אשה מרציפן
New member
שיטות מכירות נלוזות
בעקבות הנקודה שהעלתה מפזרת לגבי שיטת מכירות ושימור לקוחות של נותני שירות מהסוג האישי, עלו לי עוד דוגמאות בנושא, חלקן מגוחכות יותר וחלקן פשוט הזויות:
כללית פלטינום - אנשי המכירות שלהם עלו לא אחת בפורום, אני לא היחידה שניסו לשכנע אותה שיהיה מאוד משתלם לשלם עוד כמה עשרות ש"ח כל חודש על מנת שיהיה לי כיסוי להמון בדיקות מיותרות, כמו טיפולי שיניים עבור הילדים (את זה סגרתי כבר מול הוטרינר, תודה) ונוספים.
במקבילים שלהם נתקל כל מי שניסה להסדיר ביטוח בריאות לחו"ל, וניסו לשכנע אותו לקחת כל מיני כיסויים משלימים לא נדרשים ולעשות ביטוח לספורט אתגרי (גם אם אתה בן 70 ונוסע לטיול מאורגן של מועדון הותיקים, אולי בכל זאת תמצא את עצמך עושה סנפלינג?).
אנשי המכירות של עיתונים שונים גם הם בדרך כלל יצירתיים מאוד, אני בזמנו הסברתי לאחד מהם שבעבודה שלי דואגים לעיתון יומיומי, והתשובה הייתה שאם אני אעשה מנוי ואקבל את העיתון הבייתה, אוכל לקרוא בבוקר לפני שאני מגיעה לעבודה! אין ספק שזה מאוד משתלם לשלם 200 ש"ח בחודש בשביל זה.
בתקופה אחרת בחיי הסברתי שאני סטודנטית תפרנית ואין לי כסף וגם לזה נמצא לי פיתרון: במקום לקנות קפה או שווארמה באוניברסיטה, כמו שהוא יודע שכל הסטודנטים קונים, אני אשלם על מנוי לעיתון! פיתרון מקסים ללא ספק.
וכולנו מכירים את אלו שהדרך שלהם למכור את המוצר שלהם הוא להשמיץ את המתחרים. אני נתקלת כל פעם מחדש בגרסה המתקדמת של זה: כל פעם שהוט מנסים להציע לי את הטריפל שלהם, ואני מסבירה שאין לי טלויזיה, והם עדיין מנסים לשכנע אותי כשהטיעון שלהם הוא שביס יעלה לי יותר... אבל אני גם לא אהיה לקוחה של יס כל עוד אין לי טלויזיה, אז מה זה רלוונטי?!
מה לכם יש לשתף בנושא?
בעקבות הנקודה שהעלתה מפזרת לגבי שיטת מכירות ושימור לקוחות של נותני שירות מהסוג האישי, עלו לי עוד דוגמאות בנושא, חלקן מגוחכות יותר וחלקן פשוט הזויות:
כללית פלטינום - אנשי המכירות שלהם עלו לא אחת בפורום, אני לא היחידה שניסו לשכנע אותה שיהיה מאוד משתלם לשלם עוד כמה עשרות ש"ח כל חודש על מנת שיהיה לי כיסוי להמון בדיקות מיותרות, כמו טיפולי שיניים עבור הילדים (את זה סגרתי כבר מול הוטרינר, תודה) ונוספים.
במקבילים שלהם נתקל כל מי שניסה להסדיר ביטוח בריאות לחו"ל, וניסו לשכנע אותו לקחת כל מיני כיסויים משלימים לא נדרשים ולעשות ביטוח לספורט אתגרי (גם אם אתה בן 70 ונוסע לטיול מאורגן של מועדון הותיקים, אולי בכל זאת תמצא את עצמך עושה סנפלינג?).
אנשי המכירות של עיתונים שונים גם הם בדרך כלל יצירתיים מאוד, אני בזמנו הסברתי לאחד מהם שבעבודה שלי דואגים לעיתון יומיומי, והתשובה הייתה שאם אני אעשה מנוי ואקבל את העיתון הבייתה, אוכל לקרוא בבוקר לפני שאני מגיעה לעבודה! אין ספק שזה מאוד משתלם לשלם 200 ש"ח בחודש בשביל זה.
בתקופה אחרת בחיי הסברתי שאני סטודנטית תפרנית ואין לי כסף וגם לזה נמצא לי פיתרון: במקום לקנות קפה או שווארמה באוניברסיטה, כמו שהוא יודע שכל הסטודנטים קונים, אני אשלם על מנוי לעיתון! פיתרון מקסים ללא ספק.
וכולנו מכירים את אלו שהדרך שלהם למכור את המוצר שלהם הוא להשמיץ את המתחרים. אני נתקלת כל פעם מחדש בגרסה המתקדמת של זה: כל פעם שהוט מנסים להציע לי את הטריפל שלהם, ואני מסבירה שאין לי טלויזיה, והם עדיין מנסים לשכנע אותי כשהטיעון שלהם הוא שביס יעלה לי יותר... אבל אני גם לא אהיה לקוחה של יס כל עוד אין לי טלויזיה, אז מה זה רלוונטי?!
מה לכם יש לשתף בנושא?