שיבוץ לשנה הבאה

Monicelu

New member
הבן שלי אובחן מאוחר. כיתת תקשורת ב-ה, רגילה בכיתה ו והשנה בחטיבה. עקב קשיים השנה הוא מועמד לחזור לכיתת תקשורת. קשה לי עם זה אבל נאמר לי שזה הדבר הנכון. הילד בתפקוד גבוה. מה עושים? איך לבחור בית ספר אחר? אולי כיתה רגילה בבית ספר טבע-דמוקרטי וכו'?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
הבן שלי אובחן מאוחר. כיתת תקשורת ב-ה, רגילה בכיתה ו והשנה בחטיבה. עקב קשיים השנה הוא מועמד לחזור לכיתת תקשורת. קשה לי עם זה אבל נאמר לי שזה הדבר הנכון. הילד בתפקוד גבוה. מה עושים? איך לבחור בית ספר אחר? אולי כיתה רגילה בבית ספר טבע-דמוקרטי וכו'?

לעלות לחטיבה בשנת קורונה, זה באמת קושי על גבי קושי...
גם בלי להכירו, נראה לי לא מפתיע שזה עורר קשיים...

מה הוא חושב/מרגיש לגבי הרעיון של כתת תקשורת?

האם תוכלי להרחיב מה קשה לך ברעיון?
האם זה נתפס אצלך כסוג של נסיגה?
אולי החויה בכתה ה לא היתה טובה?
אגב, כתת תקשורת בחט"ב עשויה להיות שונה מביסודי.

יכולה לשתף מנסיוני עם ה|תות| (כיום בן 21) :
בכתה ב היה בשילוב יחידני, בכתה ג' עבר לכתת תקשורת
(התנגדתי מאד בהתחלה, אח"כ שמחתי כי היתה לו מחנכת מופלאה).
בכתה ז' חזר לשילוב יחידני, סבל מאד.
בכתה ח' היה בחינוך ביתי (להתאוששות מהשנה שלפניה...)
בכתה ט - כתת תקשורת, סיים יב בכתת תקשורת.
הנאמנות היחידה שלי היא לילד- לא לשום מערכת, אסכולה או הסתכלות חצונית עליו/עלינו.
גם לא לעצמי בהקשר הזה- נטו לילד, מה נכון לו.
אגב, אחיו הצעיר, גם הוא על הספקטרום, היה בגן אנתרופוסופי, כתה א רגילה,
בכתות ב-ג חינוך ביתי ומד' הוא בחינוך הדמוקרטי.
כל אדם, ודאי בגיל צעיר מאד, עובר שינויים במהלך חייו
ולכן מה שאולי היה נכון לו בשלב כלשהו עשוי להיות לא נכון לו בשלב אחר,
ולהיפך: מה שלא היה נכון לו, עשוי בשלב אחר להיות נכון.

אז לשאלתך- הייתי מתחילה כאמור מלברר איתו מה הוא מרגיש וחושב.
לנסות להיות קשובה לו "בין השורות", לקלוט לא רק מה שהוא אומר.
וגם לשאול אותו, בשיחה או במייל, מה שזורם לו יותר-
איזה מאפיינים חשוב לו שיהיו לסביבה החינוכית שלו?
ואז עושה "סקר שוק" : מה זמין לכם/בסביבתכם? מה ממה שזמין הכי מתאים לו?
כדאי לנסות להכיר את הנפשות הפועלות, הצוות החינוכי בבתי-הספר הנשקלים כאפשריים.
כי לפי נסיוני, יותר מהכותרת הפורמלית של כתה או שיטה חינוכית כזו או אחרת
אישיותם של המחנכים משפיעה על הסביבה החינוכית ועל החוויה של הילדים בתוכה.
 

Monicelu

New member
תודה על התשובה המעמיקה וסליחה שלא הגבתי.
אני אישית חשה אכזבה, נסיגה, החמצה. למרות המלצות בית הספר, אני חשה שלא עזרו לו מספיק כדי להשתלב. ברור שהקורונה עשתה שמות. הוא לא נכנס לזום וגם כשהוא נכנס לא הכין משימות אלא רק עשה מבחנים.
כיתה ה הייתה בסדר. גם ו שם היה בשילוב טוב. השנה הוא מסתכל בנוסטלגיה על כיתת התקשורת. רוצה לחזור לשם, אבל בלי להיות עד חמש. השנה נפל על מחנכת מאוד לא רגישה, שלא הצליחה/התאמצה ליצור איתו קשרים טובים. הוא לא רוצה ללמוד, שונא בית ספר. הוא חכם, ידען אבל לא מצא את מקומו ואני חוששת גם לגבי השנה הבאה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
זה באמת מעייף להיות כל יום עד חמש בביה"ס.
אבל לא בכל כתות התקשורת זה המצב.
לפי מה שכתבת, נראה לי שביה"ס הנוכחי לא מיטיב איתו, לכן הוא יורד מהפרק.
חוזרת על המלצתי לעשות "סקר שוק": לבדוק מה זמין באזורכם-
כתות תקשורת, בי"ס עם גישות חינוכיות מיוחדות (כגון טבע, דמוקרטי )
ואולי חינוך ביתי?
לנסות להכיר כמה שניתן את הנפשות הפועלות בכל אחד מהמקומות
ואז לשקול יחד איתו (חשוב מאד לדעתי ומנסיוני, במיוחד שמדובר בנער לא בפעוט)
מה נראה הכי מתאים ונכון לו.

לגבי תחושת האכזבה והנסיגה -
אולי אפשר להקל עליה ע"י איזשהו שינוי בהסתכלות:
התקדמות או נסיגה מוגדרות בהתאם ליעד, ככל שמתקרבים אליו זו התקדמות, כשמתרחקים זו נסיגה.
מה היעד שלך לגבי בנך?
לא מכירה אותך, אבל מנחשת שהיעד הוא שיהיה לו טוב.
שיהיה בסביבה שתצמיח אותו, שהוא יאהב את החיים שלו, שיבנה וייבנה.
נכון?
אם כן, אין כאן נסיגה. בתהליך ההתבגרות בנאדם לומד מה מתאים לו וגם מה לא מתאים לו,
אנשים וסביבה כמו שחווה בביה"ס הנוכחי לא מתאימים לו, לא מאפשרים לו לצמוח ולפרוח.
זה ידע חשוב, זו למידה מקדמת.
זה לא בהכרח אומר שאך ורק כתת תקשורת נכונה לו ותהיה נכונה לו עד יב,
אבל אולי רצוי לא לפסול כל כתת תקשורת באשר היא רק בגלל שזו לא כתה "רגילה"
לשים את הנורמליות כיעד עלול לפגוע ולהזיק.

סחלבים הם פרחים מרהיבים.
הם גם פרחים רגישים מאד.
אם נותנים להם טמפרטורה, לחות, אור וכו' לפי צרכיהם
מקבלים פריחה נדירה ביופיה.
אם שותלים אותם בערוגה רגילה, הם נובלים...
 
למעלה