שיטות מכירות נלוזות

שיטות מכירות נלוזות

בעקבות הנקודה שהעלתה מפזרת לגבי שיטת מכירות ושימור לקוחות של נותני שירות מהסוג האישי, עלו לי עוד דוגמאות בנושא, חלקן מגוחכות יותר וחלקן פשוט הזויות:

כללית פלטינום - אנשי המכירות שלהם עלו לא אחת בפורום, אני לא היחידה שניסו לשכנע אותה שיהיה מאוד משתלם לשלם עוד כמה עשרות ש"ח כל חודש על מנת שיהיה לי כיסוי להמון בדיקות מיותרות, כמו טיפולי שיניים עבור הילדים (את זה סגרתי כבר מול הוטרינר, תודה) ונוספים.
במקבילים שלהם נתקל כל מי שניסה להסדיר ביטוח בריאות לחו"ל, וניסו לשכנע אותו לקחת כל מיני כיסויים משלימים לא נדרשים ולעשות ביטוח לספורט אתגרי (גם אם אתה בן 70 ונוסע לטיול מאורגן של מועדון הותיקים, אולי בכל זאת תמצא את עצמך עושה סנפלינג?).

אנשי המכירות של עיתונים שונים גם הם בדרך כלל יצירתיים מאוד, אני בזמנו הסברתי לאחד מהם שבעבודה שלי דואגים לעיתון יומיומי, והתשובה הייתה שאם אני אעשה מנוי ואקבל את העיתון הבייתה, אוכל לקרוא בבוקר לפני שאני מגיעה לעבודה! אין ספק שזה מאוד משתלם לשלם 200 ש"ח בחודש בשביל זה.
בתקופה אחרת בחיי הסברתי שאני סטודנטית תפרנית ואין לי כסף וגם לזה נמצא לי פיתרון: במקום לקנות קפה או שווארמה באוניברסיטה, כמו שהוא יודע שכל הסטודנטים קונים, אני אשלם על מנוי לעיתון! פיתרון מקסים ללא ספק.

וכולנו מכירים את אלו שהדרך שלהם למכור את המוצר שלהם הוא להשמיץ את המתחרים. אני נתקלת כל פעם מחדש בגרסה המתקדמת של זה: כל פעם שהוט מנסים להציע לי את הטריפל שלהם, ואני מסבירה שאין לי טלויזיה, והם עדיין מנסים לשכנע אותי כשהטיעון שלהם הוא שביס יעלה לי יותר... אבל אני גם לא אהיה לקוחה של יס כל עוד אין לי טלויזיה, אז מה זה רלוונטי?!

מה לכם יש לשתף בנושא?
 

jen711

New member
אני מנתקת את השיחות מכירה האלה כשאני מבינה מי זה

אבל כולנו נתקלנו בדברים כאלה.
כולל אורנג שלקחו מאיתנו כסף על מעבר חבילה, כשהם לא טרחו להגיד לנו שזה עולה כסף, לא היו מוכנים להחזיר כסף והתבקשו לברר ולהחזיר תשובה עד יום שישי(3 ימים) או שביום שישי נעבור לחברה אחרת.
כמובן לא חזרו אבל חצי שעה אחרי המעבר קיבלנו תשובה עם "למה אתם עוזבים?" ושקרים על כמה חרא החברה החדשה וזה שאין להם בכלל שירות לקוחות.

מצד שני, אני מכירה מישהו שהחליט לנקום ושיגע את השכל לנציג מכירות של חבילות טלויזיה במשך חצי שעה(הוא חיכה בתור לרופא) כדי ללמד אותו לקח.
או מישהו שניסה לשכנע נציג של חברה סלולרית שאין לו סלולרי ולכן לא צריך למכור לו חבילה.

דברים שיותר מפריעים לי זה מוכרים בחנות שמנסים לדחוף מוצרים ונותנים הרגשה ממש לא נעימה.
לפני כמה ימים קבעתי פגישה עם מוכרת בחנות איפור, לחו"ל המועד.
אני רוצה שהיא תתאים לי מוצר אחד וגם 2 הדרכות חינמיות קצרצרות שהחנות נותנת.
היא מנסה לשכנע אותי לקחת שיעור של 45 דקות ב-300 ש"ח שמוחזרים במוצרים.
והיא בטח תנסה לשכנע אותי לקנות מוצרים.
אבל כבר התרגלנו לזה, לא?
 

a wild rose

New member
יש את יועצות היופי בסופר פארם

אני לא חושבת שיש יותר מדי מה להרחיב. יש גם קוסמטיקאיות שדוחפות ומשגעות, הייתי אצל אחת כזאת שלא עזבה אותי גם כשהגעתי לדלת - באתי אליה בסך הכל לפדיקור והיא ניסתה לדחוף לי את כל הטיפולים האפשריים בצורה ממש מעצבנת: היא שאלה אם אני מסדרת גבות, לי זה נשמע כמו שאלה כללית אז עניתי שכן, ואז קלטתי שהיא מתקרבת אלי עם פינצטה וכששאלתי בזעזוע מה היא עושה התשובה הייתה "אמרת שאת רוצה לעשות גבות"... אחרי זה כבר הבנתי איך להתייחס אליה, אז כשהיא שאלה איפה אני מורידה בשעווה (סליחה בנים) עניתי שאני לא מורידה. אחרי שכבר שילמתי לה ורציתי ללכת היא שאלה אם אני משתמשת בסבון פנים, כאן כבר עניתי שכן כי חשבתי שאין לאן ליפול, אבל מסתבר שכן, כי היא ישר אמרה שיש לה סבון פנים מעולה להציע לי "רק X ש"ח", וגם אחרי שאמרתי שיש לי סבון שאני מרוצה ממנו שיספיק להמון זמן היא לא הפסיקה והמשיכה לנסות לדחוף בצורה דומה מסיכה ומי פנים ועוד ועוד... וכל זה בזמן שאני מנסה ללכת ואפילו כשהייתי ליד הדלת היא המשיכה.
&nbsp
לא חזרתי אליה כמובן.
&nbsp
מה שכתבת על הנציג של העיתונים הזכיר לי את אלו שמציעים מבצעים בקופה, גם בסופר וגם בחנויות אחרות, ומנסים לשכנע אותך לקחת גם אחרי שאת מבהירה שאת לא משתמשת במוצרים האלו "יש מבצע על מציתים, אז מה אם את לא מעשנת, זה משתלם!" יש גם את המבצעים של הכמויות, אומרים לך שיש מבצע של 3+1, וכשמדובר במוצרים עם תאריך תפוגה אין שום סיבה לקנות כמות כזאת ועדיין מנסים לשכנע אותך "תתני לשכנים" (אז שהשכנים יקנו ויביאו לי).
&nbsp
קרה לי גם בחנות בגדים ששייכת לרשת שניסו לשכנע אותי לקנות עוד בגדים בטענה שמעל סכום מסוים אני אקבל שובר הנחה לרשת המקבילה שלהם של בגדי גברים. עניתי להם שאני לא נוהגת ללבוש בגדי גברים אז זה לא רלוונטי.
 
למעלה