שילוב בחינוך רגיל ומימון לסייעת

lil123

New member
שילוב בחינוך רגיל ומימון לסייעת

שלום רב, רציתי לדעת האם גולשים כאן הורים שמשלבים PDD בחינוך רגיל והאם הם נתקלים בבעיות למימון סייעת. בני בן 2.9 היה משולב השנה בחינוך רגיל עם סייעת (8 שעות שבועיות) מטעם הרווחה. אנו ממשיכים איתו באותה מסגרת גם בשנה הקרובה וכעת הבקשה לקבלת סייעת גם לשנה הבאה (עם בקשה להגדלת שעות) נידונה בוועדה. מכיוון שגילו גבולי (בדיוק בן 3 בספטמבר) והחל מגיל 3 הרווחה אינה מספקת סייעת, רציתי לדעת האם מגיל זה יש גורם אחר שיכול להשתתף במימון סייעת.
 

LeonardoDV

New member
כרגע בני נמצא במסגרת רגילה עם סייעת

כל הסיפור הזה ממומן מכיסינו. אבל לשנה הבאה לאחר וועדת השמה קיבלנו סיוע בצורת סיבסוד של 90% מעלות הגן, מהעירייה, ויתכן גם שנקבל סיוע מסויים במימון הסייעת.
 

ריקי 04

New member
מגיל 3 - משרד החינוך

אנחנו נקבל 12 שעות (זה מה שיתנו בעירייה שלנו לכל הילדים המשולבים). שמעתי שלפעמים אפשר לקבל גם 18.
 

קקמייקה

New member
שילוב בחינוך רגיל

שלום רב, הבן שלי בן 2.5, אינו מאובחן p.d.d (אבל אולי בגלל התנגדות חריפה שלנו במכון להתפתחות הילד) מטופל אצל קלינאית תקשורת בשיטת גרינשפן. נמצא בגן רגיל עם סייעת (8 שעות שבועיות) אני לא מכירה עוד ילדים עם בעיות התפתחות, רציתי לבקש ממך תיאור על מצבו של הבן שלך מה הוא עושה ולא עושה, האם את מתרשמת שטוב לו בגן הרגיל , אני אשמח לשמוע כל מה שאת מוכנה לספר.
 

lil123

New member
הסיפור שלנו - קצת ארוך

זה הסיפור שלנו. חשוב לי לשתף אתכם וגם לשמוע מכם. למעשה רק בגיל 2.8 קיבלנו איבחון של PDD. עד אז ההבחנה היתה עיכוב התפתחותי. המצב שלו בגיל 1.8 חודשים: לא יצר קשר עין. לא הצביע לא שיחק כבני גילו - מגדל טבעות/קוביות בתוך קופסא. לא ענה לשמו, לא ביצע הוראות פשוטות כגון תעשה שלום, כפיים. דבר אהוב עליו במיוחד היה לקחת מכוניות או כל צעצוע עם גלגלים ולסובב אותם עם האצבע. אפילו בימבה - הפך אותה ו"תיקן" לה את הגלגלים. עד גיל שנתיים שהה בבית עם מטפלת ומכיוון שההגדרה היתה עיכוב התפתחות (והרי שום מכון להתפתחות לא יאבחן PDD לפני גיל 3) החלטנו בעצת מכון פרויירשטיין וקלינאית התקשורת המדהימה להכניסו למעון רגיל. מתוך תקווה שהילדים הרגילים ימשכו אותו קדימה. במקביל המשכנו טיפולים אצל קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק. בתקופה הראשונה של השנה לא ראינו שיפור משמעותי אבל מספר דברים נוספים השפיעו לטובה - כמו למשך ניתוח כפתורים שעשה, סייעת (מאמצע השנה -8 שעות שבועיות) שקיבלה הדרכה מהקלינאית וממכון פרויירשטיין. ועוד משהו שאנחנו מאמנים שמאוד קידם אותו (כמה שזה נשמע עצוב) --> האיבחון בגיל 2.8 שבו נאמר לנו שילדנו היקר הוא PDD ועלינו לשלוח אותו לגן תקשורתי. כן כן. זה שבר אותנו בערך ליומיים- שלושה אבל כשחשבנו על כל השנה האחרונה שלו בגן הבנו שהילד התקדם והוא מאושר. מצבו היום: הילד בעיניינים - קשר עין השתפר משמעותית, יש לו מספר מילים בודדות וגם כמה משפטים- ממלמל הרבה מאוד ונמצא על סף שפה , יש לו יכולת חיקוי ואנו משתמשים בזה ללמד אותו כל מיני דברים. מבין מילוי הוראות תן, קח, שלום, נשיקה ואפילו שירי משחק. יכולת הריכוז משתפרת והוא מסוגל להתמיד בלבנות מגדל, להכניס צורות לתוך קופסא וגם לשמוע סיפורים. הוא אוהב את הגן הילדים אוהבים אותו ולא התיאשו מליצור עימו קשר. היום יש ילדים שהוא מוכן לקבל מהם נשיקה, חיבוק ואפילו לרקוד. נכון שיש לו עדיין את הקטעים עם גלגלים (הרבה פחות). יש לו גם דברים חדשים כמו להרים מהריצפה פרורים, לקרוע דפים ויש לו משיכה למאוורים (ל"פלופלור") ולמזגנים. בספטמבר כאמור יהיה בן שלוש. הוא רשום לשנה הבאה במעון הרגיל. במקביל אנו מנסים להשיג "בזכות" האבחנה של PDD סייעת ליותר שעות. אנחנו לא מוותרים כמובן על טיפולשבועי אצל קלינאית ומרפאה וגם נוסעים פעם בחודש לקבל הדרכה במכון פויירשטיין והכי חשוב - עובדים איתו כל יום לפחות חצי שעה. וכאן חשוב לי לומר לכולם. לדעתנו זה הבסיס לכל ההתקדמות. נכון שכל הטיפולים תורמים אבל שמנו לב שמאז האיבחון הרשמי בעצם מאז שחטפנו את ה"בומבה" זה דחף אותנו לא לוותר לא להתייאש ולהתמיד בלעבור איתו אחרי הצהריים כל יום אפילו אם באותו בוקר היה בטיפול כזה או אחר. ובאופן אישי לקקמייקה אני אשלח לך MAIL עם הטלפון שלי אם תרצי לדעת עוד.
 
למעלה