שילוב ABA

אספרגר

הי ביאטריס, לגבי עזרה באזור חיפה- אני הייתי מעבירה את השאלה שלך לפורום של עמותת אפי (אספרגר ישראל) אני מצרפת לך קישור לאתר העמותה. לגבי ABA ואספרגר. בעיקרון גישת ה-ABA הינה תכנית התנהגותית היכולה לעזור במיגוון רב של יעדים. מוטיבציה של עובדים במקומות עבודה, בעיות התנהגות אצל אנשים, הכנסת כללים ומסגרת בצבא, ועוד ועוד. הכל תלוי במטרה וביעדים. זאת אומרת זו בעצם גישה חינוכית ללמידה של התנהגויות או להפחתה של התנהגויות לא רצויות. כך שבעצם השאלה מה את רוצה להשיג? מה המטרה? התנהגותית? שפתית? (גם שפה זו התנהגות..) לגבי הכשרה- יש קורסים ללמוד הגישה גם באוניברסיטת ת"א (ביס לחינוך) וגם דרך אלוט. מקווה שעזרתי, רונית
 
שילוב ABA

יהל מטופל בבית מילמן שני בקרים בשבוע וביתר הזמן נמצא בגן רגיל עם סייעת. אני חושבת על שילוב של ABA . הייתי רוצה לדעת אם מישהו התנסה בשילוב דומה (יהל בן שנתיים ושמונה חד') ואשמח לקבל קישורים בנושא.
 
יש הרבה שעובדים בשילוב עם ABA

היי קרן, נראה לי ששווה לך גם לבדוק עם מרכז ה-ABA הנמצא באלו"ט. לדעתי יש להם לא מעט מידע על נושא השילוב בגן רגיל+ ABA. קרוב לוודאי שתצטרכי כמה תראפיסטים וסופרוויזר\ית שיעשו את העבודה בשעות הגן וגם אחה"צ. היתרון הוא באפשרות ההכללה וההמחשה עם ילדים רגילים וכמובן מודלינג תקין. החיסרון כרגיל הוא העלויות בכבדות שיש לתוכנית מלאה (40-45 שעות שבועיות) אך אני ממליצה לשלב גם עבודת DIR הנותנת את היכולת הסימבולית. בתוכניות הABA יש פעילות דמוית פעולות סימבוליות, אך נוקשה מדי ולא טבעית. מלמדים ילד לנענע בובה או להאכיל, אך אם תגידי לו שהבובה עייפה או רעבה-הוא לא ידע מה לעשות. ABA טוב מאד ללמידה קוגניטיבית, יכולת למידה והבנה מדורגת בהתאם לילד. אגב יש גם פורום שילוב באלו"ט.
 
ABA + שילוב

הי קרן של יהלי, בהחלט ניתן לשלב תכנית טיפול.עבודה התנהגותית ABA עם שילוב בגן רגיל. בעצם רעיון ה-ABA הוא פרוק התנהגויות לחלקים קטנים, ולמידה וחיזוק על כל פסיק, ורק אחכ תפיסה גלובלית וחיבור של התוצרים ושאיפה למודל נורמטיבי. ה-ABA בהחלט מעודד שילוב בתוך מסגרת גן רגיל על מנת ללמוד מודלים תקינים של תקשורת ושפה. במידה ואת מעונינת אשמח לשוחח איתך ולתת לך דוגמאות איך בעצם הדברים נעשים בשטח. ו- כיוון שבבית מילמן העבודה היא בגישה דינמית יותר בהחלט ניתן, ולפעמים מומלץ לשלב בין השיטות. רונית
 
למעלה