הנפש יודעת כח הזמן את כל מה שיש לדעת..אך הידיעה אינה מספיקה,הנפש חותרת להתנסות.
יכול להיות שאתה מכיר את עצמך כאדם נדיב,אבל אם לא תעשה משהו שמדגים נדיבות,אין לך
דבר פרט לתפיסה.יכול להיות שאתה מכיר את עצמך כאדם טוב לב,אבל אם לא תעשה מעשה
של טוב לב כלפי הזולת,אין לך אלא מושג בנוגע לעצמך.הרצון היחיד של נפשך הוא להפוך את
התפיסה הנאצלת ביותר שלה על עצמה להתנסות הנשגבת ביותר שלה.עד אשר תפיסה נהפכת
להתנסות,יש לנו השערה בלבד.אלוהים ידע,שכדי שתתקיים אהבה-ותכיר את עצמה-חייב להתקיים
גם הניגוד הגמור שלה.לפיכך ברא אלוהים מרצון את הקוטביות הגדולה-את הניגוד המוחלט
לאהבה,כל דבר שהאהבה איננה-את הדבר שניקרא כעת פחד.מרגע שהתקיים הפחד,יכלה האהבה להתקיים
כדבר שאפשר להתנסות בו.
יכול להיות שאתה מכיר את עצמך כאדם נדיב,אבל אם לא תעשה משהו שמדגים נדיבות,אין לך
דבר פרט לתפיסה.יכול להיות שאתה מכיר את עצמך כאדם טוב לב,אבל אם לא תעשה מעשה
של טוב לב כלפי הזולת,אין לך אלא מושג בנוגע לעצמך.הרצון היחיד של נפשך הוא להפוך את
התפיסה הנאצלת ביותר שלה על עצמה להתנסות הנשגבת ביותר שלה.עד אשר תפיסה נהפכת
להתנסות,יש לנו השערה בלבד.אלוהים ידע,שכדי שתתקיים אהבה-ותכיר את עצמה-חייב להתקיים
גם הניגוד הגמור שלה.לפיכך ברא אלוהים מרצון את הקוטביות הגדולה-את הניגוד המוחלט
לאהבה,כל דבר שהאהבה איננה-את הדבר שניקרא כעת פחד.מרגע שהתקיים הפחד,יכלה האהבה להתקיים
כדבר שאפשר להתנסות בו.