שייט באירופה לזוג

  • פותח הנושא pjj
  • פורסם בתאריך

pjj

New member
שייט באירופה לזוג

איפה אני יכולןה למצוא מידע לגבי אוניות באירופה. מחפשת לתקופה של ספטמבר. למשך שבוע או אפילו קצת פחות. לזוג (שנות ה-50) שלא יהיה "מפוצץ" בילדים צורחים בבריכה... והאם יש חברות נסיעות שמתמחות גם בקטע של הטיסות לשם וחזרה...כאילו חבילה של טיסות+שייט?
ועוד שאלה מאיפה יוצאים בדרך כלל האוניות?
הבנתי שיש את אזור הים התיכון וגם צפונה יותר לכיוון סקנדינביה וכו'..לאיזה עוד אזורים באירופה יש טיולי שייט.
תודה מראש על התשובות
 
שייט מברצלונה או שייט מאירופה

שלום,

אחד מהסיבות בגינם הקמנו את הפורם הזה הינו בעקבות הצורך הקיים במתן מענה בנוגע לחברות שייט ואניות בעולם בכלל ובאירופה בפרט.
קיימות חברות שייט רבות ואין טעם למנות את כולם אבל אנסה לתת תקציר קצר ככל הניתן על מנת שיהיה לך ולגולשים כאן רקע כללי.

חברות השייט מתחלקות בד"כ לחברות שייט אירופאיות וחברות שייט אמריקאיות.
הדבר בא לידי ביטוי בעיצוב, באוכל, בקונספט ובבידור המוצע באניות השונות. על אף שרב הציבור הישראלי נמשך דווקא לחברות שייט אמריקאיות בסגנון 'רויאל קריביאן', נורווג'ין קרוז ליין (כן - זו חברה אמריקאית). קרניבל סילברטי ועוד הרי שגם חברות שייט אירופאיות כגון MSC או קוסטה האיטלקיות או חברת P&O האנגלית ו AIDA הגרמנית, מושכות לא מעט מהתיירים הישראלים.

לרוב חברת השייט תהיה משנית בבחירה למסלול השייט עצמו שעומד בד"כ בראש סדר החשיבות בבחירת הקרוזים. אמנם נכון הדבר שלרב חברות השייט יש מענה לכל המסלולים השונים, אך לעיתים קיימים הבדלים כאלו ואחרים שיכולים להכריע את הכף לטובת חברת שייט או אנייה כזו במקום לאחרת.

אירופה הגדולה מכילה בתוכה לא מעט מסלולי שייט פופלאריים: שייט בים התיכון - מדינות המגף, ספרד וצרפת. שייט בים הבלטי - מדינות סקנדינביה וסנט פטרסבורג. שייט בפיורדים - הפיורדים הנורווגים וזאת מבלי להתייחס לשייט באיים הקנריים, שייט לאיים הבריטים, שייט בים האדיריאטי, שיייט בריביירות הצרפתיות ועוד.

אשר על כן, שייט באירופה יכול להכיל המון המון אפשריות. לרוב כשמדובר בקרוז ראשון ומעונינים במסלול הקלאסי והפופלארי, אנחנו מתייחסים לשייט בים התיכון. רובן המוחלט של ההפלגות הינו 7 ימים. כאשר ההפלגות הקצרות יותר מתבצעות בתחילתה או בסופה של העונה (אביב וסתיו)

ישנם חברות שייט המאופינות יותר כמתאימות יותר למשפחות וכאלו המתאימות יותר למי שמחפש דווקא את השקט והרוגע.
ישנם מספר אניות שטעונות כי באניות שלהן תוכל למצוא גם וגם, אך כמובן שכל מקרה לגופו.

מקומות היציאה לשייט תלויות במסלול עצמו אך נמלי השייט הפופלאריים בים התיכון יהיו: שייט מברצלונה שייט מרומא בים הבלטי: שייט משטוקהולם או שייט מקופנהגן וכן הלאה וכן הלאה.

בהחלט קיימות מספר סוכנויות נסיעות המתמחות בחבילות שייט הכוללות טיסות, העברות ומלון והמלצתנו תמיד היא לבחור סוכנות המוכרת את כל חברות השייט ולא רק חברת שייט ספציפית.

במידה ותיתנו לי יותר פרטים להיות ממוקד יותר בהמלצות.
 
למעלה