שילוב בגן רגיל

שילוב בגן רגיל

בני בן ה-4 מאובחן כ-PDD ולומד בגן תקשורת כבר שנה שניה. בשנה שעברה נעשה נסיון לשלבו בגן הסמוך שבו לומדים ילדים רגילים אך הדבר לא כל כך הצליח משום שלא היה מוכן ובשל לשילוב. השנה יש בגן הסמוך ילדים חדשים בסביבות גיל 3, ואנו רוצים לנסות שוב לשלבו בידיעה שהשנה הוא כבר ממש מוכן ומגלה ענין בגן השני כל הזמן. יש כוונה לעשות שילוב קבוצתי בין שני הגנים אך עדיין לא אישי/פרטני. שאלתי היא איך לבצע את השילוב תכל´ס? - לבד או עם מלווה או עם ילדים נוספים מהגן שלו? - כמה שעות ביום או בשבוע? - איזה פעיליות מתאימות יותר להשתלב בהם? - האם לתת לו איזה שהיא תקופת הסתגלות לגן החדש או שישר להכניס אותו לעינינים? ובכלל מנסיונכם בשילוב בגן רגיל של ילדים עם PDD האם זה מועיל להם או שזה סתם בזבוז של זמן ומשאבים? תודה רבה ברבורית
 

Diana M

New member
שילוב בגן ילדים רגיל

שלום ברבורית יקרה, אני מאוד נוטה לסמוך על תחושת הורים ואם את חשה כי כעת בנך בשל יותר לשילוב יש מקום לבדוק אפשרות זאת. השאלות שאת מעלה , הן שאלות ברמה לוגיסטית ופדגוגית. כל אחת מהן קולעת בול למהות הענין. אך עליך כאם לא צריכה להיות מוטלת האחריות לטפל בנושאים אלה. לשם כך יש צוות מקצועי גדול ומגוון בגן הטיפולי שיישב ו"ישבור את הראש" לבדוק כיצד בדיוק ונכון ומתאים לשלב את בנך. עליך להיות שותפה לחשיבה וקבלת ההחלטות אך אינך אמורה להרים בכוחות עצמך את הפרוייקט. כל השאלות ששאלת לגבי כמה פעמים בשבוע משלבים, עם מלווה או בלי מלווה, עם ילדים נוספים או ללא, תקופת הסתגלות וכד´. הכל מאוד תלוי מצבו של ילדך והתנאים הקיימים בשטח. אין חוקים בנדון. שילוב זו "חליפה שתופרים לפי מידה" לילד אחד מסויים בהתאם לצרכים שלו , היכולות שלו והמקום בו אמור להתבצע השילוב. כך שאין מקום לתת רצפטים בנושא מבלי להיות חלק מצוות החשיבה בנושא. ועל כן המלצתי לך, לבקש כינוס צוות בין מקצועי בראשותה של הגננת. שבצוות ישבו המדריכה של הגן, הצוות שעובד עם הילד בגן ופסיכולוגית , יחד איתך ושם לעשות את החשיבה בנדון . במסגרת דיון כזה את אמורה לקבל את כל התשובות לשאלות שהעלית. ולא איני חושבת כי שילוב הוא בזבוז זמן ומשאבים. אין ילד אחד דומה בדיוק לילד אחר. ישנם ילדים בספקטרום הפי.די.די המשולבים לחלוטין בחינוך הרגיל ומעטים יכולים לנחש כי יש להם בעיה . לעומתם ישנם ילדים שכנראה ישארו בבתי ספר מיוחדים לילדים אוטיסיטים ויהיו חייבים במסגרת מוגנת גם בבגרותם. רבים אחרים נמצאים בין לבין ולעולם לא נדע עד היכן הם מסוגלים להגיע אם לא נאפשר זאת. אנא עדכני אותנו , אני אישית מאוד אשמח לשמוע. מאחלת לכם הצלחה. דיאנה
 

נונינה

New member
אז ככה........

בני בן 6 והוא שולב שנה שעברה בגן רגיל משום שהראה התעניינות ורצון ביצירת קשר עם ילדים, והוא מדבר טוב - כך שגם מבינים אותו. קודם כל נתנו לו להכנס טוב לשנהל - חודשיים אח"כ התחלנו בשילוב של פעם בשבוע כשעתיים עם סייעת צמודה, במשך מספר פעמים והארכנו את משך הזמן לפי תחושת היכולת שלו "לשרוד" בגן הרגיל. שילוב קבוצתי הוא משהו אחר, יש לו את היתרונות ואת החסרונות שלו. ואפשר לעשות את שניהם...... כמובן לא להתחיל את שניהם ביחד. פעילויות לשילוב - תלוי בילד. אם הוא יושב בשקט בריכוז וקל לו בסביבה מובנת אז להתחיל משם. אם יותר קל לו בסביבה לא מובנת - חצר, אז משם, אם הוא אוהב יצירה אז מזמן יצירה וכדו....... אצלנו השילוב היה הצלחה גדולה והשנה הילד היא מן המנין בגן בו שולב. הפרמטרים החשובים לדעתי הם המוכנות של הילד, היכולת של הגננת להסתדר עם ילד חריג, ואיכות הסייעת. בהצלחה 1
 

חילש

New member
תלוי ../images/Emo18.gif

בס"ד אי אפשר לתת תשובה במסגרת הפורום הזה היות ותשובה טובה חיבת בהיכרות בלתי אמצעית עם הילד. רק עיצה כללית שטובה תמיד: צריך לשים את הילד בסביבה שמתאימה ליכולת ופיתוח הפוטנציאל שלו. וכל זאת כאמור איפוא שהוא ירגיש נח מבחינה חברתית... אוכל רק להביא את הסיפור שלנו וממנה תוכלי להבין מוסר השכל. לא אבחנו את הבעיה של הבת (שסובלת מ- PDD ברמה גבוהה) עד גיל 6. בגיל 3 - אבחנה הגננת שיש בעיה בלתי ברורה עם הבת והמליצה להעביר אותה לגן מיוחד, אבל הבעיה היתה גם שהיא ילדה חכמה, וחשבנו שעדיף שתשאר בגן רגיל. וזה היתה שנה קשה: למרות כל הסיוע שנתנו לה, לא היו לה חברים בגן, בגיל 5 לא אבחנו את הבעיה והוחלט להעביר אותה לגן תצפית (שמיועד לכל הילדים עם בעיות בלתי ברורות). בגן תצפית היא התקדמה טוב בשילוב חברתי, אבל רק בגיל 6 אבחנו שיש לה PDD. והוחלט להעביר אותה לכיתת תקשורת שילוב בבית ספר רגיל, ומאז היא מתקדמת יפה בלימודים...( כבר 3 שנים). אבל למשל אני אישית כבד שמיעה, ולמדתי כל הזמן בבתי ספר רגילים, ובמבט לאחור אני מצטער שלא למדתי בשילוב, עם החומר הסתדרתי (באמצעות קריאה מספרים) אבל חברים כמעט לא היו לי בעממי ותיכון...
 

Diana M

New member
מאוד מסכימה איתך. כל ענין לגופו

בהתאם לצרכים של הילד ובהתאם למותאמות הסביבה.
 
למעלה