.
עכשיו אני מבין למה טרחת לציין בתחילה שאתה מדבר על "תופעות המתרחשות במציאות". נראה שהמציאות היא רק חלק מההויה שלך.
הופה! מ-"אולי", התקדמת ל-"חידוש". כלומר זו לא רק תאוריה, אלא תגלית של ממש. למה אתה לא עושה עם זה משהו מעשי? לא יתכן שדבר שהופך את כל המציאות, אין לו שום נגיעה למציאות. למה לא תפתור את הרעב העולמי, תעיר את המתים או תאיר את רמת גן?אני מבין שאתה מסרב להבין מה שנחשב בגדר של חידוש לתחום הידע הנוכחי שלך וזה בסדר. תגובתך איננה שונה מאלו שהרגישו ששומטים להם את השטיח מתחת למה שהם כבר יודעים.
יום טוב
אה וירוק...
טוב, האמת היא שאיפשהו אתה צודק. לרשום שנצטרך לפתח כלים פנימיים זה לא משהו שניתן לבסס אותו על קריטריונים מדידים והדרך לתאר את ההנחה שלי לא פשוטה אבל אנסה בכל זאת .ולמה בדיוק אתה לא יכול להפוך אותה למחקר אמפירי? מפני שאין "בה" כלום. אפילו לא הנחה. סתם אמירה ש-"דברים הם לא מה שהם נראים" (לפחות זה מה שנאמר בסירטון). זה אומר בדיוק כלום.
והאמירה שלך לגבי מכניקת הקוונטים - ש-"לא התאימה לנסיון האנושי" - פשוט לא נכונה. חד וחלק. מכניקת הקוונטים נולדה מתוך תצפיות של התנהגות האלקטרון ("מסלולים" קבועים סביב הגרעין) ושל הדואליות חלקיק/גל של הפוטונים.
גם אם היא (או כל תאוריה אחרת, דוגמת תורת המיתרים) אינה נובעת מתצפיות, אלא מהסקה מתמטית, תאורטית או אחרת. עדין ראוי לבסס אותה על משהו, ולא על "נדמה לי" בלבד. משחקי "נדמה לי", ללא שום ביסוס, תימוכין או בדיקה, לא שייכים לעולם המדע, אלא לדת. רק שבמקרה שלך, נראה לי שהאמירה שלך קלושה אפילו מכדי להיות טענה תאולוגית.
וכמעט שכחתי - אני מצפה להתייחסותך הרצינית לתובנה המהפכנית שהצגתי ("הכל הפוך"). מדוע התעלמת ממנה? האם יש לך קושי עם שינוי פרדיגמה? לקבל הנחה שונה? מרגיש שהשטיח נשמט מתחת לרגליך? אנא תגובה עניינית.
רק להבהיר - אני לא מנסה סתם להתנגח, למרות שאני יודע שהסגנון שלי קצת תוקפני, וזה נראה כך (מתנצל. לא זו כוונתי). כוונתי לנסות להבהיר את הפגמים הענייניים היסודיים שאני רואה בגישה שלך.
העובדה כי המחקר המדעי מבוסס על קריטריונים נוקשים ושיטתיים אינו שולל את האפשרות כי הפרדיגמה הבאה של המדע תתבסס על מה שהיה נחשב כאותו תחום שאינו היה נחשב לאמפירי.לכל מה שכתבת אין שום קשר למתודה המדעית, וכמובן לא לתובנות שהמדע מספק (להן אתה עיוור גמור מפאת בורותך במדע). אני לא מבין מדוע אתה לא מפרסם את הגיגך הפרטיים בפורום מיסטיקה/פילוסופיה/מחשבות וכ'. כאן אין בם ולא כלום הואיל וכאמור הם חורגים מהשיטה המדעית ולא תורמים לה אלא מאומה. אולי נדמה לך שאתה מגיע אל עולם המדע כדי להושיעו מרדידותו, אולי אתה סבור שרעיונותיך פורצי דרך, אבל זה כלל אינו כך. אני מציע לך לקחת קורס אחד מקורסי הבסיס בחוג לפיזיקה או מתמטיקה באוניברסיטה. לאחר שתעבור אותו בהצלחה אתה תפסיק ללהג על הרעיונות הללו שלך רק מתוך ענווה.
מה שאנחנו מחפשים במדע - זה חוקיות לדברים. חוקים שעל פי הם העולם נוהג. ההגדרה של סיבתיות היא הגדרה יותר מורכבת.אנחנו חיים בעולם שבו התפיסה שלנו מתבססת על כלים מוגבלים. אנחנו קולטים בחוש השמיעה מנעד מסוים, רואים בחוש הראיה ספקטרום מוגבל וכן הלאה.
ברור לנו שיש מעבר לכך, בעלי חיים קולטים בצורה רחבה יותר, פיתחנו מכשירים שמאפשרים לנו להגדיל את טווח הספקטרום וכל זה כבר ידוע.
מעניין שפיתחנו הרגל לסגל לתוצאות שבעולם הזה סיבות (למרות שהעולם שלנו הוא עולם של תוצאות).
אכן, לגנטיקה יש קורלציה חזקה מאוד עם היכולות שלנו - הן באופן ישיר, למשל: בקרב הרבה אפריקאים, יש מבנה שרירים שונה כתוצאה מגנטיקה שנותנים להם ייתרון בריצה, והן באופן עקיף. הגנטיקה משפיעה על הבחירות שלנו בחיים.מחקרים רבים מגיעים לתוצאות רבות כמו למשל: לרוכבי אופניים במשך יותר מ X שעות יש סיכוי גדול יותר להגיע לחיים ארוכים יותר, לחיים שלוים יותר וכו. הטענה שלי היא שמלכתחילה לרוכבי אופניים היה מרכיב/יכולת שאפשר/ה להם לרכב בצורה מסויימת. כלומר אנחנו לא לוקחים בחשבון שכל אחד מאתנו מלכתחילה בנוי באופן שמכתיב לו מה לאהוב, איך להתנהג, במה להשקיע וכו'.
תעקוב אחרי התהליכים הגנטיים, ותקבל לפחות תשובה חלקית. בסופו של דבר, יש ראיות חזקות לכך שזה שילוב בין גנטיקה לסביבה (קרא קצת על אפקט פלין ועל אפקט ווילסון במחקרים על גנטיקה וסביבה), קרא את הספר BluePrint של רוברט פלומין על המחקרים שהביאו אותנו למסקנה. האמת היא שהוא מתמקד יותר בגנים עצמם, ובמקרים בהם ההשפעה של הגורמים הסביבתיים לא נכפיית על האדם, אבל אפקט פלין מראה שכאשר כופים שינוי מהותי מאוד בגורמים סביבתיים יש שינויים גדולים. מאיפה הגיעו הגנים? כרגע אנו מאמינים שהמשכפל הראשון (שהיה מאוד בסיסי ופשוט) נוצר באקראי, ומשם התפתח בתהליכים אקראיים וברירה טבעית, למה שיש כיום. יש הרבה ראיות שתומכות בזה, ויש תוכנות מחשב שמראות שהאפשרות הזאת ריאלית.עכשיו השאלה היא: מאיפה הגיעו ההבדלים הללו? גנים? הורמונים? גורמים מולדים? ברור. אבל מאיפה אלו הגיעו???
את החוויה אנו יודעים כי יש לנו מוח שמאפשר לנו להגיע לתובנה שיש חוויה. איננו יודעים הרבה על חוויה של כלב, של עכבר, של יתוש, של אמבה, של חיידק, של וירוס, של תא בודד בגוף. לא רואה דרך למדוד את זה. ברור שחיידק לא יכול להגיע לתובנה שהוא חווה. לא בטוח שחולה אלצהיימר בשלבים מתקדמים של המחלה מסוגל לתובנה הזאת. מה המשמעות של חוויה כשלא ניתן להבין שהיא קיימת? כנראה שיש משמעות.ועכשיו נלך אחורה בזמן...מאיפה הגענו? מאיפה הגיעו אותם יסודות שקיימים בעולם שלנו? מאיפה הגיעו החומרים מהם אנו עשויים? אותם מולקולות, אטומים. מה אני בעצם רואה כשאני יוצא לעולם? האם אני רואה או חווה את מה שקיים או את מה שמציעים לי חמשת החושים שלי בלבד.
הגדרתית, אנחנו לא הגלקסיה גם אם אנחנו חלק ממנה, והחוקים הבסיסיים פועלים על הכול.אנחנו כל הזמן מחפשים חיים ביקומים אחרים, מחפשים קשר ליקומים שגדולים מאתנו, אבל בעצם הוא כבר קיים אצלנו, הוא בתוכנו.
אנחנו בעצם אבק של כוכבים , אספנו חומר מכוכבים שמתו לפני מאות אלפי שנות אור. והחומר שלנו נמצא בגופנו. ולכן גלקסיה היא לא משהו רחוק, אלא אנחנו בעצמנו הגלקסיה (עד כמה שזה נשמע הזוי).
אוקיי. הייתי אומר שניתן להגדיר את הכול כמערכת אחת, שבנוייה מתת מערכות. לא רואה עד כה אמירה מעניינת.אנחנו בעצם מערכת אחת.
גם לא מובטח לנו שיש סיבה כזאת שהיא ייחודית, ולא חלק מעקרונות אבולוציוניים רגילים.אנחנו לא מודעים לסיבה שהאטומים שלנו התחברו לזמן קצר של חיים .
במובן מאוד מסוים - כן.האם ניתן לומר כי היקום שלנו הוא נגזרת מאותם הפרטים שהיו טרם המפץ?
הבעיה היא שאין דרך נסיונית לבדוק. יש הסברים אפשריים מנומקים שמעלים את הסבירות לנכונותם אל קצת מעבר לסיכוי האפריורי (שהוא שולי וזניח).ומה בעצם היה טרם המפץ? הרבה תאוריות ניסו להסביר מה קדם למפץ, בדרך כלל המכנה המשותף לכולם היה: לא היה שם כלום אבל היה שם משהו...כלומר לא היה שם משהו שנוכל להגיד עליו משהו מכיוון שהוא אינו קשור לזמן, מרחב, מקום, חוקים פיזיקליים שאנו מכירים. אך היה שם משהו שלא יודעים עליו ולא מסוגלים לכתוב עליו.
מנקודת מבט מדעית, אין שום ביסוס להנחה הזאת, והיא לא לגמרי מתיישבת עם מה שאנחנו כן יודעים. כלומר לא פשוט יהיה ליישב אותה עם המדע. את האר"י אני מכבד, כיוון שאני מכבד מסורות. אבל לא מתייחס אל שירה (שהיא מטבעה מנוסחת באופן שיגרום לנו להזדהות איתה עם הרבה דמיון) כאל ראיה או ביסוס.ההנחה שלי היא שאם היינו (באופן תאורטי) אוספים את כל הרצון שקיים ביקום, של צמחים, בעלי חיים, בני אדם וכל יצור שקיים לנקודה מרוכזת אחת, היינו בעצם מגיעים למה שהיה טרם היקום.
אנחנו מניחים שהיה משהו שלא עונה להגדרה המדעית של אנרגיה או של אור, ושיכלנו לקרוא לו ציפלינגים אבל אנחנו מעדיפים לקרוא לה בשם המטעה "אור", או "אנרגיה", כיוון שזה מקל עלינו להתיידד איתה. (אם להיות הוגנים - המונח "אנרגיה" היה קיים כמונח ערטילאי ולא מוגדר היטב, ביוונית, לפני שהוא הוגדר במדע). יחד עם זה, אני סבור שהשימוש הנוכחי במונח אנרגיה, במנותק מההגדרה המדעית של אנרגיה - מטעה, וגורם לאנשים להרגיש יותר נוח עם ההצהרות.היה רצון/כלי/חיסרון והיתה אותה אנרגיה שנקרא לה כרגע אור.
כמו התפישה של "העולם עשוי מהפכים". ה- Lao Tzu אומר: "איך נדע שהלבן הוא לבן אם אין שחור", זה קשור לאופן שבו אנו תופשים את העולם ולמבנה המח שלנו, אבל גם כאן זה לא מוחלט. יש אפס מוחלט לאנרגיה, ולכן אי אפשר לדבר על ממוצע אבסולוטי שיחסית אליו אנו שופטים דברים. יתרה מכך, יש בני אדם שהם תמיד קודרים ומרגישים רע, ואחרים שהם כמעט תמיד במצב רוח טוב. כלומר זה נכון בדרך כלל לחוויה האנושית, אבל לא תמיד.במצב שהם ביחד הכלי מבוטל לאור. הוא בעצם לא קיים.
זה נכון הרבה פעמים אבל לא כאמירה כללית. אמנם תינוק לא ירצה סוכריה בגלל שהיא סוכריה לפני שיטעם אותה, אבל יש צרכים מולדים, והצורך למצוץ, למשל, הוא צורך מולד.תחשוב על מצב שאתה מבודד רצון מסויים ומציף אותו במילוי. אתה גורם לכך שהוא ייעלם. הוא לא קיים. אי אפשר להגיד עליו שום דבר מכיוון שהשתוקקות מתחילה מרגע שהמילוי מסתלק. נגיד תינוק, אתה מראה לו ממתק, האם יש לו רצון? עדיין לא. מתי ניתן לומר שיש לו רצון? רק לאחר שהוא טעם מהממתק ולאחר מכן לקחת לו את הממתק. אז הוא רכש השתוקקות, עכשיו ניתן לומר שיש לו רצון משלו. וכך רוצים לעשות איתנו.
בעיני זו קפיצה לוגית רבתי. זה בוודאי לא תובנה מתבקשת מהמעט שאנחנו כבר יודעים. אנחנו יודעים שיש קורלציה חזקה עם מה שקורה במוח. אנחנו יודעים שתחושת הרצון הרבה פעמים (ויתכן שתמיד), היא פיברוק שמגיע לאחר הפעולה. התהליכים העצביים הם אלו שמגיעים לפני הפעולה. אתה רוצה להגדיר "ציפלינגים" (אופס. סליחה: "רצון") בתור מה שהוא יותר בסיסי? זכותך, אבל אז אין כאן אמירה משמעותית, אלא רק שימוש מטעה במונח. יש צרכים מולדים שניתן לעקוב אחרי ההשפעות הגנטיות והסביבתיות שלהם, ואנו מפרשים אותם כרצון.יוצא שאנחנו בעולם הזה אנחנו צורות שונות, צברי מולקולות שונות של רצון. שכל אחד ייחודי מאותו מקום שנברא טרם מה שמכונה "המפץ הגדול".
אנחנו חושבים שהמוח הוא המנהל אבל זה לא נכון. הרצון הוא המנהל.
אתה יכול לקרוא לזה איך שתרצה, אני קורא לזה פורמציה של אטומים הבונה כל יצור ויצור ובהתאם לאותו מבנה כך הוא חושב ומתייגע על מנת לממש את מהותו הפנימית.מה שאנחנו מחפשים במדע - זה חוקיות לדברים. חוקים שעל פי הם העולם נוהג. ההגדרה של סיבתיות היא הגדרה יותר מורכבת.
אכן, לגנטיקה יש קורלציה חזקה מאוד עם היכולות שלנו - הן באופן ישיר, למשל: בקרב הרבה אפריקאים, יש מבנה שרירים שונה כתוצאה מגנטיקה שנותנים להם ייתרון בריצה, והן באופן עקיף. הגנטיקה משפיעה על הבחירות שלנו בחיים.
כרגע אנו מאמינים שהמשכפל הראשון (שהיה מאוד בסיסי ופשוט) נוצר באקראי, ומשם התפתח בתהליכים אקראיים וברירה טבעית, למה שיש כיום. יש הרבה ראיות שתומכות בזה, ויש תוכנות מחשב שמראות שהאפשרות הזאת ריאלית.
מה זאת אומרת כרגע אנחנו מאמינים?
איך מתא בודד הגענו למה שאנחנו היום?
את החוויה אנו יודעים כי יש לנו מוח שמאפשר לנו להגיע לתובנה שיש חוויה. איננו יודעים הרבה על חוויה של כלב, של עכבר, של יתוש, של אמבה, של חיידק, של וירוס, של תא בודד בגוף. לא רואה דרך למדוד את זה. ברור שחיידק לא יכול להגיע לתובנה שהוא חווה. לא בטוח שחולה אלצהיימר בשלבים מתקדמים של המחלה מסוגל לתובנה הזאת. מה המשמעות של חוויה כשלא ניתן להבין שהיא קיימת? כנראה שיש משמעות.
אנחנו לא יודעים הרבה על החוויה של בעלי החיים אבל אנחנו יכולים לדעת שהם בנויים מצורות שונות של אטומים שהם אבני הבניין שלהם.
ואותם אבני בניין אלו הם המקור לכל מה שהם.
הגדרתית, אנחנו לא הגלקסיה גם אם אנחנו חלק ממנה, והחוקים הבסיסיים פועלים על הכול.
לא בדיוק. אם אותם אטומים ויסודות נמצאים בתוכנו. אז נוצר בעולם שלנו מודל שהשתלשל מלמעלה ואנחנו כאן בתפיסת המציאות שלנו אינם מסוגלים לתפוס אלא חלקיק ממנו. האם לאחר המפץ מה שהיה זה רק מימן וחנקן? חד תאים ואח"כ תאים מורכבים יותר או שהכול היה קיים רק שבהתאם לרצון שלנו אנחנו כל פעם מגלים עוד רובד של מציאות. (נו זה כבר זולג לתחום של הפילוסופיה).
אוקיי. הייתי אומר שניתן להגדיר את הכול כמערכת אחת, שבנוייה מתת מערכות. לא רואה עד כה אמירה מעניינת.
מעניין או לא אתה יכול עכשיו לקחת תופעה כמו קורונה ולנסות לחפש גורמים שאינם קשורים רק לעטלף אלא לדרגות נוספות , גבוהות מבחינת הרצון (אותה פורמציה של אטומים). כלומר לבני האדם.
גם לא מובטח לנו שיש סיבה כזאת שהיא ייחודית, ולא חלק מעקרונות אבולוציוניים רגילים.
נכון, אך זה הופך את החיים שלנו למשהו הרבה יותר משמעותי.
במובן מאוד מסוים - כן.
זה גם לא פשוט מכיוון שלפני המפץ אותם חוקים פיזיקליים לא היו קיימים.
הבעיה היא שאין דרך נסיונית לבדוק. יש הסברים אפשריים מנומקים שמעלים את הסבירות לנכונותם אל קצת מעבר לסיכוי האפריורי (שהוא שולי וזניח).
עדיין אין תשובה - נגיד שאתה צודק.
מנקודת מבט מדעית, אין שום ביסוס להנחה הזאת, והיא לא לגמרי מתיישבת עם מה שאנחנו כן יודעים. כלומר לא פשוט יהיה ליישב אותה עם המדע. את האר"י אני מכבד, כיוון שאני מכבד מסורות. אבל לא מתייחס אל שירה (שהיא מטבעה מנוסחת באופן שיגרום לנו להזדהות איתה עם הרבה דמיון) כאל ראיה או ביסוס.
נקודת המבט המדעית היא נקודה שמשתנה בכל דרגת התפתחות.
אנחנו מניחים שהיה משהו שלא עונה להגדרה המדעית של אנרגיה או של אור, ושיכלנו לקרוא לו ציפלינגים אבל אנחנו מעדיפים לקרוא לה בשם המטעה "אור", או "אנרגיה", כיוון שזה מקל עלינו להתיידד איתה. (אם להיות הוגנים - המונח "אנרגיה" היה קיים כמונח ערטילאי ולא מוגדר היטב, ביוונית, לפני שהוא הוגדר במדע). יחד עם זה, אני סבור שהשימוש הנוכחי במונח אנרגיה, במנותק מההגדרה המדעית של אנרגיה - מטעה, וגורם לאנשים להרגיש יותר נוח עם ההצהרות.
תקרא לזה בצורה שאתה רוצה. העיקרון שלי הוא שכל פורמציות הרצון שנוצרו, אותם חבורות אטומים בעלי צורות שונות היו מבוטלות לאותה אנרגיה ולכן לא התקיימו בהם אותם חוקים פיזיקליים הקיימים כיום. זו הסיבה שמדענים כמו למשל הוקינג טוענים כי "פשוט לא היה שם כלום אבל אין זה אומר שלא היה שם כלום".
זה נכון הרבה פעמים אבל לא כאמירה כללית. אמנם תינוק לא ירצה סוכריה בגלל שהיא סוכריה לפני שיטעם אותה, אבל יש צרכים מולדים, והצורך למצוץ, למשל, הוא צורך מולד.
אתה צודק, ויחד עם זאת אם אני בצורה תאורטית אציף אותו במילוי הוא ייעלם.
בעיני זו קפיצה לוגית רבתי. זה בוודאי לא תובנה מתבקשת מהמעט שאנחנו כבר יודעים. אנחנו יודעים שיש קורלציה חזקה עם מה שקורה במוח. אנחנו יודעים שתחושת הרצון הרבה פעמים (ויתכן שתמיד), היא פיברוק שמגיע לאחר הפעולה. התהליכים העצביים הם אלו שמגיעים לפני הפעולה. אתה רוצה להגדיר "ציפלינגים" (אופס. סליחה: "רצון") בתור מה שהוא יותר בסיסי? זכותך, אבל אז אין כאן אמירה משמעותית, אלא רק שימוש מטעה במונח. יש צרכים מולדים שניתן לעקוב אחרי ההשפעות הגנטיות והסביבתיות שלהם, ואנו מפרשים אותם כרצון.
אני מאמין שימים יגידו.
דרך אגב אינני מתייחס לצרכים מולדים שיש לכל אחד מהיצורים אלא לרצון הייחודי שמוליד לו מחשבות ופעולות לממש את הרצון.
יש מי שמניע אותו הרצון לכסף וכל מה שהוא יעשה יהיה כדי לממש את הרצון ויש מי שיניע אותו רצון אחר.
מדוע אנו מפרשים אותם כרצון (כלומר תופסים על זה בעלות (Agency)) ? אינני יודע, וזו כבר שאלה שבאמת מעניינת אותי. אני מעדיף להשתמש בכלים מדעיים כדי להתמודד עם השאלות האלו (אם כי מודע לקושי).
תסלח לי אבל אתה פשוט מקשקש. עד שלא תבין על מה אתה מדבר ואת מה אתה מבקר, אין לאף אחד כל סיבה לקחת אותך ברצינות. כל הגיגך כבר נהגו לפניך ע"י אינספור אנשים רציניים, אתה רק ממחזר מזון לעוס לעייפה. אתה צריך להבין שאין לך כרגע כל יכולת להזיז את המדע קדימה, אפילו לא באופן אינפיניטסימלי, שלא לדבר על קפיצה מהפכנית. אני מציע לך להתמקד בלקדם את עצמך, יש לך עוד הרבה מאוד מה לעשות בטרם תנסה לקדם את המדע.העובדה כי המחקר המדעי מבוסס על קריטריונים נוקשים ושיטתיים אינו שולל את האפשרות כי הפרדיגמה הבאה של המדע תתבסס על מה שהיה נחשב כאותו תחום שאינו היה נחשב לאמפירי.
הכיצד?
על ידי שינוי אותה פורמציה של אטומים הבונה את מהותנו.
אני מבין שאתה חווה את זה כפילוסופיה ואני באמת (עדיין) מוגבל ביכולת שלי להעביר את המסר בצורה רהוטה וברורה יותר.
יחד עם זאת אל תרגיש כל כך בטוח בדעתך.
לא תמיד תחום ידע שנמצא לחלוטין מחוץ לתודעתך נתפס בצורה חיובית.
הייתי אומר יותר מכך, שכל פרדיגמה, כל תפיסה חדשנית ששמטה את השטיח למחזיקי התפיסה הישנה גרמה להם לקפוץ ולרקוע בידיים וברגליים (בדיוק כמו שהיא עושה בתוכך).
אני לא הולך להמשיך את ההודעות בצורה שלך, אני מצטער אבל אין לי את הסגנון שלך.תסלח לי אבל אתה פשוט מקשקש. עד שלא תבין על מה אתה מדבר ואת מה אתה מבקר, אין לאף אחד כל סיבה לקחת אותך ברצינות. כל הגיגך כבר נהגו לפניך ע"י אינספור אנשים רציניים, אתה רק ממחזר מזון לעוס לעייפה. אתה צריך להבין שאין לך כרגע כל יכולת להזיז את המדע קדימה, אפילו לא באופן אינפיניטסימלי, שלא לדבר על קפיצה מהפכנית. אני מציע לך להתמקד בלקדם את עצמך, יש לך עוד הרבה מאוד מה לעשות בטרם תנסה לקדם את המדע.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.