שילוב בגן רגיל

אורה4

New member
שילוב בגן רגיל

בני בן שלוש וחצי ונמצא בגן פרטי רגיל עם סייעת צמודה. אני מאד מתלבטת מה לעשות איתו בשנה הבאה. אם להעביר אותו לגן פרטי אחר או לגן עירוני רגיל. במידה ואני מחליטה לרשום אותו לגן רגיל האם מישהו יודע מה ההליך? למי אני צריכה לפנות על מנת לבדוק אם יש גננת שיכולה להכיל אותו במערכת העירונית? האם יש אפשרות לקבל עזרה במימון הסייעת? אם לא האם אני יכולה להכניס לגן עירוני סייעת פרטית שאני משלמת עבורה? אודה לכל מי שיוכל לתת לי אינפורמציה כי אני מבולבלת לגמרי. האם לצורך שילובו בגן רגיל אני חייבת לעבור דרך ועדת השמה?
 

נונינה1

New member
אנסה לעזור........

1.ועדת השמה - עולים לועדת השמה או אם ההורים מבקשים, או אם המערכת מבקשת. במקרה שלכם אולי תאלצו לעלות לועדה אם השירות הפסיכולוגי ידרוש זאת. קשה לדעתי למצוא גן רגיל עם גננת שמעוניינת לשלב בלי להעזר בשירות הפסיכולוגי. וגם אז אולי הגננת תודיע לכם שעם ילד כמו שלכם חייבים לערב אותם......אולי גם בגלל הסייעת. 2. כדי למצוא גן עירוני טוב אני ממליצה לפנות לשירות הפסיכולוגי בעיריה שלכם. הם מצאו לנו את הגננת. הם ידרשו כמובן אבחון. - אתם יכולים לנסות להשיג משהי שמקובלת גם עליהם וגם עליכם. ועם תוצאת האבחון הם יחליטו האם לדעתם אפשר לשלב את הילד בגן עירוני או שהם ממליצים על גן טיפולי. אם אתם מתכונים להביא סייעת פרטית זה כמובן עוזר להשאיר אותו בחינוך הרגיל. 3. לגבי סייעות. א. ניתן לפנות למשרד החינוך ולבקש לבדוק את זכאותכם לסייעת. יש להם כל שנה תקציב והם בקייץ מחלקים אותו בין המבקשים לשנה הבאה. ילדי פדד בדרך כלל מקבלים סייעת אני מכירה ילד שמקבל החזר של 1000 ש"ח בחודש עבור סייעת פרטית (שכמובן משלמים לה יותר. הן עולות בן 25 ל70 ש"ח לשעה......תלוי מי ואיפה). ב. יש לחפש גננת שמוכנה שתקנת לה סייעת לגן, ושתשתף איתה פעולה. אני לא יודעת על סייעות במימון העיריה - צריך לבדוק את זה. ג. לגבי איפה עדיף - זו שאלה מורכבת ותלויה בהמון גורמים - כמה הוא רחוק תפקודית והתפתחותית מקבוצת הגיל שאליה הוא מצטרף. כמה הגננת בכל גן משתפת פעולה עם הטיפול הדרוש לו. האם הוא מחפש ילדים או בעצם הוא יוכל להתקדם יותר טוב בסביבה עם מטע ילדים. כמה ילדים יש בכל גן כזה ועוד ועוד... הרישום פיזית נעשה כמו לגבי כולם בעיריה, אבל אם את פונה לשירות הפסיכולוגי הם יכולים למצוא לך גננת טובה לא בדיוק באזור הרישום ואז את צריכה את שיתוף הפעולה שלהם על מנת שבעיריה יתנו לך לרשום את הילד לגן המיועד. יש שתי תפישות עול0 - אחת גורסת שלילדים עם בעיות עדיף גן מיוחד שמטפל באופן מקצועי בבעיות שלהם על מנת לקדם אותן. והשניה אומרת שאין להפריד את המיוחדים מהסביבה הנורמלית וצריך לסייע להם בתוכה. אני אישית הכנסתי את בני לגן מיוחד כאשר חשבתי שגן רגיל יהיה לו יותר מדי ורק יקשה עליו והחזרתי אותו לגן רגיל כאשר חשבתי שהוא יקבל שם יותר מהסביבה תקשה עליו.
 

ריקי 04

New member
גן רגיל

הבן שלנו בן שלוש ושלושה חודשים ובשנה הבאה ילך לגן עירוני רגיל עם סייעת. התחלנו את הדרך אצל האחראית על הגנים בעיריה, סיפרנו על הילד, על התוכנית (ABA, אנשי הממסד ברובם לא מכירים), בקיצור רתמנו אותה לצידנו (חשוב מאד!, האמת נעזרנו גם בקצת קשרים, חברה שמכירה אותה - סתם כדי לשבור את הקרח...). מה שהיא אמרה לנו (כבר בשיחה לפני כמעט שנה - כשהתלבטנו אם כדאי שכבר השנה ילך לגן עירוני) זה לעשות רישום רגיל, ואז לפנות אליה כדי לבחור ביחד את הגננת המתאימה. האמת היא שעשיתי מה שהיא ביקשה ממני לא לעשות - SHOPPING לבד. חלק על סמך המלצות, חלק לגנים קרובים. לדעתי אין כמו התגובה הראשונית של הגננת, + אני כבר קולטת אותן בשניות. אחת אמרה לי "זאת סביבה אליטיסטית - ההורים יעשו המון בעיות..." (במילים אחרות - בבקשה לא אצלי), אחרת אמרה: "אם הפיקוח יחליט..." ונראתה מאד שאנטי שאנטי (נהדר לילדים רגילים, אבל מבחינתי היא אולי לא תפריע לסייעת - אבל גם לא תעזור). אחת אמרה שהיא חושבת שזה מאד חשוב ותשמח ללמוד (2 נק'), ואחת שקיבלתי עליה המלצות חמות מאד בגלל נסיון שכבר היה לה עם ילד כזה (שהיום בסדר גמור) אמרה שהיא מקבלת את כל הילדים: חרשים, עיוורים, אוטיסטים, עם אם/אב חד הורית ושאר מיני ירקות... היא חושבת שזה מאד תורם לילדים - באמת נהדר, אבל אני צריכה לתרום לילד הספציפי שלי, וילד לאם חד הורים וילד אוטיסט - זה לא אותו דבר... בסוף הגעתי לגן קרוב, שמנסיון של שנים עברו, הרבה מהילדים בו מגיעים מהגן שלנו היום (כלומר יהיו מוכרים), הגננת היתה מקסימה ומאד תומכת, היא כבר עשתה פרוייקט כזה לפני כמה שנים (הילדה בכיתה ה' - והכל בסדר). לטענתה הגן מתאפס תוך חודש-חודשיים ואז ילד כזה הופך להיות המטרה. הייתי צריכה ללחוץ עליה להסכים לסייעת (בפעם הקודמת היא והעוזרת עשו את העבודה לבד, אבל אז הילדה התחילה את הגן רק בנובמבר), בסוף סיכמנו שנשתף אותה בבחירה, ואם לא יהיה מוצלח - אחרי חודשיים היא תמשיך לבד. האמת היא שהאחראית על הגנים הזכירה את הגננת הזאת עוד בהתחלה, אבל מיד אמרה שהיא רוצה שהיא "תנוח" בשנה הבאה, והציעה לנו גנים יותר קטנים באזורים יותר חלשים של העיר - וזאת היתה הסיבה שבגללה עשיתי את הבדיקות שלי עצמאית. בקיצור, חייבים שיתוף פעולה של הראשות, אבל כעקרון ילד שאת שולחת עם סייעת אמור לעבור רישום רגיל לגמרי (זה מה שהסבירו לנו במח' הגנים בזמנו). מתי צריך ועדת השמה? כשרוצים הנחה בשכ"ל (כמו שכבר כתבתי, ילדים הזכאים לחינוך מיוחד אך מושמים בגן רגיל- מקבלים 90% הנחה) לגבי סייעת, כעקרון מגיעה השתתפות בסייעת, 15 שעות שבועיות. יש "ועדת סייעות" שקובעת זכאות. אני לא יודעת אם זה מחייב קודם "ועדת השמה", כי ממילא נעבור קודם אחת כזאת. בכל מקרה, לשני הדברים, ביקשו ממני ברשות להעביר אישור הכרה של ביטוח לאומי + מכתב איבחון של רופא נוירולוגי. דיברתי היום עם השירות הפסיכולוגי והסברתי שאני רוצה ועדת השמה רק בשביל ההנחה והסייעת. היא אמרה שהיא מבינה אבל שנצטרך לחשוב איך פונים לועדה, כי להם אי אפשר להגיד דברים כאלו. כלומר כנראה שיש בעיה להעלות ל"ועדת השמה" ילד שאני מעוניינת עבורו בחינוך רגיל. אני מאד מאד מקווה שנצליח ושלא "ישימו לנו רגליים", כלומר- אין ספק שהוא ילך לגן עירוני, רק יסכימו לתת לנו את ההנחה והסייעת...
 
למעלה