תודה רבה לכל המפרגנים
אין דבר יותר משמח מלשמוע תגובות אוהדות ומפרגנות אחרי טיסה כזו. אז קודם כל תודה רבה לאילן שהנחה בקשר וציין נקודות חשובות בטיסה, ולנהג שלנו בני. טיסה מודרכת בצורה כזו מלמדת המון, ולטוס בלי ניסיון באזור הזה ממש לא מומלץ! מלווה אווירי זו MUST, או לימוד מדוקדק של השטח במפה לפני. דבר שני - תודה רבה וסליחה לכוחות ההצלה שהופעלו לחיפוש עקב בעיות איכון. הטיסה היתה עם מכשיר קשר שהסתבר שרק מסוגל לקלוט ולא לשדר, או נכון יותר - לפרוץ אבל בלי דיבור. זו הסיבה שטסנו אילן ואני כל הדרך. הבעיה נוצרה באזור מפעל צין, בואך כביש הערבה. בקטע הנ"ל למעט כביש שהולך לכיוון מזרח אין שום דרך לחילוץ, ולמרות שלפי הנחיית אילן עקבתי אחרי הכביש - קשר העין שהיה בינינו כל הטיסה - נותק (אילן התברג ל2500 מ' ועבדכם הנאמן נעצר ב1800). לאחר טיסה זהירה הגעתי לכביש הערבה, ולא היה ברור אם אילן נחת או המשיך לכיוון אילת. הנחתי, באופן שגוי, שהוא המשיך - דבר שנתן הרבה מוטיבציה להמשיך דרומה, אבל גרם לתקלה מבצעית. אילן ובני הניחו שיתכן ונחתתי בקטע הבעייתי שבין מפעל צין לערבה, ובעצה משותפת עם ברטוב הזניקו כוחות הצלה. הבעיה העיקרית היא החום הכבד ששרר היום באזור (42 מעלות) - ובקבוק 2 ליטר מים שבהחלט לא היה מספיק להשרדות לאורך זמן בשטח. ועכשיו למה שולנסי בטח ידע לצחוק עלי - ואולי בצדק: בדומה לטיסת 6 השעות באוסטרליה (שהסתיימה ב240 ק"מ) - גם טיסת 6 השעות בעייתית לGPS שלי - ETREX שלא נועד לשמירת לוג שכזה - ולא ניתן לכוון זמן דגימה - ולכן - החלק האחרון בלבד של הטיסה נשמר ("רק" ה135 ק"מ האחרונים). מכיוון שהחלק הראשון של הטיסה חופף לשל אילן - ברגע שגם הוא ישלח את הלוג, אפשר אולי לחבר בין השניים. בינתיים - זה מה שיש לי להציע. 'צטערת. ושוב תודות וסליחות כאמור לעיל. אגב, נתוני טיסה שנאספו: 18000 מ' גובה נצבר, 6 שעות טיסה, +6.7 עילוי מקסימלי, 2250 מ' גובה מקסימלי.