קרדיט תמונה: pixabay
עולם השיווק הדיגיטלי הולך ותופס נתחים גדולים יותר בעולם השיווק ובכך הופך לשליט ולמרכיב המרכזי ביותר בפרסום של מוצר, שירות או עסק. עסק ללא נוכחות דיגיטלית כיום הוא כמעט כמו לא קיים ויותר ויותר בעלי עסקים מבינים את העוצמה והיתרונות האינסופיים שיש בשיווק העסק שלהם באינטרנט. לצד זאת, רבים מהם גם יכולים לטעות ולעשות זאת בצורה שגויה ובכך לזרוק הרבה מאוד כסף סתם. ישנן דרכים לעשות זאת באופן חכם ובכך להגיע להחזר מהיר יחסית להשקעה, להגדיל את קהל הלקוחות שלכם וליצור "מערכת יחסים" משמעותית עם הלקוחות הקיימים. בקיצור, במאמר זה ריכזנו לכם את כל מה שצריך לדעת על שיווק באינטרנט, SEO קידום אתרים, קידום ממומן וכד'.
מזה בכלל קידום אתרים?
המונח SEO קידום אתרים הוא מונח המתייחס למגוון פלטפורמות הקידום והשיווק השונות שישנן בדיגיטל – שיווק ופרסום בגוגל לצד קידום אורגני של האתר הן בגוגל והן ברשתות החברתיות וזאת על מנת להעלות את האתר בדירוג מנועי החיפוש. מרגישים מבולבלים? אנחנו נסביר:נגיד שאדם רוצה לקנות מגפיים שחורים. מה הוא יעשה מכאן? כמובן, יכתוב בגוגל "מגפיים שחורים" ויראה את מגוון המגפיים השחורים שיש לחנויות השונות להציע. אך ישנן המון חנויות שמוכרות מגפיים שחורים, כיצד גוגל בוחר איזו מן האופציות להציג למחפש בדף תוצאות החיפוש? הרי, רוב ההקלקות בגוגל נעשות על תוצאת החיפוש הראשונה/השנייה או השלישית. גם אנחנו, כאשר אנחנו מחפשים בגוגל נלחץ במרבית המקרים על אחת מן התוצאות הראשונות. כאן בדיוק נכנס SEO קידום אתרים לתמונה. ה-SEO הוא בעצם ביצוע של שיפורים והתאמות על מנת להעלות את דירוג האיכות של האתר שלכם בגוגל, וככל שיש לכם דירוג גבוה יותר בגוגל (הנקבע בעיקר לפי רלוונטיות – כמה התוצאות באתר שלכן הן רלוונטיות לביטוי החיפוש של המחפש בגוגל? וכמובן גם לפי נוחות) כך האתר שלכם יוצג בדירוג גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש של גוגל. אתם בוודאי שואלים את עצמכם: רגע, אבל שלושת התוצאות הראשונות כמעט תמיד בגוגל הן מודעות! ואתם בהחלט צודקים, אך זה תחום קידום אתרים שונה מעולם ה-SEO. הקידום הממומן מבוסס בעיקר על קמפיינים ממוקדים והעלויות שלו נקבעות לפי ההקלקות על המודעה. השימוש שנעשה בקידום ממומן הוא בהחלט טוב לקידום של מבצעים או של שירותים חדשים, אך ה-SEO שם את הדגש על מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוח. התוצאה שמתחת לתוצאות הממומנות היא התוצאה ה"אורגנית", משמע, אף אחד לא שילם על מנת שהיא תוצב בדירוג החיפושים היכן שהיא מוצבת. SEO = Search engine optimization והאופטימיזציה מתבצעת על ידי אדם המתמחה בכך – אדם זה מבצע חוקר את האתר ומבצע את המהלכים הנדרשים על מנת לשפר את דירוג תוצאות החיפוש, הוא יכתוב תוכן חדש לאתר על מנת "להוכיח" לגוגל כי האתר שלכם הוא מתעדכן ורלוונטי וכן הוא יזהה בעיות אופטימיזציה המונעות מן האתר להגיע להישגים גבוהים יותר.