שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

מהו שיווק שעובד והכרחי לעסקים קטנים?

מסקר שנערך לאחרונה בקרב 300 בעלי עסקים בישראל עולה כי הרוב המכריע של בעלי העסקים הקטנים שמשווקים באינטרנט עושים את זה ללא אסטרטגיה כתובה. בהתאם לכך, רובם אינם מרוצים מהתוצאות.

באותו הסקר נמצא כי הרוב המוחלט של בעלי העסקים פנו אל השיווק באינטרנט כדי להגיע ללקוחות חדשים.
המסקנה היא ברורה: עצמאים ובעלי עסקים קטנים הבינו את מגוון אפשרויות השיווק ברשת, והם מבינים שהאינטרנט יכול להזרים להם לקוחות חדשים אך רובם מתקשים להתנהל ולהבין מה הדבר הנכון לעשות על מנת להביא באמת לקוחות.

אז בואו נבחן מהן הטעויות האופייניות של עצמאים ועסקים קטנים בשיווק דיגיטלי ומהו פתרונן.

פייסבוק, טוב למי?
שיווק באמצעות עמוד פייסבוק בלבד עשוי להיות מפתה: פתיחת עמוד עסקי היא בחינם אלא שזה בהחלט לא מספיק. לא כולם יודעים שרוב רובם של אוהדי דף עסקי לא יראו את הפוסטים שלו, אלא אם הם פורסמו בתשלום. נתון מעניין נוסף הוא שכמעט כל מי שעשה 'לייק' לעמוד עסקי לא יחזור לבקר בו באופן עצמאי. זה נכון שעמוד פייסבוק מאפשר להוסיף לקוחות פוטנציאליים, לספק להם תוכן מעניין ואולי משעשע, כמעט לא נעשות דרכו הזמנת מוצרים אמיתית.
בנוסף, לחברת פייסבוק יש נטייה לשנות מדי פעם את עיצוב העמודים, לשנות "חוקים" של אסור ומותר לגבי פרסום בעמוד עסקי וכו'. מבחינה זו, לבעלי העמוד אין כל שליטה על המצב.
הפתרון: אתר אינטרנט. זה אולי נשמע גדול, יקר ומאיים אבל זה לא באמת כך. היום ניתן להקים בקלות ובזול מאוד אתר שבנוי, מעוצב ומותאם בדיוק לצורכי העסק על ידי חברות שבונות אתרים לפי תבניות קבועות ויש אתרים ממש מעולים ושיווקים. בנוסף, יכולת המעקב אחר פעילות הגולשים באתר תמיד תהיה מפורטת ומעמיקה יותר ועם סיכוי גבוה יותר להגדלת מכירות והרווחים.
אז החלטנו לשלם על הקמת אתר אינטרנט, מה הדבר הבא? בעלי עסקים רבים שוכחים כי בסופו של דבר מטרת האתר היא לגרום לגולשים למצוא את מה שהם מבקשים במהירות וביעילות. עסקים רבים מערימים קשיים על הגולשים וגורמים להם לשוטט ברחבי האתר ולחפש את מבוקשם. לכן האתר חייב להיות שיווקי.
רבים מהעסקים מקימים אתר אינטרנט, אבל שוכחים להתאים אותו לגלישה מהסלולר. החל מחודש אפריל – גוגל הודיעה שאתר שאינו מותאם לסלולר – יידחק מהעמוד הראשון.
86% ממחזיקי הטלפונים החכמים משתמשים במנועי חיפוש. כלומר אחוז ניכר מהגולשים, גולשים דרך הסלולרי. אתר שאינו מותאם לסלולר גורם לגולשים לנטוש, פוגע בתדמית של העסק וגורם לבריחה של לקוחות פוטנציאליים.
הפתרון: אתר אינטרנט חייב להיות מותאם לסלולר, אין כאן שום הנחות! במרבית הפלטפורמות הפופולריות לבניית אתרים מדובר היום בסטנדרט בסיסי ומובנה. על האתר להיות רספונסיבי – כזה שחזותו משתנה בהתאם לגודל המסך של הגולש.

פרסום בגוגל:
אם כבר החלטתם להשקיע בדף פייסבוק ובאתר אינטרנט – עכשיו חשוב להשקיע מחשבה וכסף בפרסום בגוגל. הבעיה היא שאתר יכול להיות יפה, מעוצב, רספונסיבי ואטרקטיבי ועדיין לא יגיעו אליו גולשים חדשים. הפיתרון : ביצוע מחקר מילות מפתח. מדובר בכלי המאפשר להבין אילו מילים (מילות מפתח) קהל היעד מקליד כדי להגיע לשירות או מוצר שהוא מחפש. המטרה: לפרסם בצורה יעילה כך שהפרסום יופיע בפני הגולשים שמחפשים אותך. את מחקר מילות המפתח ניתן לערוך לבד או דרך מקדמי אתרים.

למי שולחים ניוזלטרים וSMS?
בעלי עסקים נוטים, לעתים, להשקיע יותר בגיוס לקוחות חדשים מאשר בשימור לקוחות קיימים. מדובר בטעות, מכיוון שלקוחות נאמנים ומרוצים תורמים בתורם גם לגיוס לקוחות חדשים באמצעות מתן המלצות וחוות דעת חיובית על בית העסק. אחד הכלים הנפוצים לשימור לקוחות הוא משלוח ניוזלטר, ואולם לא מעט לקוחות רואים בניוזלטרים ואסמסים פרסומיים הטרדה. כתוצאה מכך, עסקים קטנים רבים נרתעים ומפחדים לאבד לקוחות מוטרדים.
הפתרון: ניוזלטרים הם עניין שבשגרה. הצרכנים של היום רוצים לדעת ממקור ראשון על מכירות, הנחות או אירועים של בית העסק. לכן, מומלץ לא לפחד מדיוור ישיר וכל אחד יכול. שיווק באמצעות מיילים, הודעות SMS וניוזלטרים הנשלחים ללקוח הוא כלי יעיל, נוח לתפעול ומשתלם. אלה פעולות שהוכחו פעם אחר פעם כמגדילות את הכנסות העסק באופן ניכר ומחזירות לקוחות ותיקים לקניה חוזרת.
לסיכום, ההמלצות והפעילויות המפורטות בכתבה זו ניתנות לביצוע בקלות יחסית וללא השקעה גדולה. אם אתם עצמאים או בעלי עסק קטן (או בינוני) וטרם עשיתם זאת, הגיע הזמן שגם אתם תתחילו לפעול באמצעות שיווק דיגיטלי. אם תעשו זאת בצורה נכונה, זה ישתלם בגדול!
 
למעלה