שילוב ילדים מיוחדים בכיתות רגילות

שילוב ילדים מיוחדים בכיתות רגילות

האם זה צעד נכון ומומלץ? לא עדיף שילמדו בחממה שמוגדרת לילדים עם צרכים ציוחדים דומים?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
תלוי בילד, תלוי בהורים, ואולי בעיקר- תלוי במסגרת המשלבת
אם הצוות בגן/כתה/בי"ס הקולט
מבינים את המעלות הרבות במסגרת מכלילה
(משמע מסגרת שנותנת מקום לכולם INCLUSIVE )
עבור כל המעורבים, לא רק הילד בעל הצרכים המיוחדים,
אם הם מגוייסים לעניין, מוכנים להתגמש וללמוד,
אזי ברוב המקרים זה יהיה רווח גדול לכולם.
הבעיה היא שהמצב הזה נדיר במקומותינו .
הנה קישור מומלץ בעניין
http://www.paulakluth.com/category/inclusion/
 
שילוב ילדים מיוחדים בכיתות רגילות

חשוב לזכור שאחת מהמטרות שלנו כהורים היא לעזור לילדים שלנו ולשלב אותם, עד כמה שניתן, בכל מעגלי החיים העיקריים, כלומר: המעגל המשפחתי, מעגלי החברה (חברים ) ומעגלי עבודה.

הבסיס לשילוב הילדים המיוחדים בכל מעגלי חיים מתחיל בכך שאנחנו משלבים אותם ונותנים להם תחושה של שייכות. המסר שאנחנו מעבירים להם הוא:אתם מסוגלים ויכולים, אנחנו רוצים אתכם איתנו כי יש לכם יכולות ומשאבים ואנחנו רוצים וצריכים אתכם איתנו.
זה מסר חשוב לעין שעור שמקדם את הילדים בכמה דרגות.
השורה התחתונה היא שאנחנו רוצים להביא את הילד לידי מיצוי הפוטנציאל הגלום בו כי כך יוכל להשתלב בכל מעגלי החיים.

זו הסיבה שאני בעד שילובם של ילדים מיוחדים בכיתות רגילות, גם אם זה רק לחלק מהשיעורים ויש גנים בהם אני מכירה שילוב ילדים מיוחדים רק ליום אחד מתוך 6 ימי השבוע בהם הגן פועל.

כמובן שמצבו של הילד הוא החשוב מכל ויש לבחון כל מקרה לגופו. אבל המסר הכללי הוא החשוב : קפצו למים וקדימה! מגיע לילדים שלנו הזדמנות לצמוח, וכשאנחנו מאמינים בהם- הם מאמינים בעצמם עוד יותר והחברה רואה בהם כראויים ושווים.
 
למעלה