שילוב ילדים P.D.D/אוטיסטיים

שילוב ילדים P.D.D/אוטיסטיים

שלום רב לחברי הפורום שמי מלכי ואני מנהלת פורום בנושא שילוב באתר של אלוט. אני מזמינה הורים לילדים אוטיסטיים/P.D.D המשלבים את ילדיהם או מתלבטים בנושא השילוב ,להכנס לאתר . ללא קשר לאתר מתארגנת קבוצת הורים לילדים משולבים ולנסות לפעול ביחד ולבוא בדרישות למשרד החינוך, למצוא ולהכשיר אנשי מקצוע כמדריכי שילוב, להצטרפות יש להתקשר לאלוט. מלכי
 

doritmor

New member
דווקא רציתי להצטרף לאתר, אבל

הרישום לא מאפשר אנונימיות - כך שנרתעתי. האם יש אפשרות להשתלב כאורחים? בהזדמנות זו - כל הנושא של הצטרפות לאלוט לא ברור. במה זה כרוך? האם אפשר להשאר אנונימים? אנחנו פונים לבית לורן, האם זה נחשב שאנחנו רשומים באלוט? (הבן שלנו לא במסגרת של גן תקשורת)
 
שילוב ילדים אוטיסטיים

שלום doritmor כנראה שבתקופה הקרובה הכניסה לפורום של אלוט תיהיה חופשית, כך שגם מי שלא רוצה להזדהות יוכל להכנס לפורום. את מוזמנת להכנס לפורום בשבועות הקרובים. ההצטרפות לאלוט כרוכה בשליחת אבחון של הילד שבו כתוב שהוא P.D.D או אוטיסט או הספרגר ובנוסף לכך תשלום שנתי של 300 שקל לשנה.אחד הדברים שבאלוט מאד מכבדים זה הרצון לשמירה על אנונימיות.את יכולה לפנות לבית לורן והם יכולים לתת לך את ההסברים בצורה מפורטת. לפי דעתי אתם יכולים להיות חברים באלוט ועדין לשמור על אנונימיות. בנתיים עד שהאתר באלוט יהיה פתוח לכל ומענין אותך משהו הקשור לשילוב את מוזמנת לפנות אלי שוב מלכי
 

smadary

New member
../images/Emo140.gif|שאלה בנושא השילוב

שלום מלכי. אני שמחה לשמוע על הפורום החדש ומשוכנעת שהוא יוכל להיות לי לעזר מאחר ואני משלבת ילדה עם פדד (וגם פיגור) בכתה א´ רגילה.
אני רוצה להפנות בהזדמנות זו שאלה שאולי גם המשתתפים כאן יוכלו לעזור. (ואפנה גם לפורום החדש)אני רוצה להעביר סדרת שיעורים לכתה בנושא השונה וקבלתו ולהתאים לה מטרות ייחודיות בתוך זה. חשבתי ללמד אותה את המושגים דומה ושונה (או אחד מהם ) כדי שזה יתחבר , בעזרת קבוצת תלמידים, כי אנחנו תמיד עם קבוצה. קצת רקע עליה: היא בשלב שבו התפתחות הדיבור אדירה, משיימת הרבה מילים, ומחקה אקוללי דברים ששמעה, הן בהקשר והן בלי. פרט לכך, אין התקדמות במיומנויות חשיבה כמו הכללה מיון והסקת מסקנות, ועזבו את זה לבנתיים. האם יש למישהו רעיון איך אולי בכל זאת ניתן ללמד את המושגים? אם לא הייתי ברורה וחסרים פרטים ,אשמח להוסיף. תודה מראש, סמדר
 

נונינה

New member
אם אני לא טועה.........

אם אין עדיין יכולת מיון אז גם אין יכולת להגדיר דומה ושונה.........
 

smadary

New member
אולי זה יכול להקדים למיון?

לשלב של מיון ממש? כלומר, ללמד רק להבחין בשונה אחד מבין שלושה ,כששני האחרים זהים לחלוטין. למען האמת, כבר שיניתי את המטרה למחר בשילוב לעבודה על יכולת דיבור ושיום, כי זה התחום בו היא פורחת עכשיו אז נראה לי הכי נכון לחזק את זה. במשך הזמן אני אנסה לעשות את ההבחנה בין דומה לשונה לפי הקצב שלה, כרגע גם לי נראה הכי נכון לוותר.
 
תגובה לסמדר

שלום סמדר אני שמחה לשמוע שאת משלבת את בתך. בימים אלו מתארגנת קבוצת הורים שמשלבים את ילדם בחינוך הרגיל אני מזמינה אותך להתקשר לאלוט ולהרשם לקבוצה. אנו רוצים להיות קבוצת לחץ כלפי משרד החינוך ולהכשיר אנשים להיות מדריכי שילוב.לשאלתך בנושא דומה שונה ,קשה לתת עצות מבלי להכיר את הילדה בצורה יותר מעמיקה. אנו עובדים בשיטת A.B.A לפי שיטה זו יש לכל נושא שלבים ברורים ומסודרים. לגבי פעילות בכיתה אני יכולה להציע לך פעילות שמדריכת השילוב שלנו עשתה בכיתה של בני. הם שיחקו במשחק שבו צריך להעביר מסרים( בהקשר לחפץ מסוים} ללא מילים, ובכך להמחיש לילדים את הקושי ביצירת תקשורת ללא מילים. מלכי
 
למעלה