שיטת חיוב לפי מונה מיילים

האנטר34

New member
שיטת חיוב לפי מונה מיילים../images/Emo12.gif

לאחרונה הוצע לי להשתתף בשייט, אשר מארגנת קבוצה מסחרית מסויימת בארץ. שיטת החישוב ל"השכרת" הסירה היא 2.5דולר למייל ימי לשייט בינלאומי. שאלתי היא: האם מישהו שמע או מכיר את שיטת החישוב הזו? האם בעולם זה מקובל (לפי דברי המארגנים-כן) אשמח לשמוע תגובות על השיטה בכלל-כן או לא-לדעתכם? תודה בתיה
 

skipper

New member
בתיה - את דעתי הפרטית שמעת..

לגבי חיוב לפי מיילים: אולי הדבר מוכר - אבל לא מוכר בעולם הצ´רטר והשכרת הספינות בחו"ל. לדעתי - המחיר ממש יקר ועלות השכרת ספינה חדשה בחו"ל מחושבת עפ"י ימים בלבד ולא עפ"י כמות מיילים. לדוגמא: השכרת יאכטה בקלמקי ביוון למשך שבוע: מבחינת המשכיר את יכולה לשוט לאי הקרוב (EGINA) ולהישאר שם ששה ימים עד למועד החזרת הספינה או לשוט למיקונוס (דרך קוס) ולשוט רצוף 22 שעות ביממה!! החיוב הוא עפ"י ימים ולא לפי מיילים. לגבי שעות מנוע - למרות שהשאיפה היא לנוע בכח הרוח ולהשתמש בכח מנוע בכניסה ויציאה ממעגן גם אם תשוטי בכח מנוע שעות רבות, אינך מחוייבת בדבר למעט עלות מילוי סולר - כמקובל בעולם הצ´רטר. בכל אופן - נשמע מוזר. לדעתי יש להתייחס לעניין כעסקת חבילה ולא להתחשב במיילים (מבחינת זה שרוצה להצטרף) ולעשות שיקול כדאיות: הפלגה של 10 ימים, כ - 600 מייל, לא כולל טיסה - 1500 $. שווה או לא שווה - כל אחד יכול להחליט לבד. אני באופן אישי (ולא בגלל שלא הציעו לי להצטרף לשיט הנשים) הייתי משקיע את הכסף על הפלגה בספינה שנת 2002 במסלול ועם צוות שאני אבחר. בברכת שייט בטוח אמיר
 
למעלה