שילוב בחט"ב
שלום גליה12 יקרה, (כמה נחמד ונעים לומר שלום לפנים מוכרות
) אז כך, עומדות בפניכם מספר אפשרויות. א. המשך לימודים במסגרת בית ספר לילדים ליקויי למידה גם בחט"ב, במידה ויש כזו באזורכם (לדעתי יש) ב. כתת לקויות למידה בבית ספר רגיל. ג. כתה רגילה עם תמיכה במסגרת סל שילוב. (למשל, במרכז למידה בית ספרי) על פי המקובל לקראת סיום כתה ו´ צוות בית הספר יגבש החלטה לגבי אופי המסגרת המתאימה לבנכם. במידה וההמלצה תהייה אפשרות א´ או ב´ בנכם יעבור ועדת השמה נוספת שתבחן את מצבו ותתאים עבורו מסגרת. במידה וזו תהייה אפשרות ג´ אין צורך בועדת השמה כלל. לכם ההורים יש משקל כבד בקבלת ההחלטה לגבי סוג המסגרת. אם אתם חושבים לכיוון של כתת לקויות למידה בבית ספר רגיל, חשוב וכדאי לבדוק היטב באיזה בית ספר הכתה תהייה ומה מדיניות השילוב של בית הספר, למשל האם משלבים את תלמידי הכתה בכל הפעילויות של בית הספר, האם קיים שילוב הדרגתי בכתה הרגילה על פי יכולתו של הילד, האם קיים שילוב במקצועות ההעשרה ובעיקר מה "האני מאמין" של בית הספר בנושא זה. במידה ואתם נוטים לכיוון כתה רגילה , לדעתי רצוי ומומלץ להתחיל בשילוב כבר כעת. לשתף את צוות בית הספר בכוונות שלכם ולבקש תוכנית שילוב שתתחיל כבר בכתה ו´. תוכנית השילוב צריכה להיות בנויה כך שחוויית השילוב תהייה הדרגתית וחיובית . מומלץ מאוד לשתף בבניית התוכנית את מדריכת השילוב של בית הספר הרגיל. (זה שנמצא על יד בית הספר שלכם). המטרה היא לאפשר לבנכם לחוות את הכתה "הגדולה" בהדרגתיות כאשר הוא עדיין במסגרת המוגנת והמוכרת. אם השילוב יצליח אולי עד סוף שנת הלימודים יוכל לעבור לחלוטין לכתה ולעלות עם תלמידיה לכתה ז´ רגילה. (כך אנו משלבים במקום בו אני נמצאת ) לגבי בית ספר, רצוי כי זה יהיה בית הספר אליו מגיעים כל ילדי המשק. גם במקרה של כתת לקויות למידה וגם במקרה של כתה רגילה. דיאנה