דיברתי השבוע עם מורה לחינוך מיוחד
בדיוק על הנושא הזה. הם הגיעו למסקנה ש 40% מהילדים ילמדו לקרוא גם אם לא ילמדו אותם, ה-40% האחרים ילמדו בכל שיטה שילמדו וה-20% האחרים זקוקים לשיטה שמתאימה להם - לפעמים זו השיטה ה"ישנה" של הברות שמתחברות למילה ולפעמים זה השיטה ההפוכה של קודם לצלם מילים שלמות ורק אח"כ להתחיל לפרק אותן. לגבי השיטות עצמן "בלי סודות" מול "ליטף". אותה מורה אמרה לי שבלי שום קשר לאיזו שיטה יותר טובה , ליטף בנויה יותר טוב מאשר בלי סודות מבחינת מבנה, הדרגתיות, עומס, וכדו'......