שיווק

RanLoel

New member
שיווק../images/Emo5.gif

והנה שוב המילה הזאת שאף אחד כאן לא אוהב לשמוע.... השיווק הוא חלק מהחיים ולכן גם חלק מהרפואה הסינית, אם אנחנו רוצים או לא רוצים. כבר היו פה לא מעט דיונים בנושא. אני יודע. אתר אינטרנט כן או לא.התמחות כן או לא. תימחור. תדמית. ברור לכולנו ששיווק נכון הוא תהליך ארוך ומתמשך וש"פה לאוזן" היא שיטת ה-gold standard .אבל בכל זאת, מעניין אותי לשמוע מה עבד בשבילכם. איזו פעולה שיווקית שעשיתם באמת הביאה מטופלים חדשים. פליירים בשכונה? הרצאה במתנ"ס? חיבור למישהו בתחום משיק? שתפו. זה עשוי לעשות טוב לכולנו.
רן
 

ינוקא1

New member
הטריקים השיווקיים

לא היו אצלי הצלחה גדולה (אם להודות על האמת גם לא ניסיתי הרבה). המפתח לדעתי הוא עקשנות והתמדה. להשתדל לטפל כמה שיותר , גם במחירים מצחיקים , לאסוף מטופל אחרי מטופל. החוויה הכי מכוננת שלי כמטפל זה שטיפלתי חצי שנה במועדון קשישים תמורת 40 ש"ח לטיפול. זה לא היה קל , אבל זה מאוד מאוד עזר לי - גם מבחינת נסיון מעשי ופיתוח השיטה שלי , וגם מבחינת איך לעבוד עם אנשים. היום אני מבין שכאשר משהו אצלינו מבשיל בפנים , המטופלים מגיעים. אם מגיע מטופל אלינו , זה בדיוק בזמן שהוא צריך להגיע - לא לפני לא אחרי. ואם אנחנו רוצים שזה יבשיל מהר , אז צריכים לטפל בכל הזדמנות בכמה שיותר. כל עוד איננו בשלים ל"שיטפון" של מטופלים , נקבל זרם דקיק. אם נתמיד לטפל ולא נתיאש זה יגדל בהתמדה - במקביל להתפתחות שלנו. לא מזמן מישהי אמרה לי שעד שקליניקה מצליחה להכות שורש זה תהליך של כ3-5 שנים , והיא צודקת במאה אחוז. צריך פשוט עקשנות ועקשנות ועקשנות , גם עור של פיל לא מזיק. בהדרגה נפתחו לי עוד כל מיני מקומות והזדמנויות , וההוא שמע מההיא וההיא מההוא. גם אצל אמא שלי שהיא פסיכולוגית עם וותק של כמה עשרות שנים טובות , היו שנים שהיו לה מטופל או שניים בשבוע. אבל היא התמידה. יום אחד היא טיפלה בבת של רב חרדי ידוע , ואותו רב מאוד התרשם והמליץ עליה לאנשים. ומאז היא התחילה להתפרסם. כיום מגיעים אליה אנשים מרמת הגולן וגם מאילת עד יבנה בשביל טיפול פסיכולוגי. בכל השנים שהיא עובדת היא לא השקיעה אפילו שקל אחד בשיווק ! אבל היא היתה עקשנית והיא מטפלת מעולה. בקיצור - עקשנות סבלנות והתמדה. זה הטריק שלי.
 

RanLoel

New member
סבלנות....

מסכים איתך. סבלנות היא אכן מילת המפתח ועם הזמן היא משתלמת. אבל מצד שני אני חושב שכל "עצמאי" בכל תחום שהוא תמיד מסתובב עם תחושה של "אני יכול לעשות יותר". ככה זה אצלי לפחות. תודה על השיתוף, רן
 

ינוקא1

New member
"אני יכול לעשות יותר"

זה תמיד נכון. אבל כשאני חושב על המילה "שיווק" אני בדרך כלל חושב על פלאיירים , על פרסום באינטרנט , כתבות בעיתון ועוד. הדברים הללו מביאים מטופלים לפחות בטווח הקצר , אבל הדבר החשוב באמת בעיני כדי שזה יחזיק מעמד זה "עבודה פנימית". למשל היום , יש לי אמון מוחלט בשיטת הטיפול שלי. יש לי ביטחון מלא שאם אדם בא אלי , הרווחתי את כספי ביושר והוא יפיק מזה תועלת. אפילו אם בטווח הקצר הוא יגיד לי "כלום לא השתנה" אני מסוגל להרגיש מה אני עושה - וזה "המזל" שלי. בעבר , זה לא היה. היו לי הרבה ספקות מבפנים. נראה לי שהחסר ביטחון הזה גם הקרין החוצה. עם הזמן הטיפולים והמטופלים בא הביטחון. ביטחון פנימי ושמחה וחיבור אמיתי למה שאנחנו עושים זה משהו שנותן לנו את היכולת להתמיד וגם להיות "מושכים" בעיני אנשים אחרים. כשיש לנו ביטחון אנחנו גם לא "נואשים" כדי שיגיעו אלינו אנשים , ואנחנו באים למטופל ממקום הרבה יותר רגוע ומסוגלים להחזיק ומסוגלים גם לשחרר. בשביל שזה יבוא צריך זמן ותרגול והתמדה , ומציאת הדרך האישית שלנו. גם הרבה "אמונה". אמונה בעצמינו ואמונה בדרך. כשיש את הביטחון והחיבור האמיתי למה שאנחנו עושים , הרבה הרבה הרבה יותר קל לנו לשווק את עצמינו.
 

RanLoel

New member
נכון אבל...

מסכים איתך לחלוטין שהתרגול, ההתמדה. הביטחון. האמונה והחיבור האמיתי משפיעים על היכולת השיווקית שלנו. כשאנחנו מרגישים נוח במקום שלנו זה מקרין החוצה וזה מושך מטופלים חדשים. אבל אין כאן סתירה. לדעתי במקביל לבניית הביטחון ומציאת הדרך הנכונה לנו, חשוב לעשות גם עבודה "חיצונית". חשוב לנסות ולגייס מטופלים בדרכים יצירתיות.
 

haimhen

New member
טיפ המופנה למי שקשה לו עם שיווק ומכירות

לפני מספר שנים עברתי סדנת שיווק למטפלים.. המנחה רשם על הלוח "מכירות \ שיווק" וביקש שנעלה אסוציאציות שעולות לנו - היו שם מילים כמו: לא אתי, לא מקצועי, לא נעים, אני לא טובה בזה, לא אוהב, מגעיל, דביק וכו.. ואז המנחה ציין שלא כולנו נולדנו אנשי מכירות או שיווק גדולים אבל........ אם נחליף את המילים מכירות \ שיווק במילה - הסברה - הכל מסתדר להסביר זה מאוד אתי, מאוד מקצועי, כייף לנו לדבר על הרפואה הסינית, אני טוב בזה, אוהב לעשות את זה, שמח לדבר על הרפואה הסינית וכו.. מה שחשוב זה להוציא את עניין הרצון מכירתי \ שיווקי- פשוט להסביר בלי לרצות שהאדם המקשיב יבוא לטיפול.. להסביר ממקום נקי ההבנה הזו הייתה משמעותית מאוד עבורי - וכך אני פועל עד היום בכל אפיק הסברתי חיים חן מרפאת דרך הרוח בקריות
 
המילה "שיווק" אינה מילה גסה

ענייני השיווק הם עניינים חשובים מאוד, ומצוין שרן העלה את זה עכשיו, כאשר אנחנו עומדים בסוף שנה ועוד בוגרים יוצאים לשוק העבודה. קראתי את מה שחיים כתב, ואני חושבת שאני דווקא בעד המילה שיווק, ודווקא בעד הפנמת המילה. זה שיש תחומים שכמו ניכסו לעצמם את המילה, עדיין לא אומר שהיא באמת שלהם, ובסופו של יום, כשחושבים על המילה הזו, היא באמת לא מילה גסה. אני חושבת שמאוד חשוב להשתמש במילה הזו, כמו גם במילה כסף, מסיבה מאוד פשוטה- אנחנו מסיימים לימודים ופותחים עסק. אנחנו פותחים עסק עצמאי, ונכון שזה עסק של קליניקה ברפואה סינית, ואנחנו כאילו לא מתעסקים בעניינים חומריים, אבל זה רק כאילו. בתור בעלי עסק אין לנו אלא להתעסק בדברים הללו- וזה ממש, אבל ממש לא דבר רע! כל האסוציאציות האלו שחיים ציין- מכירה אותן, יודעת שהן קיימות, והן פשוט לא נכונות. זה מאוד דומה לדיעה המוטעית שאומרת שמי שהוא איש שיווק מצוין הוא מטפל לא טוב ולהפך. זה באמת לא נכון. זה תלוי בראייה של האדם את הדברים. אם האדם מגיע מתוך הבנה, שהוא מקים עסק, וזה מה שהוא עושה- מנהל עסק עצמאי, שאמור לכלכל אותו ואת משפחתו לאורך השנים- אזי אין מנוס מלהיכנס גם לעניינים של שיווק וכסף ותכנון פיננסי, ובניית תוכנית עסקית ובניית תוכני שיווקית- ועוד המון דברים שניהול עסק אומר. יש את האנשים שהם פחות בנויים לזה- אז הם צריכים למצוא את האנשים שיעשו את זה בשבילם. ואפשר גם ללכת ללמוד את הדברים בקורסים קצרים ומסובסדים לעסקים קטנים- שאגב, גם מלמדים שיווק באינטרנט- לפחות עקרונות בסיסיים. אני חושבת שההבנה שמדובר על ניהול עסק מאיימת על אנשים, בלי שום קשר לעיסוק שלהם, וזה לא מתאים לכולם. ברגע שהדיבור על כך יהיה ער יותר בתחום שלנו, המילה שיווק לא תגרור קונוטציות כל כך שליליות ומוטעות, ואולי- רק אולי, זו תהיה ההתחלה לצמצום אחוזי הנשירה בתחום הרפואה הסינית. אני בהחלט מסכימה עם הגישה שחיים מתאר שלא כל שיחה חייבת להיות באוריינטציה שיווקית של "בוא אליי לטיפול". אבל אני לא מסכימה עם המחשבה של "להוציא את עניין הרצון השיווקי"- בעיקר כי הוא לא נכון. הרצוןן השיווקי קיים וזה טוב וזה חשוב. אם הוא לא קיים- אז איך בדיוק נקיים את העסק שלנו?
 

haimhen

New member
לכן מיקדתי את קהל היעד של הטיפ :)

שיווק ומכירה אינן מילים גסות אך לא לכולם קל איתן.. כהתחלה ניתן לפעול בצורה שהצגתי ולאט לאט להשתכלל.. כמו שמטופלים עוברים תהליך טיפולי - יש מטפלים שצריכים לעבור תהליך שיווקי - ועושים אותו שלב שלב, לזמן יש פה פקטור. בהצלחה חיים חן
 

RanLoel

New member
יופי של טיפ

אני מסכים עם יעל שהמילה שיווק לא צריכה לאיים, אבל יש לא מעט אנשים שלא מרגישים איתה נוח וזה מובן. אני חושב שמי שיותר נוח לו להשתמש במילה הסברה שילך על זה. הרעיון הוא אותו רעיון. פעם, לפני הרבה זמן דיברתי עם איש שיווק והוא שאל אותי כמה מבני המשפחה הקרובה שלי יודעים באמת מה אני עושה, אבל באמת יודעים. התשובה שלי הייתה "לא הרבה". כמובן שהם כולם יודעים שאני עוסק בדיקור אבל כמה מהם מבינים מה זה אומר? כמה מהם יודעים אלו בעיות הדיקור יכול לפתור? היום יותר ויותר. בכל ארוחה משפחתית אני דואג לטפטף בעדינות ולפתוח את הנושא מבלי לצאת נודניק. אפשר אפילו להתאמן על זה. מבקשים מחבר לזרוק נושא. כל נושא. ומנסים באופן טיבעי לנתב את השיחה לדיקור. שיחה על כדורגל? אין בעיה - "שמעתי שאיברהימוביץ' מטופל בדיקור על בסיס קבוע..." שיחה על מוסיקה? מצויין- "ידעתם שמדונה עושה דיקור קוסמטי?" זה אפשרי ועם קצת תרגול משתפרים בזה. אני אסכם. ההסברה, כמו שאתה קורא לה, היא חשובה ואפילו קריטית. לדעתי כמו בטיפולים ובקליניקה גם בשיווק הנסיון משחק תפקיד משמעותי. תודה על השיתוף, רן
 
למעלה