שחיקת שרשרת אחרי פחות מ-2000 ק"מ?

חוריפיש

New member
שחיקת שרשרת אחרי פחות מ-2000 ק"מ?

בדקתי בשתי דרכים (כלי יעודי ומשיכת השרשרת על גלגל השיניים) ונראה שאני צריך להחליף שרשרת. האם זה סביר להחליף שרשרת אחרי כ-1900 ק"מ?
מדובר באופני trek 7.2 fx ושרשרת kmc z7. זו שרשרת זולה (וכנראה גם פשוטה), אבל חשבתי שהן מחזיקות קצת יותר מעמד.
האם שרשרת זולה תעשה את העבודה? (לדוגמה: [URL]http://shop.harim.co.il/product_info.php?cPath=61_100_88_302&products_id=1474[/URL]) עיקר החשש שלי הוא תיקונים יקרים בהמשך הדרך (קסטה כנראה אני בכל מקרה אחליף בחודשים הקרובים).

תודה.
 

rubber duck

New member
kmc מייצרים שרשראות מעולות

היום בעת החלפת הגרופ
פירקתי שרשרת kmc11sl שסיימה מעל 11000 ק"מ ( גמני לא ציפתי את המספר הזה )
ועדיין נשארו לה עוד כמה מאות קילומטרים שהיו עוברים בשלום אלמלא ההסבה ל1X11 שדרשה שרשרת חדשה וארוכה במיוחד( 118 חוליות )

שרון
 

חוריפיש

New member
תודה על התגובה

השרשרת שלך עולה משהו כמו 50$, שלי 7$, נראה שיש פער איכות משמעותי. ועדיין, לא הייתי מצפה משרשרת שתתפגר כל כך מהר.
 

rubber duck

New member
הזכרת לי משהו

לפני שנתיים בערך
באמצע הטיפוס של יער גיזו
נקרעה לי שרשרת שהיו לה לכל היותר 500 ק"מ
לא שרשרת פשוטה של Kmc גם לא שימנו רמחנא ליצלן
Campagnolo Record 11
שרשרת על , חוליות טיטניום , מיבסבים קרמיים
והעיקר מחיר של 100$ מפוצצים
בטעות הצלחתי לחזור הבייתה ( קיצור 2 חוליות ושימוש בחוליה מהירה )
זו הייתה הפעם האחרונה שלנגעתי בשרשראות הללו
מאז אני עם sram / kmc שזו אותה שרשרת בפועל

שרון
 

משה כ2

New member
החלפת שרשרת

אני מחליף שרשרת ב 2 זוגות האופניים שלי כל 1,800 ק"מ, אם צריך או לא צריך, ותמיד צריך לאחר בדיקת התארכות החוליות. כך אני רוכב בראש שקט לפחות מכיוון השרשרת.
עדיין תמיד מוטרד מתקרים עתידיים למרות שאני משקיע הרבה כדי למנוע אותם ככל שניתן.
 

oren_hershco

New member
שרשרת באופניים נשחקת בעיקר בגלל....

העברות הילוכים אלימות, תחת לחץ.
קרוב ל- 2000 ק"מ זה סביר, אבל תחת העברות הילוכים אלימות שרשרת יכולה להיקרע גם אחרי מאה ק"מ.
גם בוץ ולכלוך הם גורם שחיקה (כי אין O-Ring כמו בשרשראות אופנועים), אבל בדגם שלך, שכנראה רואה בעיקר כביש, כנראה שזה לא הגורם.
נשארנו עם העברות הילוכים: כל העברה תחת הפעלת כח מנסה לפתל קצת את השרשרת. אמנם שרשראות אופניים יודעות איכשהו להתמודד עם הפיתול, אבל עדיין, המבנה הבסיסי יודע להתמודד טוב בעיקר עם כח המתיחה הרגיל.
אז:
א. שרשראות יקרות יותר אכן יחזיקו יותר
ב. תברר עם עצמך מה קורה בעת העברת הילוכים, אולי יש מה לשפר.
 

זכיר

New member
לדעתי לא רק, אלא בכלל שינויים תדירים בעומס

להבנתי המתכת מגיבה פחות טוב לשינויים בעומס המופעל עליה. פידול "עגול" יותר ישחק פחות השרשרת מפידול עם שיאי לחץ חזקים יותר ברגע הלחיצה על הפדל. רכיבה עם פחות האצות ויציאה מעמידה תשחוק פחות.
&nbsp
כך למשל תדירות החלפת השרשרת באופני גבוהה יותר משמעותית באופני העיר שעושים פחות קילומטרים (מישוריים בכללי) מאשר באופני הכביש. וכדי להוסיף חטא על פשע, שרשרת העיר חזקה יותר (7 הילוכים) משרשרת הכביש (9 הילוכים).
 

זכיר

New member
אה, אבל זו לא הפואנטה

הפואנטה היא שפידול עגול יותר שווה לפידול יעיל יותר. הירידה בשחיקה של השרשרת היא הבונוס ולא המטרה
 
למעלה