e rational
New member
שיטת סינגפור
אני מרפרף מדי פעם על הפורום ורואה איזכורים רבים לשיטת ההוראה הסינגפורית במתמטיקה. הנה מה שהצלחתי להבין עד עכשיו: * ציוני הסינגפורים במבחנים הבינלאומיים גבוהים (ביחד עם עוד כמה מדינות מהמזרח הרחוק...). * התוכנית תורגמה לעברית ויש ניסיון לקדם אותה. * משרד החינוך (כהרגלו) לא מתייחס ברצינות לניסיונות הקידום של התוכנית. שאלותי: 1) האם לדעתכם הצלחת הסינגפורים טמונה "רק" בשיטת ההוראה? אני לא מכיר את השיטה אבל כהימור הייתי אומר שזה קשור "גם" לשיטת ההוראה ולא "רק" לשיטת ההוראה. 2) הילד הסינגפורי והילד הישראלי אינם חיים באותו אקלים תרבותי ולכן אין לצפות שהעתקת השיטה as is תביא לתוצאות דומות, יש צורך בבחינה מעמיקה של התוכנית לתלמיד הישראלי. האם נעשתה התאמה שכזו? 3) האם נערך מחקר שבודק את שיטת ההוראה הסינגפורית אל מול השיטה שרווחת בישראל זה שנים רבות, או שהעגלה נרתמה לפני הסוס וכדרכנו בקודש אנחנו עושים את הפיילוט ישר בקנה מידה ארצי?
אני מרפרף מדי פעם על הפורום ורואה איזכורים רבים לשיטת ההוראה הסינגפורית במתמטיקה. הנה מה שהצלחתי להבין עד עכשיו: * ציוני הסינגפורים במבחנים הבינלאומיים גבוהים (ביחד עם עוד כמה מדינות מהמזרח הרחוק...). * התוכנית תורגמה לעברית ויש ניסיון לקדם אותה. * משרד החינוך (כהרגלו) לא מתייחס ברצינות לניסיונות הקידום של התוכנית. שאלותי: 1) האם לדעתכם הצלחת הסינגפורים טמונה "רק" בשיטת ההוראה? אני לא מכיר את השיטה אבל כהימור הייתי אומר שזה קשור "גם" לשיטת ההוראה ולא "רק" לשיטת ההוראה. 2) הילד הסינגפורי והילד הישראלי אינם חיים באותו אקלים תרבותי ולכן אין לצפות שהעתקת השיטה as is תביא לתוצאות דומות, יש צורך בבחינה מעמיקה של התוכנית לתלמיד הישראלי. האם נעשתה התאמה שכזו? 3) האם נערך מחקר שבודק את שיטת ההוראה הסינגפורית אל מול השיטה שרווחת בישראל זה שנים רבות, או שהעגלה נרתמה לפני הסוס וכדרכנו בקודש אנחנו עושים את הפיילוט ישר בקנה מידה ארצי?