שיא אישי חדש

Bartov Alon

New member
שיא אישי חדש

כמובן שיא אישי בגבולות הארץ. סחטין צדר... מרהט ליוטבתה זה לו מעט ק"מ נדמה לי 150 או קצת יותר. כל הכבוד!!!
 

חגי

New member
לפני כמה חודשים כתבתי פה

שצדר עומד לעלות מדרגה גם תחרות באוסטרליה וגם גלשן סביר ופתאום יש תוצאות. עכשיו רק נשאר להאמין שאפשר עוד הרבה יותר וללכת על זה. לא צריך לטוס בדרום 3 שנים כדי לשבור את השיא הנוכחי ועצם הטיסה שלו היום מוכיחה כמה זה מגיע לפעמים בקלות...בלי 100 טיסות הכנה מקדימות. אני מקווה שבעקבות כך ,עוד כמה כאלה שמחזיקים מעצמם ירדו מדי פעם וינסו את כוחם. כל מה שצריך זה לצאת משדרות ולהגיע 10 קמ מאילת..
 

חגי

New member
המרחק מרהט עצמה עד יוטבתה

זה 166.5 קמ אבל אני לא מכיר היכן גוררים שם בדיוק. יאללה - שים טרק
 

amitceder

New member
תודה רבה לכל המפרגנים

אין דבר יותר משמח מלשמוע תגובות אוהדות ומפרגנות אחרי טיסה כזו. אז קודם כל תודה רבה לאילן שהנחה בקשר וציין נקודות חשובות בטיסה, ולנהג שלנו בני. טיסה מודרכת בצורה כזו מלמדת המון, ולטוס בלי ניסיון באזור הזה ממש לא מומלץ! מלווה אווירי זו MUST, או לימוד מדוקדק של השטח במפה לפני. דבר שני - תודה רבה וסליחה לכוחות ההצלה שהופעלו לחיפוש עקב בעיות איכון. הטיסה היתה עם מכשיר קשר שהסתבר שרק מסוגל לקלוט ולא לשדר, או נכון יותר - לפרוץ אבל בלי דיבור. זו הסיבה שטסנו אילן ואני כל הדרך. הבעיה נוצרה באזור מפעל צין, בואך כביש הערבה. בקטע הנ"ל למעט כביש שהולך לכיוון מזרח אין שום דרך לחילוץ, ולמרות שלפי הנחיית אילן עקבתי אחרי הכביש - קשר העין שהיה בינינו כל הטיסה - נותק (אילן התברג ל2500 מ' ועבדכם הנאמן נעצר ב1800). לאחר טיסה זהירה הגעתי לכביש הערבה, ולא היה ברור אם אילן נחת או המשיך לכיוון אילת. הנחתי, באופן שגוי, שהוא המשיך - דבר שנתן הרבה מוטיבציה להמשיך דרומה, אבל גרם לתקלה מבצעית. אילן ובני הניחו שיתכן ונחתתי בקטע הבעייתי שבין מפעל צין לערבה, ובעצה משותפת עם ברטוב הזניקו כוחות הצלה. הבעיה העיקרית היא החום הכבד ששרר היום באזור (42 מעלות) - ובקבוק 2 ליטר מים שבהחלט לא היה מספיק להשרדות לאורך זמן בשטח. ועכשיו למה שולנסי בטח ידע לצחוק עלי - ואולי בצדק: בדומה לטיסת 6 השעות באוסטרליה (שהסתיימה ב240 ק"מ) - גם טיסת 6 השעות בעייתית לGPS שלי - ETREX שלא נועד לשמירת לוג שכזה - ולא ניתן לכוון זמן דגימה - ולכן - החלק האחרון בלבד של הטיסה נשמר ("רק" ה135 ק"מ האחרונים). מכיוון שהחלק הראשון של הטיסה חופף לשל אילן - ברגע שגם הוא ישלח את הלוג, אפשר אולי לחבר בין השניים. בינתיים - זה מה שיש לי להציע. 'צטערת. ושוב תודות וסליחות כאמור לעיל. אגב, נתוני טיסה שנאספו: 18000 מ' גובה נצבר, 6 שעות טיסה, +6.7 עילוי מקסימלי, 2250 מ' גובה מקסימלי.
 

ג ל נ ט י

New member
אח... מה זה

באתר כתוב שהמרחק הלינארי הוא 80 קמ לערך... צדר, שוב משתינים על הגירניום ?
 

amitceder

New member
צודק,המפה לא בסדר

זה נראה כאילו כל הטיסה בדרום היתה על ההרים, כשבפועל היא היתה מעל הכביש פחות או יותר.
 

ג ל נ ט י

New member
לא הבנתי

אין מצב שמדדת 166 ק"מ (אולי בפועל עשו 166 אבל הטרק חלקי). המפה שלי מגוגל והיא די עדכנית. ניתן ליראות בקלות שהטרק דרס את עצמו כי נקודת ההמראה שרואים היא ב 1700 מטר. שים לב שניתן להזיז את המפה באמצעות העכבר ולגלגל דרומה. דאבל קליק זה זום-אין ויש לך סליידר בצד שמאל לעשות זום - לא היתי אומר שהיה לבריטים דבר כזה... אם תגדיל (בשקל תישעים) תראה את הכביש אם תקליק על האייקון של Info תקבל: Pilot Name: amit cederbaum Date: 20/07/07 Track Datum: WGS-84 Glider Type: moyes Departure Time: 12:55:43 Landing Time: 15:13:49 Duration: 2:18:6 Number of track points: 1535 Track Time Interval(max): 34 Sec Track Time Interval(min): 1 Sec Linear Distance: 88.651 Km Mean Speed: 38.5 Km/h Maximum Speed: 281.739 Km/h 3D Track: YES Maximum Height: 1685 m Minimum Height: 79 m Take-off altidude: 1473 m Landing altidude: 79 m Height above takeoff: 212 m Height takeoff-landing: 1394 m Maximum Height diffrence: 1606 m Accumulated climb: 1,256 m
 

ג ל נ ט י

New member
וגם

אפשר להקליק על האייקון של Google-Earth אם התוכנה מותקנת אפשר ליראות בללת מימד - ואז תבין איפה ההרים ואיפה העמק - תתקשר אם אתה מסתבך
 

amitceder

New member
תודה ולנסי, אתה אלוף

עכשיו רק אם תוכל לחבר את הטרק של אילן זה יהיה אחל'ה. צודק - זה דרס - אבל בדיוק בקטע בו אילן כבר נחת.
 

amitceder

New member
אין מנוס, אני צריך לקנות GPS נורמלי

וקאמל בק, וסוללה חדשה לקשר שלי. מדהים שההקלטה מתחילה בערך מחצבה, יצא לי פוקס. עכשיו נשאר לחבר עם הטיסה של אילן :) תכלס, לא הבנתי כמה מרחק לינארי זה יוצא. 166 ק"מ?
 

David Gerby

New member
כל הכבוד צדר../images/Emo45.gif

טיסה מדהימה. תמיד האמנתי שהפוטנציאל טמון בדרום, וברגע שיפתחו שוב שערי מחולה יחזור האתגר גם לתבור ואולי מישהו ישבור את תבור אילת. פעם חשבנו שזה תלוש מהמציאות אבל אני מרגיש שזה קרוב עם הגלשנים החדישים והשיפור ברמה. רק חסר דבר אחד - שלום. אז שבבבת שלום...
 

חגי

New member
ראשית - שוב סחטיין - אבל קשר זה הדבר

הכי חשוב בטיסות בדרום הן מבחינה טכנית לאיסוף ועדכון והן מבחינה בטיחותית. לא הבנתי מה קרה לאילן. איפה הוא נחת? מה זה בדיוק כוחות הצלה? אגב - את הקטע הבעייתי אחרי מפעלי צין ניתן לחצות מבלי לעקוב אחרי הכביש , אבל צריך להיות שם לפחות 1500 מטר כדי לעשות את זה בטוח. בטיסה שלי משנה שעברה נכנסתי לאזור ב- 1100 וכבר חשבתי לחזור כשטרמיקה טובה שאבה אותי ל 2000 ואיפשרה לי לחתוך ולהתחבר לכביש הערבה דרומית לעין יהב. בGPS שלי ניתן לכייל את זמן הדגימה ובטיסה כזאת אין ברירה - אם אין מספיק זיכרון אז מכיילים על 12 או 15 שניות. אני מניח שגם אצלך ניתן לכייל. שמתי לב גם שטסת די נמוך לאורך הערבה - אצלי היו גליידים של 10-20 קמ בין טרמיקה אחת לשנייה כשבטופ אני עולה ל- 1800 ויורד למינימום 1000 למעט כמעט נחיתה בפארן.. בנוסף היתה לך רוח צפון מזרחית , בטיסה שלי היא היתה צפון מערבית.
 
איזה תותח

אכשיו אני גאה להיות המורה שלך, כיפרת על זה שבסיבוב אתרים שעשיתי לכם אחרי הקורס רצית להמריא בהר הקפיצה ברוח צפונית מאיזה חתיכת סלע שפנה צפונה
 

amitceder

New member
וואו, איך זכרת את זה?

הספקתי כבר לשכוח. טוב , לפחות לא רציתי להמריא מחתיכת סלע שפונה דרומה :)
 
למעלה