שייט בים הבלטי רשמים חויות וטיפים .

שייט בים הבלטי רשמים חויות וטיפים .


חלק א'


מביאה בפניכם רשמי מסע חויות וטיפים בעקבות קרוז שערכנו , בים הבלטי עם האוניה "ריגל פרינסס".
כלמודי מספר קרוזים ארוכים בעבר בחברות השונות , הפעם בחרנו בחברת "פרינסס" האמריקאית , הן בשל המוניטין ורמת האניה הנ"ל, והן בשל המסלול.

מאחר ולא ניתן לתושבי אגן הים התיכון לבצע ישירות את ההזמנה באתר החברה, ולאחר סקר שוק בקרב סוכני הקרוזים למינהם, פנינו לחברת גולדן טורס. סוכן צעיר, אדיב נמרץ מטעמם, בשם נריה ליווה את כל נושא האופרציה , הזמנת החדרים באניה, טיסות ובתי המלון . מרגע ההזמנה ועד יום לפני הטיסה לנמל היעד קופנהגן. נריה היה זמין טלפונית , אף מעבר לשעות העבודה, יחסו היה אישי ובשורה התחתונה ,עשה את מירב המאמצים על מנת שנקבל באניה ,חדר במיקום טוב ובמחיר זול. טיסות ישירות ללא צורך בקונקשיין, ומלון במרכז קופנהגן . ממנו הנגישות לאניה היתה קלה וקצרה.
טיסה ישירה בצהרי היום לקופנהגן, הביאה אותנו אל מלון "אסקוט" , הנמצא במיקום יוצא מהכלל. ארוחת בוקר מעולה, ווי פיי חופשי וצוות אדיב ומסייע. בקשנו וקבלנו חדר שקט . הסיור בעיר נערך באמצעות אוטובוס הקומותים האדום. לשהייה קצרה בעיר ממליצה על סיור במדרחוב המקסים, בנין העירייה עם השעון האסטרונומי, ובמיוחד רובע נייהבן הציורי בו גם אכלנו במסעדה ידועה וותיקה בשם HEERING המגישה בעיקר אוכל ובירה מקומים במחירים שפויים. כתובתה: Nyhavn 15.
יום נוסף עשינו בבירה הדנית בסיום השייט . וארוחת צהריים אכלנו בשוק האוכל הענק המצוי ברחוב VENDERSGADE לא הרחק מבנין העירייה. שם ישבנו עם האוכלוסיה המגוונת של העיר תחת כיפת השמיים במין פיקניק המוני שמח. פתוח עד 18.00 מומלץ!
מרגע הנחיתה ועד חזרתנו ,השתמשנו בשרות חברת השאטלים sityride הללו שינעו אותנו משדה התעופה ,למלון, לאוניה וחזרה בדיוק מופתי. על פי לוח זמנים שתואם מראש בכתב, בתיווכו של נריה, ממליצה מאד! כיוון שמסתבר שמחירי המוניות משתנים מאיזור לאיזור והחישוב נעשה עפ"י תעריפים שונים. אולי שלמנו מעט יותר, אבל לעומת ההוצאה הכוללת, הנוחות היתה שווה כל אירו. נסה למצוא מונית לשדה התעופה בחמש לפנות בוקר ,או בנמל כשיורדים אתך מאות נוסעים.
 
שייט בים הבלטי חלק ב'

הנמלים בהם עגנה הפרינסס..
אוסלו בירת נורווגיה , שקבלה את פנינו בגשם שוטף,למרות הכל לא ויתרנו על טיול בחלק מאתריה. היפה והמרתק מכולם לטעמי פארק הפסלים של האומן והיוצר גוסטב ויגלאנד, פארק יחודי מדהים אל תחמיצו.


טאלין, אסטוניה, עיר עתיקה, ציורית לקוחה מהאגדות, בככר העיר , שוק עבודות יד. ואם יתמזל מזלכם תוכלו לקח חלק בתכניות הפולקלור המתקיימות במקום.
שטוט בסמטאות הציוריות, לא מצריך שום מפה ושום ידע מיוחד, פשוט ללכת שם לאיבוד, זו קסמה של טאלין העתיקה. באמצע הרחוב המרכזי PIKK צמוד לכנסיה עם השעון, מצוי בית קפה עתיק בשם MAIASMKK , מצפה לכם שם מלבד הוי פיי החופשי , חוויה בלתי רגילה של קפה מעולה , שוקולד ומרציפנים עבודת יד.

השטוט בסמטאות הוא רגלי נעים וקל , אין כניסה לרכב משום סוג, למעט רכבת קטנה למתקשים בהליכה .

וונדרמונדה, גרמניה , כאן ניצלנו את העובדה שניתנה אפשרות לתת גיחה לברלין באמצעות הרכבת שהועמדה לרשות נוסעי הריגל, הרכבת אכן הגיעה עד לפתחה של האניה, בקרונות חיכו תרמוסים עם שתיה חמה חטיפים וכריכים ומקץ שעתיים וחצי כבר טיילנו בברלין. אוטובוס הקומותים אתו שוטטנו עצרנו במספר קטן של נקודות חשובות , הפסקת קפה מתחייבת בכל בו המפורסם KADEWE, וחזרה לרכבת שיצאה מרציף מיוחד חזרה לנמל.

טיול יקר כ - 200 דולר, שנתן בעיקר הצצה על קצה המזלג למי שטרם בקר בעיר הבירה הגרמנית. אולם , גם בוונדרמונדה ורודסטוק השכנה , ניתן להעביר יום טיול בטיילת העיר העתיקה ובשפת הים. אל תנסו לערוך טיול לברלין באופן עצמאי. אם אינכם יודעים על בוריה את מערך הרכבות של האיזור שאינו קבוע וברור. אתם עשויים למצוא עצמכם על הרציף, מנפנפים במטפחת לאניה שמתרחקת....
לקפטן הריגל יש כנראה שעון שווצרי ,תרועת היציאה מהנמל היתה בדרך כלל בזמן.


רוסיה ,סנט פטרסבורג , בה הריגל עגנה כיומיים, עיר ששני צדדים לה . האחד אליו נחשפים בדרך מהנמל אל העיר. מפלצות בטון ענקיות , מהתקופה הסובייטית, המאכלסות את מעמד הפועלים בעיקר, עומדות בשולי העיר, מכוערות ללא שמץ של מדשאות או גני שעשועים לילדים.מאות חלונות סגורים בלי נפש חיה שמציצה מתוכם ומכוניות בודדות שחונות ליד ....צרפו לזה את מזג האויר החורפי השורר שם כאשר הטמפ' צונחת כמו בחורף האחרון למינוס 23 ,וקבלתם סוג של דיכאון. לא הייתי מגישה בקשה לאזרחות...אבל.....לאחר כחצי שעה מגיעים לפתע לעולם שונה לגמרי.

הרכב שלנו חצה את נהר הניבה רחב הידיים , ומולנו נפרשה עיר ענקית בכל סדר גודל, שדרות ארוכות ורחבות מאד, עם עשרות בניני ציבור, כנסיות וארמונות פאר מתקופות שונות הפרושים לאורך התעלות, כנסיות בצלים מעוטרות בזהב , מסעדות מפוארות ,רכבי יוקרה וצפיפות במדרכות ועל הכבישים שאינה מאפשרת נסיעה רצופה של 5 דקות!
גם בסנט פטרסבורג , קיים שרות אוטובוס התיירים , סעו איתו כמה שיותר מוקדם בבוקר, אחה"צ הוא בקושי זז.
ביומיים לא ניתן לראות עשירית ממה שיש לעיר להציע, גם לא אגף במוזיאון ההרמיטג'. על כן , התמקדנו בטיול הזה רק בכמה אתרים חשובים ואת השאר נשאיר כנראה לפעם הבאה.
 
חלק ג'

בסנט פטסרבורג מומלץ לקחת מדריך , יש סיורים מגוונים מכל הסוגים מטעם האונייה אך רובם יקרים מאד. יצרנו מראש קשר עם מדריך בשם יבגני דוידוב ישראלי לשעבר . אשר הגיע לפתח הטרמינל עם וואן מרווח וממוזג, ותמורת 75 יורו בלבד! , ערך אתנו יום סיור מהנה, במזרקות גני פטרהוף ובפושקין, בין היתר בחדר הענבר בארמונה של יקטרינה , תוך שהוא הכניס אותנו ללא המתנה בתורי הענק. יבגני מדריך מקצועי, בעל ידע רחב, אדיב ונעים , נתן הסברים מקיפים ומענינים על התרבות ההיסטוריה ועל האקטואליה הסובייטית, והיה קשוב לשאלותינו הסקרניות על החיים ברוסיה כיום
המייל של יבגני [email protected] והטלפון : 79811277717 +
נשארנו לטייל בעיר עם נהגו של יבגני, ולדימיר, שתמורת 10 יורו לשעה, לכל המשתתפים! סייר איתנו בזחילה איטית ברחובות העיר העמוסה , מאתר מפורסם אחד למשנהו מגדת הנהר למרכז העיר .עובדה שניצלנו על מנת לצפות ולצלם מהרכב. הוא הסביר ברוסית ענינו לו באנגלית , וזרח מאושר מ 40 היורו שהושארו לו. בכמה מהאתרים המרכזים בהם ירדנו לבקר כגון כנסיית הדם השפוך, המתין בסבלנות לבואנו כולו חיוכים....הוא הבטיח לשקול גיור כהלכה.....
היום השני , הוקדש ברובו לבקור במוזיאון ההרמיטאג' ו"בחדר הזהב" העוצר נשימה. אם אתם חובבי אמנות ולא רק, המלצה שלי קחו סיור מאורגן מהאוניה. שוב...זה עולה יותר, אבל....תחסכו את התורים האימתניים באחד המוזיאונים החשובים והגדולים בעולם. ובעיקר תוכלו להכנס לחדר האוצרות המדהים ,אליו הכניסה מותרת רק באופן מאורגן בקבוצות מאד קטנות, בשעה מדויקת שנקבעה חדשים מראש.
כל נסיונותי לתקשר מראש עם מחלקת המבקרים של ההרמיטאג' בטלפון עלו בתוהו, פניות בכתב נענו לקונית, הרשמה לסיור מודרך באמצעות האוניה, היתה בהחלט השקעה שווה וכדאית. נכון שלא חזרנו עם שקיות פורצלן וקניות, אבל ראינו וחווינו אחרת.
לסיום הבקור בעיר, עלתה לאניה אחת מלהקות הפולקלור המפורסמות של העיר, בתלבושות וכלי נגינה יחודיים להופעה סוחפת.
ובכלל, ניכר שאנשי מחלקת הבידור דאגו למגוון של תכניות, משעות הבוקר עד שעות הלילה המאוחרות , כמעט בכל שעה יכולת למצוא סוג של בידור. החל מתצוגת אופנה וכלה בהרצאות ,הרכבים מוזיקליים, תחרויות , והדגמות בישול. על הסיפון העליון הוקרנו מיטב הסרטים, תחת כיפת השמיים ,כאשר אנשי הצוות דואגים לחלק שמיכות ולכבד בפופ קורן גלידה ופיצות.

בבקור בסנט פטרסבורג אינכם זקוקים לאשרת כניסה, אולם חובה להצטייד בדרכון,ציינו בפני הפקידים הרוסיים חמורי הסבר, את היותכם מישראל במידה וידרשו אשרה. הפקידה שלנו לא סיימה כנראה את הקורס, נאלצנו להמתין עד לבואה של המפקחת.
650 רובל = 1 יורו והשער משתנה מדי יום.
לקפה , ארוחה קלה יספיקו כ – 1500 - 1000 רובל לאדם ליום, בהנחה ששלמתם את הנסיעות והכניסות מראש. אולם בכל מקום הם יותר משמחים לקבל אירו ודולרים ואף כרטיסי אשראי. כך שלא חובה להחליף מטבע.
חסידי הקניות, ימצאו נחמה בכל בו החדש והענק גלרי במרכז העיר. אופנה מערבית, מחירים יקרים, אך שווה לעצירת קפה, התרעננות וכניסה לסופרמרקט שבקומת הכניסה בו תמצאו שוקולדים וממתקים מתוצרת מקומית במחירים מאד זולים.
 
חלק ד'

הלסינקי , פינלנד. מעוררת קנאה , חנויות מעוצבות שדרות רחבות, ותושבים מסבירי פנים כשאר אחיהם הסקנדינביים. שאטל האניה מוריד במרכז ומשם סיור בשוק העיר הציורי , מלא באמנים, יוצרים, שפע פירות יער, ריחות דגים נצלים ושפע אור שמש לבנה לבנה ששוקעת כמעט לקראת חצות.
כנסייה מדהימה שנחפרה בסלע
פארק לזכר המלחין הלאומי סביליו
בניני ציבור מרשימים
פארקים וגנים מטופחים
אממה, שמונה חדשים בשנה קררררררר.....ויתרנו גם שם על הגשת בקשה להתאזרח, למרות ששמענו מפי המקומיים על רווחה כלכלית ותנאים סוציאליים מעוררי קנאה.
הלאה לעיר הכי הכי, סטוקהולם, בירת שוודיה ,הבנויה על ארכיפלג של 15 איים , נראית מכל זוית כמו גלויה ובפרט ממרפסת האניה ששייטה קרוב מאד בינות האיים הציוריים הירוקים ועוצרי הנשימה. אם מישהו יודע איך נעשית אצלם חלוקת האיים , בבקשה שישלח את הכתובת. הנייד הגיע שם לשיא הקיבולת בצילום. אם חשבתם שהאי שראיתם ממול הוא הכי, אחרי קילומטר מופיע ארכיפלג חדש יפה יותר. קחו מצלמה טובה...על מסך המחשב זה נראה אחרת.
אם אלוהים ברא את גן העדן , הוא ודאי התכוון לשם. שטוט של חצי יום בשל לוח ההפלגה, היה ממש על קצה המזלג והשאיר טעם של עוד. עיר ללא זיהום אויר ,יפהפיה!!,מכל עבר מפרצונים, בתי עץ צבעוניים, מרינות קטנטנות משובצות סירות מפרש ויאכטות.... כל מילה מיותרת.....סימנו V והשארנו שם הודעה שנחזור.

 
קרוז בים הבלטי - טיפים 1

להלן מספר טיפים בעיקר למפליגים לראשונה.
*
שאלת השאלות לעשות חבילת תקשורת מהארץ כן או לא ?
אם אין לכם קרובים מדרגה ראשונה שצריך להתקשר אליהם כל יום, תוכלו להסתדר בקלות עם הווטסאפ. בשעות היום ממילא האוניה עוגנת ומטיילים בעיר, ווי פיי חופשי מצוי בכל מקום כמעט , ואפילו באוטובוס הקומותיים. מרבית הערים בסקנדינביה מרושתות ברשת החופשית ע"י הרשות המקומית. על האוניה תדרשו לשלם 45 סנט לדקת גלישה.

*בעת ההזמנה בדקו היטב את הסיפון שלכם , היכן החדר ממוקם. הפרוזדורים בריגל אין סופיים כמעט ובסוף היום גם מייגעים . התרחקו מחדרים מול חדרי הכביסה. אך בקשו קרוב למעליות ,בדקו האם יש בו שטחים ציבוריים רועשים כגון אולמות או בתי קפה.יש כמה וכמה קטגוריות וגדלים של מרפסות והמחיר בהתאם. ממליצה לכם מאד על חדר עם מרפסת, אפילו קטנה,הנופים שתעברו בדרך שווים את ההשקעה.

*
מול רציף העגינה של הפרינסס, המתינו במרבית הערים , אוטובוסי הסיורים הידועים ההופ -און-הופ- אוף. תמורת 30 יורו ליום , ובטווח של שעתיים, ניתן היה לשוטט במרבית האתרים העיקריים. בנוסףהפרינסס העמידה לנוסעיה שאטלים למרכז , במחיר של 10 יורו הלוך ושוב. כדאי לעיין בתכנית סיורי החוף שהאניה משווקת המצויה גם באתר האינטרנט וגם בדפים המחולקים לתא בכל ערב. תוכלו להעתיק את המסלולים ולבצע את מרביתם באופן עצמאי על פי תחום התענינותכם.

ציוד שהוא בגדר חובה , לארצות הים הבלטי: מטריה מתקפלת ואם אפשר מעיל ניילון דק מהסוג שחולק במפלי הניאגרה. יום שמשי הופך בשניה ,ליום של גשם שוטף.

תרמוס או כוס תרמית עשויים לעזור בשינוע קפה או תה לחדר. מאחר והמטען כידוע עובר שיקוף מדוקדק לפני העליה לאניה, הרי שכל אמצעי של הכנת שתיה חמה בחדר נידון להחרמה עד תום הטיול. כנ"ל מגהצים מייבשי שיער וכו'. באוניה יש הכל . מיותר לסחוב.

שימו לב ,לאפשרות שתוכלו להזמין ארוחת בוקר בסיסית לחדר בחינם למעט תשר, במגבלות הכרטיס המחולק לכם בתא. כל חריגה מהתפריט הרשום בכרטיס כרוכה בתשלום. והתשלום לארוחת בוקר שאיננה סטנדרטית כאמור, עומד על 44 דולר לאדם. תוכלו לשחק אותה הוליווד ,כשהעגלה תגיע עם מלצר מעונב אל החדר, אבל כמעט 100 דולר לארוחת בוקר .....קצת מוגזם.... לא?

* בערים אליהם תגיעו, יבקשו מכם במרבית המקומות תשלום במטבע המקומי. בכל מדינה כידוע המטבע שונה. יש 2 דרכים על מנת לא לפרוט אירו או דולר כל יום , ולהשאר עם מטבע שאין בו שימוש.
אז ככה : או לשלם באירו המקובל יותר, אך לוודא מראש שתקבלו עודף באירו , או להשתמש בכרטיס אשראי. החל מנהג המונית וכלה במוכרת המזכרות בשוק, כולם בלי יוצא מהכלל משתמשים בכרטיס אשראי. חלקם טוענים שאין להם עודף באירו, אך אם מתעקשים הם מתרצים. כנראה סוג של כלכלה נבונה להשאיר אצלם את האירו.
 
קרוז בים הבלטי טיפים 2

לקחת או לא לקחת? אוכל מהאניה כמובן...
לקחת! חד משמעית.!
ראשית, הנוסעים בסיורי האניה ,מקבלים ליום טיולים דוגיבג, אז מה ההבדל אם אתה מטייל עצמאי?
אין חיפוש ,אין שאלות ואין שילוט האוסר. כל הלאומים בלי יוצא מהכלל שאכלו אתנו ארוחת בוקר הכינו כריכים ופירות . או לקחו כריכים מוכנים מהמזנון . בהנחה שאין בדעתכם לפתוח דוכן בעיר, ולא תקחו כמות סיטונאית , צוות חדר האוכל איננו מעיר. ואתם הרי שלמתם עבור זה. חוזרים לאוניה בדרך כלל סביב השעה 16.00 וארוחה קלה שארזתם חוסכת זמן יקר.

. רעיון לניידות באניה הענקית , ראיתי בקרב משפחה גדולה. הללו הצטיידו במכשירי הוקי טוקי. וכך חסכו חיפושים והתנהלות קולנית.

אם יש לכם תאריך או ארוע שברצונכם לחגוג בשייט, שתפו את מחלקת קשרי הלקוחות של הפרינסס בעת הזמנתכם. הללו מתייחסים במלוא תשומת הלב ויציינו את הארוע החגיגי שלכם בשלל תשורות קטנות ומחוות מרגשות.

זכרו שאינכם חייבים על פי חוק, לשלם את סכום התשר שעומד בריגל על 13.00 דולר לאדם, כפול 12 יום .ואנחנו מהמידל איסט כבר משלמים עבור החבילה כבר כפל כפליים מיתר הנוסעים האחרים. ע"כ בצ'ק אין הצהרנו מראש ,על שמוש במזומן בלבד,לא שתפנו אותם בפרטי כרטיס האשראי שלנו, את התשר מסרנו במעטפות אישיות לכל איש צוות ממנו קבלנו שרות ויחס אישי. החל מהחדרן וכלה במלצרים.

.
בשני ערבים רשמיים שנערכו על האניה נדרשנו ללבוש בגדי ערב, במיוחד בחדרי האוכל הסגורים, בהם נקבע לנו שולחן לשעה קבועה. ג'קט לגבר אינו בבחינת חובה , עניבה כן ! מצעד בגדי הערב היה מרשים, מי שגזר קופון היו הצלמים שעל האוניה.

.
הן האוניה והן הקרוז מותאמים לאנשים בכל גיל ולכאלו עם בעיות נגישות מכל סוג.
אין שום בעיה של התניידות, הם ערוכים לכל תרחיש או אופציה . על האוניה שוטטו נוסעים עם כסאות נכים מכל הסוגים, לערים נערכו שאטלים עם רכבי נכים מיוחדים, ניתנה עזרה בהובלה ,במטען, בחדרים בהם נערכה פעילות ציבורית. וכמעט בכל האתרים אליהם הגענו היתה התחשבות יוצאת מהכלל בכל מי שהתקשה בהליכה או טיפוס.

גם אם היה צריך לפנות חולה דחוף , מלב ים לבית החולים בשוודיה, הוזמן מסוק והפינוי בוצע תוך כדי ההפלגה ,במבצע מרגש בו צפינו הנוסעים, בלווית הסבריו המפורטים של הקפטן ברמקול . ( לך תסביר להם שאצלנו מבצעים שכאלה הם עניין שבשגרה) הקיצר, הרעיון הוא סעו ,טיילו , תעשו ביטוח טוב ואל תתנו למגבלה כלשהיא להפריע לכם.

באמת שחבל לבזבז את הזמן הקצר בעגינה לצורך קניות. על האוניה שדרת חנויות העורכת מכירות מוזלות אחת לכמה ימים ,ובכל רציף עגינה של אניות הקרוזים הוקמו עשרות דוכנים כמעין שוק של מזכרות . ההפרש אינו גדול. מציאות לא היו שם , וכשתגיעו לארץ גם תווכחו שאין מה לעשות עם פרוות האיילים או השועל....מרבית המזכרות מיוצרות כיום בסין , ועבודות היד יקרות, למעט בטאלין.

.
רוכבי האופניים ישמחו לדעת, שכל הערים הסקנדינביות , הן גן עדן למדוושים וערוכות עבורם לנסיעות וטיולים , הרכיבה עליהן בעדיפות ראשונה בכל הקשור לתחבורה העירונית ,ומרגע רדתכם מהאוניה תוכלו לשכור ולערוך את כל הטיולים במסלולים מצויינים ובטוחים. הלוואי אצלנו...
.
תקציב של 100 אירו ליום לזוג יספיקו לאוטובוס קומותיים , קפה, וכניסה למוזיאון או ארמון.
. הריגל אוניה יקרה. תדרשו לשלם עבור המים המינרליים, קפה האספרסו שיוכן לכם בבתי הקפה , שתיה חריפה מכל סוג ועבור השמוש במכונות הכביסה והייבוש, למפליגים בקרוז בפעם הראשונה לדעת שעל האוניה לא ניתן לשלם במזומן. רצוי שתבדקו את חשבון החדר מדי כמה ימים .... כך תמנעו מהפתעות.
 
קרוז בים הבלטי - לסיום.....

ואקורד הסיום יוקדש איך לא ......לאוכל , שמהווה לטעמי חלק נכבד בקרוז .ובכן, צוות השפים והקונדיטורים של הריגל פרינסס הגיע לשיאים קולינריים, כמותם לא ראינו בשום קרוז אחר, והפגין מדי יום מייצגים מרשימים ביותר . הן באופן הצגתו, במגוון ובטעמים. תשומת לב והתייחסות ניתנה לחובבי הגורמה אניני הטעם ,שהתקבצו לארוחת שף מעוצבת בחדרי האוכל הרשמיים בסיפונים התחתונים, ואף לשומרי הגזרה, שומרי הכשרות, ואלו עם מגבלות דלי הסוכר והמלח.

עשרות מזנונים שפעו כל טוב , וסחררו את ראשינו החל מארוחות הבוקר , וכלה בארוחות חצות. לדעתי , למעט הגפילטע פיש , נצפתה שם כמעט כל מנה אפשרית שקיימת על פני הגלובוס. פרק העוגות והקינוחים המדהימים והמושקעים צריך כאן כתבה נפרדת.


הבעיה העיקרית היתה איך לא להתפתות ולהשאר פחות או יותר במשקל איתו עלינו לשייט. זה בערך היה נושא השיחה העיקרי והמשותף בין הנוסעים איתם חלקנו את ארוחותינו. אבל לשם כך תצטרכו להפליג ולהתנסות בעצמכם....
עד הרגע האחרון ,בעוברנו באיטיות תחת אחד הגשרים המדהימים בעולם המחבר בין דנמרק לשוודיה , הלא הוא גשר אורסונד, חכינו לטלפון מאראלה ממפעל הפיס ,
משבושש להגיע
נאלצנו לסיים את הקרוז הקסום הזה בים הבלטי , שהיה שקט מרבית הזמן, שהשקיעות המאוחרות בו היו עוצרות נשימה בצבען האדום , שהאנשים החיים סביבו חיים בקצב שונה ורגוע, ולא נותר אלא לקוות שנחזור לשם.

מקווה שסייעתי

חופשה מהנה והפלגה נעימה!

 
במילה אחת: וואו

איזה יופי וכמה כיף שיש לנו גולשים כאלה משתפים
לא היית יכולה לתאר את חווית השייט בצורה טובה יותר
מודה לך ומעריך את הזמן שהשקעת
לא מובן מאליו

נשמח לשמוע אותך ולזכות בטיפים נוספים.
 
למעלה