שידור חוזר של השיר במוסף

שידור חוזר של השיר במוסף

אני משער לעצמי שרובכם לא קראתם את השיר שהיה במוסף השבוע, לא ראיתי תגובות לשיר החריף הזה של י. ל. פּרץ, ואני מנחש שזה בגלל שלא כולם אוהבים שירה ולא כולם יכולים לקרוא יידיש בכמות מסיווית כזאת. תעשו את המאמץ לקרוא את השיר הזה, הוא שווה את זה. אם יש לכם שאלות על מילים או משמעויות, שאלו.
 

grinberg

New member
חברה האָט רחמנות!!!

יידישיסט איז אַזוי פיל משקיע אין די שירים זיַיט מגיב (ביידיש?) אויף זיַין שאַרפן שיר, קעגן אָדער בעד, אַעיקר תגיבו!
 

קערבאלע

New member
א קליינטשיקער תקון-טעות´ל + הוספהלע

טייערער פריינד יידישיסט, א הארציקן ישר-כוח פאר פּרצעס ליד און פאר די בייגעלייגטע הערות און פאר דעם פארגעלייגטן ארטיקל וועגן דער געשיכטע פון יידישער ווארשע. מערניט, א קליינטשיקער תיקון-טעות´ל, דער מחבר פונעם ארטיקל וואס איז אריין אין "דעת" איז: ד"ר אברהם רובינשטיין. סיידן האבן דאס די חשובע לייט פונעם "דעת" גופא געמאכט דא א טעות. טאמער יא, וואלט מען באדארפט זיי לאזן וויסן דערוועגן. אגב, נאך דער מלחמה איז דעם ייווא אין ניו-יארק ארויס די דריי-בענדיקע "געשיכטע פון יידן אין ווארשע" פון דעם זייער וויכטיקן יידישן היסטאריקער יעקב שאצקי (דער ערשטער באנד אין 1947ת דער צווייטער אין 1948 און דער דריטער אין 1953). עס וועט פאר מיר ניט זיין קיין גרויסער חידוש אויב איר אליין זייט שוין גוט באקאנט מיט אט-דער וויכטיקן בוך פון שאצקי, אבער אפשר וועט עס פאראינטערעסירן אנדערע פריינט אונדזערע טאמער זיי וועלן אריינדרינגען ווייטער און טיפער אין דעם דאזיקן ענין. ווי געזאגט שוין: א גרויסן ישר-כוח פאר אייער אויפטו און זייט מוחל, וואס איך שטופּ זיך דא מיט מיינע, משטיינס געזאגט, אויסבעסעונגען און אומגעבעטענע "הוספות". אייער, קערבאַלע
 
נהפוך הוא. ההוספות שלך מאד

מעניינות וחשובות. גם הידע שלך מרשים מאד. חטת לי את התיקון על אברהם רובינשטיין. לא הגיוני שנוברשטרן יכתוב מאמר כזה. הוא לא היה מפרסם במחניים - ביטאון הציונות הדתית.
 
אַ דאַנק, איך בין שולדיק ../images/Emo163.gif

דער טעות איז געווען מײַנער
, פֿאַרשטייט זיך אַז דאָס איז ד"ר אבֿרהם רובינשטיין און נישט ד"ר אבֿרהם נאָווערשטערן… פֿון דער זעלבער סיבה וואָס קאַטאָוועס האָט איצט דערמאָנט.
 

1haam

New member
אכן שיר חריף ומרשים

החמצתי אותו בסיבוב הראשון, ותודה על האזכור שעשית. אני אכן לא מכיר את כל המלים וצירופי המלים. למשל, מה פירוש הצירוף "קאשע צעריבן", שאת כל אחת ממילותיו אני מבין (כך נדמה לי)? בכל אופן, הבנתי שרוח השיר היא: ככל שיענוהו, כן יתקדש. מכאן מתבקש שהיטלר ימ"ש לא היה נוצרי אמיתי, אחרת היה מתכוון להשאיר לנו שריד ופליט. ובמלים אחרות, לא היה מתַכְנֵן לטרוף את כל הכבשה בשלמותה.
 

1haam

New member
ובאותו עניין

יהודה עמיחי כתב משהו שמזכיר לי מאד את השיר הזה של פרץ: "אלמלא היה האל מלא רחמים/היו הרחמים בעולם". ואז"ג.
 
למעלה