שילוב של פעילות כח לאתלטים אירוביים

eliavy

New member
סיבים לבנים ואדומים

שלום מולי, מה לגבי התזה כי פעילות כח מפתחת סיבים לבנים ופעילות אירובית דורשת פיתוח והפיכת סיבים לבנים לאדומים. האם אין ניגוד בין פעילות הכח (למרות שהיא סבולת כח) לבין פעילות אירובית טהורה ?
 

liorsion

New member
עלייה במסה

מכיוון שאימונים בטווח של 15-20 חזרות הם אימוני סיבולת ועדיין גורמים להיפרטרופיה, ז"א עליה במשקל, האם לא עדיף לעבוד באימון כוח (6 חזרות)?
 
סיבים לבנים וסיבים לבנות

שלום אליאב, הדבר אינו כה חד משמעי אם כי יש עדויות כי פעילות סבולתית באיזור הסף האנאירובי "תרתום" תת קבוצה מהסיבים הלבנים שיהפכו עורם ויחלו לתפקד יותר כסיבים אירוביים. פעילות כוח ברמות גבוהות תפתח את הסיבים הלבנים אולם זוהי פעילות המתבססת על סף גירוי גבוה יחסית וכמו שהבהרתי בתשובתי הקודמת אלו לא האימונים המומלצים לספורטאי הסבולת. חוץ מזה, כידוע לך הפרופיל השרירי הוא גנטי בעיקרו ולא בכזו קלות מתבצע מעבר ושינוי פרופיל. ישנם הרבה ענפי ספורט המערבים עבודת סבולת יחד עם כוח, ראה לדוגמא את האימונים שמבצעים קיאקיסטים או חותרים המבצעים קילומטראז´ גבוה מאוד באימונים לצד עבודת כוח (נכון שביצוע התחרות שלהם קצר...). בברכה, מולי
 

eliavy

New member
שילוב של פעילות כח לאתלטים אירוביים

מולי שלום, האם מומלצת פעילות בחדר כושר לטריאתלטים וספורטאים שמתאמנים למאמצים אירוביים? אם כן באיזה שלבים של העונה ואיזה סוג עבודה. תודה, אליאב
 

liorsion

New member
ספורטאי סיבולת

אני מתאמן בעיקר לריצות ארוכות (מרתון ואולי יותר), טריאתלון (חצי איש ברזל+) ואופני הרים. בכל העיתונות ובאינטרנט כשמדובר באימוני חד"כ מדברים על 15-20 חזרות. למה לא 5-6?
 
למעלה