שושלת היחוסין של ישוע [ישו]

Adammmm

New member
שושלת היחוסין של ישוע [ישו]

ראיתי סתירה אחת או שתיים בברית החדשה שברצוני לקבל את עצתכם בדבר: 1. האוונגליון מתי מסיים את תיעודה של שושלת היחוסין של ישו: "ויעקב הוליד את יוסף בעל מרים אשר ממנה ישו הנקרא משיח" [מתי א' פס' 16]. לעומתו לוקס כותב: "יוסף בן עלי" - סתירה בין שניהם, מה נכון ? 2. אם מתבוננים קצת יותר ועורכים השוואה יותר פרטנית בין המגילה של מתי לבין זו של לוקס, מגלים שכל שושלת (של כ"א מהם בנפרד) מונה שמות אחרים לגמרי, לדוגמא לוקס מונה: " יוסף בן (1) עלי בן (2) מתת בן (3) לוי בן (4) מלכי בן (5) יני ...." [פרק ג'], לעומתו מתי מונה: "יוסף בן (1) יעקב בן (2) מתן בן (3) אליעזר בן (4) אליהוד בן (5) יכין ...." [פרק א' פסוקים ט"ז והלאה] - מי צודק ?? האם אין כאן סתירה עמוקה ?? 3. עפ"י מתי, מספרם של הדורות מישו ועד דוד המלך הוא בה"כ 28 דורות (כולל ישו ודוד המלך), על פי טענתו של לוקס, מספר הדורות הוא 43 (כולל ישו ודוד המלך) - במילים פשוטות הפרש של 15 דורות שלמים בין מתי ללוקס - מי צודק ? האם אין כאן סתירה עמוקה ?? אודה לתשובותכם.
 

lion 7

New member
על הסתירות אלה כתבנו בדפים

הראשונים בפורום ,אותה שאלה וענינו עליה. סליחה שאני בנייד ולא אוכל לעשות חיפוש.
 

lion 7

New member
רב הוא החומר שאני צריך לתרגם מחדש

מהנייד ,אין סתירות אלא יש אזכור במתי שהדגיש את היוחסין המלכותי בשונה מלוקס (שהיה רופא ולא יהודי)ובשורתו היתה מופנית לגויים לכן לא היתה הדגשה יהודית כמו במתי , נ.ב מישהו מתנדב לחפש כאן (קל מאד במנוע החיפוש) ושאלה ששאל (נדמה לי אחד בשם superman z שהוא מנהל פורום אתיאיזם הנוכחי) , אני זוכר את השרשור שמלח גם השתתפה בו )איפה מלח יא עמי ?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifמצטטת את הודעות ליון 7 מכמה מקטעים ישנים

"אני מתנצל מראש על הכתיב הצפוף כי אני גולש בפון , ועל התרגום מחמת שפת האם שלי והיא ערבית, מקוה שהנקודה תהיה מובנת). ובכן שושלת ישוע היא היחידה בברית החדשה, בשני איזכורים מתי, ולוקס. ישנו קושי מלהבין את שני הלוחות, הקושי נובע מאי הבנת תיאור הלוחות הישנים של היהודים , בהקשר הלוחות היחסיים. אם מסתכלים אל לוח מתי בנפרד ובלי להביט אל לוח לוקס, אנו רואים שהוא זנח שלושה מלכים בין יורם ועזריה (מתי1:8) והם: אחזיא , יואש ואמציהו (2 מלכים 8:25 ו- 11:2 ו- 12:21) גם יהויקים שהיה בין יושיא ויכוניהו (2מלכים 23:34) וגם מוזנח ב(במעשי השל. 11) . ואם הזכרנו ארבעת אלה אנו מקבלים בחלק השני 18 במקום 14 דורות. וזה מחייב לחזור עוד פעם על שם דוד או שם יכוניהו . לפי מסורת שושלת היוחסין אצל העם העברי לא היתה מזכירה , אלא רק אנשים שהיה להם חשיבות יתר שלמענה יוזכרו, לדוגמא (בראשית 46:12 ו- 15, 18 , 21 ,25 ) . > אם עשינו השואה אין מתי ללוקס אנו נמצא הבדלים רבים שפורשו בפירושים שונים. ההבדלים מוכיחות עצמאות כל אחד מהשני ,ביחס למה שכתב והתבססות על מקורות שונה אחת מהשניה , אבל היא לא פחות חשובה או מהימנת . שני השושלות או הלוחות , מאברהם עד דוד הן תואמות, ומשם ``מתי`` בוחר ביוחס המלוכי מדוד דרך שלמה, ומבקביל ``לוקס`` מראה הנצר הקטן דרך נתן בן דוד . לוקס הזכיר 25 שם בין דוד וזרובבל, אולם מתי הזכיר רק 15 שמות בלבד. כל השמות, מלבד שאלתיאל , שונים בלוח האחד מהשני , ולוקס הזכיר 17 בין זרובבל ויוסף נזכר, מצד שני מתי רק תשעה וכולם שונים מהשני. ההבדל החשוב שמתי אומר על יוסף שהוא בן יעקוב , אולם לוקס מזכיר שהיה בן האלי . לא יתכן שהיה בן לשניים, ולא סביר ששתי השמות לאדם אחד . לכן יש כמה אפשרויות המסבירים הבדל זה : (1) אחד הבשורות מזכיר השושלת החוקית והשניה השושלת הטבעית . סוגיה ישנה זו מניחה על מקרה של נישואים אחד או שניים במשפחת יוסף מסוג של נישואי האח עם אלמנת אחיו הגדול הנפטר בלי יורשים, כך מחשבים בני האשה השניה על פי המסורת של משה , בני הבעל הראשון, שהם מטבע הדברים בני הבעל השני או האח הקטן , אולי גם שיעקב והאלי הם אחים (או אחים מאמא אחת ,אבל עם שני אבות שונים) אחד התחתן עם אמו של יוספ, ונפטר בלי יורש, כך אחיו התחתן וילדה לו יוסף, כך שלוקס הזכירו כבן האלי לפי המסורת של משה , (המשך יבוא אם כי על פי השושלת הטבעית , ומטבע הדברים הוא יעקוב כפי שנזכר במתי . זה הדיעה הישנה שחלק קטן מתיאולוגים אוחזים בה . (2) ישנה דיעה אחרת , שמתי הוכיח שושלת יוסף החוקית או כבן המלוכה , אולם לוקס הזכיר יוחסין יוסף האישים , אחד מהם הוכיח שושלת הירושה מדור דוד ושלמה, והאחר את לוח השושלת הטבעית דרך נתן ואנשים מחוץ לנצר המלוכה, אולם נצר קרוב . אבל מתנגד לדיעה זו אם אכן זה קרה , לא היתה זכות למתי בלהשתמש במונח ולד בין שמות האנשים הנזכרים בלוח שלו , כי לנצר שלמה המלוכי נגמר ביוכיניהו , שנראה מת בלי יורשים (ירמיהו 22:30) . (3) דיעה שלישית בה מתי הוכיח דרך הלוח שלו , יוחסיו של יוסף, ולוקס לוח מרים , כך ש``האלי`` היה אבי מרים וחמו של יוסף , ובפועל סבו של ישוע , ומסיבת שלוקס כתב את בשורתו לגויים, ובה רצה להוכיח שהמשיח הוא משושלת האשה , הלך על השיטה ביחוסי ישוע הטבעי , או האמיתי דרך אמו מרים בנצר נתן , זה הודגש בהערה המוקדמת , שבה אמר על ישוע (ויחשבהו כבן יוסף) -אולם האמת- בן האלי או נכדו מצד האם או שבטו , > תמיד אמרו היהודים על מרים שהיא הבת של האלי, ברם מתי , שקהל היעד היה יהודים , הוכיח שושלת ישוע על פי המסורת (ובה יוחס תמיד את הזכרים) דרך יוסף שיוחס לו על פי המסורת בנצר שלמה.. זהו . זאת אחת התמיהות שביקשת סופרמן לדעת , ואצלך נחשבה סתירה . מחמת היות הפורום הוא אמוני, אנחנו נסתפק בזה, ולהבה אם יהיה לנו זמן נשיב בהתאם. שוב התנצלות על הכתיב הצפוף,
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifופה ישנו קישור להודעה של מלח הארץ האדומה

המיתולוגית שלנו (איפה את?
?) ושבו היא מפרטת כמה דברים ומפנה בין השאר להודעה של ליון שציטטתי לעיל. זה הקישור http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1674&msgid=93991585&archive=1
 

lion 7

New member
אולי נערוך את מה שכתבתי ונשים

בקישורי הפורום? מי מתנדב מחברי פורום?
 
יש לי המוווווווווווווון זמן

רק שאני לא יודע מה לעשות ואיך. אם מישהו כאן ילמד אותי אז ממש בכיף
 
למעלה