שיטה להחזיק את הפלאפון והתייעצות

שיטה להחזיק את הפלאפון והתייעצות

ברשותי מכשיר סלולר עם ספיקר. כעקרון אני נמנע מלדבר בפון בזמן נהיגה, אבל כשאני נאלץ אני שם שתי ידיים על ההגה כנדרש בחוק, ואני מחזיק באחת הידיים את הפלאפון כפי שמוצג בתמונה. כשאני מדבר בפון בנהיגה, למכשיר הרי יש ספיקר וזה קולט את הדיבור שלי ואת הצד השני אני שומע ברמקול של הפלאפון כמו בדיבורית. שתי ידיי על ההגה ואני כמובן מסתכל על הדרך שלפניי. רציתי לשאול מה דעתכם על השיטה הזו מבחינה חוקית.
 

be_roo

New member
חוקית היא בטח שלא

אומנם אתה לא עובר על התקנה הדורשת שתי ידיים על ההגה, אבל בתקנה של הטלפון הנייד יש דרישות נוספות. התקנה אוסרת כל שימוש בטלפון ללא דיבורית המותקנת באוטו. ספיקר אינו דיבורית מותקנת ברכב. אומנם בית המשפט כן התיר שימוש בדיבורית אישית שגם היא לא מותקנת פיזית ברכב, אבל טרם נקבע כך לגבי רמקול מובנה במכשיר. מעבר לכך, אוזניה אישית לא מחייבת אחיזה במכשיר, דבר שאתה כן עושה. השיטה הזו מסוכנת בדיוק כמו להחזיק את המכשיר ביד אחת, השליטה שלך בהגה פחותה, בתמרון חירום המכשיר יפול ויצור הסחת דעת נוספת ומיותרת. קנה אוזניה ב-80 שקל.
 
מה אם

טוב תודה. אולי אני אניח את המכשיר בכסא לידי או אניח אותו על איזה משהו יציב לידי ואדבר לחלל האויר כשאני לא נוגע במכשיר בכלל. זה חוקי? הפתרון של אוזניה אישית ידוע לי, אני פשוט לא אוהב את החוטים והסירבול.
 

be_roo

New member
חוקי או לא, אני בספק שמישהו יוכל

לדעת שאתה בכלל מנהל שיחה אם המכשיר יהיה מונח לידך. מצא מקום שבו הוא מקובע כדי שלא תצטרך כל פעם להזיז אותו חזרה, כמה שפחות התעסקות וחוסר ריכוז. הבעיה העיקרית היא החיוג עצמו, שאותו יש לבצע כאשר הרכב עומד, ברמזור למשל. אני רק אדגיש, ששום דבר כאן הוא לא בגדר המלצה, אלא רק העלאת אפשרות. ולזכור שעדיף תמיד למעט בשיחות בנהיגה גם עם דיבורית.
 

בר

New member
למה לדבר בפלא בזמן נהיגה בכלל ?

האם אתה יודע ששיחה בפלא מרחיקה אותך מן הריכוז בכביש ? אתה מנסה להבין את המילים הבוקעות מן המכשיר,אתה מנסה להתרכז בשיחה ולא בכביש. כמה פעמים ראית אנשים נוהגים בכביש משוחחים והם נוהגים בלי לדעת שהם על הכביש בכלל ???? אני רואה אותם כל יום ויום. אלה שמשוחחים עם הפלא ביד ונוהגים לאט מידי,כדי לא לאבד ריכוז. או גם אלה שיש להם דיבוריות ונוסעים לאט תוך כדי השיחה כי הם מרוכזים בשיחה ולא בנהיגה. אתה רוצה לדבר בפלא ? תעצור בצד ותדבר כמה שאתה רוצה,לא על הכביש בכלל ! אני אישית משתדל נורא לא לדבר באמצע נהיגה שיחות שעולות על 2 דקות לכל היותר ! ואם אני מדבר עם חברה שהיא היחידה שאני מדבר איתה שעות באוטו או בכל מקום אחר,אני תופס את הנתיב הימני,צמוד לשוליים,מאפשר עקיפה במידה ויש צורך [כביש חד סיטרי] ונוסע לאט בגבולות ה80. בתוך העיר אני הייתי אוסר בכלל על שיחות בפלא. אבל אי אפשר לאכוף את החוק הזה... שנייה אחת שלא שמת לב ואתה עלול למצוא את עצמך בעסק ביש. שנייה אחת בלבד... רק למצוא את הכפתור שעונה לשיחה-זה בדיוק שנייה אחת להסיט את העיניים מהכביש. רק להקיש את המספרים,כל מספר זה שנייה אחת בלבד ! [יש לך תשע ספרות ועוד הSEND נכנסת ל10 שניות של חוסר ריכוז על הכביש] והכל רק בשנייה אחת בלבד...ותתפלא מה קורה בשנייה אחת שלא מרוכזים בה,רק שנייה אחת בלבד. אגב תקרא את המאמר למעלה. הוא מדבר על השנייה הזו...
 
ומה עם המורי נהיגה?

שמלמדים תלמידים,אך בו זמנית מדברים עם תלמידים אחרים (קובעים שיעורים\מבטלים),נו מה אז? גם היית מייעץ להם לעצור בצד ולסדר את סידוריהם לא במהלך השיעור! אז מתי כן? ומה עם נהגי המוניות שבלי פלאפון מכשיר קשר,אין להם כל טעם לעבוד.
 

בר

New member
אני בדרכי להיות מורה נהיגה בעצמי...

כן אני חושב שמורה נהיגה יכול להשאיר משיבון דולק,לקבל הודעות ולאחר מכן,לעשות הפסקה של כמה דקות ולהתחיל להזיז את העניינים שלו ולהוות דוגמה טובה לתלמידים. כי הרי התלמידים שואבים גם ממורה הנהיגה שלהם את צורת הנהיגה ותרבות הנהיגה ! אני למשל מורה הנהיגה שלי,שמחה. עם משאית הוא דרש ממני להאיץ בנתיבי האצה למהירות מקבילה לנסיעה בכביש החוף,שלא כמו מורי נהיגה אחרים,נהיגתם איטית ומסורבלת. שמחה הסביר לי את זה בכך,שככל שאיכנס לכביש במהירות נסיעה ממוצעת לכביש,ככה ההפרעה שלי תהיה פחותה והרכב שמתקדם לעברי למרות שהוא במרחק מה,לא ייצטרך להאט בגללי. משהו קטן שספגתי ממנו ועד היום אני עושה את זה,אני לא גורם לנהגים אחרים,ללחוץ על הברקס. אז כל אחד סופג משהו ממורה הנהיגה שלו,הכל תלוי בדרך הלימוד. אגב שמחה הוא אדם מבוגר,עדיין מלמד נהיגה וכולם אוהבים את הנהיגה שלו. בקרוב אהיה גם בשורות שלו
 

פרטנר

New member
קופץ מהר למסקנות.

שמחה , המורה שלך הוא לא היחידי שמלמד להאיץ בנתיבי ההאצה. מורי נהיגה מלמדים זאת. עברת אצל הרבה מורי נהיגה בחייך? או שמא ראית רכב לימוד מזדחל בנתיב ההאצה והסקת שכך מלמדים? אם וכאשר תהיה מורה לנהיגה השקפתך ודעותיך על התחום ישתנו (לשני הכיוונים) כיוון שתבין זאת ממושב המורה. מה שעוד תבין זו העובדה שמורה לנהיגה זהו עסק כלכלי וגם אם זה לא נראה הכי טוב שמורה הנהיגה משוחח בטלפון (אם לקבוע שעור, לקלוט תלמיד חדש, לתאם מבחנים, להתעדכן על המקום החדש שעליו לאסוף את התלמיד, או לשמוע תלונות על כשלון אחד התלמידים בטסט מפי הורה כעוס) ,זהו לעיתים כורח המציאות ,וכמובן שרצוי לצמצם ולא להאריך בשיחות.
 
למעלה