שילוש

שילוש

נותרתי מבולבל בכל הנוגע לשילוש אז אלוהים זה בעצם שלוש אב בן ורוח קודש והם אחד אבל בעצם כל אחד שונה מהשני מה זה אמור להביע? הם אחד אבל האב הוא לא הבן והבן הוא לא רוח אבל הם אחד http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:3enighed-heb.svg
 
וכשחושבים על זה זה סותר קצת

את התנ"ך שעליו אתם נשענים כי דובר שם על אלוהים שלא ניתן לראותו והרואה אותו מת ולא יחיה ואנשים על פי הברית החדשה כן ראו את ישוע והרי הוא הבן של האב שזה בעצם אלוהים
 
גם בתנ"ך אנשים ראו את אלוהים פנים אל פנים

ישעיה ראה את אלוהים פנים אל פנים, אברהם אבינו ראה את אלוהים פנים אל פנים, יעקב אבינו ראה את אלוהים פנים אל פנים, מנוח אביו של שמשון ראה את אלוהים פנים אל פנים, משה, אהרון, נדב אביהו ושבעים מזקני ישראל ראו את אלוהים פנים אל פנים. ישעיה יחזקאל ודניאל ראו וחזו באלוהים פנים אל פנים. בן-האלוהים הוא הוא פניו של אלוהים, הוא החלק באלוהות שניתן לראות, הוא מלאך הפנים שמוזכר בספר ישעיה. ישוע גם אמר מי שראה אותי, ראה את האב. אכן את אלוהים האב לא ניתן לראות ואף אדם מלבד ישוע לא ראה אותו.
 

lion 7

New member
על השילוש כתבנו כאן

נא לחפש בפורום כאן .בקצרה אף אחד ראה בעבר את אלוהים? משה לא ראה? ועוד. לפי המבט היהודי או איסלמי לא ניתן להבין מושג מהות אלוהים. זה דומה לתלמיד בכיתה נמוכה שהחתיל ללמוד לספור אחד פלוס אחד שתיים . אולם סטודנט באוניברסיטה כבר מודע שיש משהו יותר עמוק מסתם משואה עם 3 נעלמים , הוא למד משואה עם 10 נעלמים (משואה ליניארית) , דברים אלה על ה` נרמז עליהם בספר בראשית , הספרה 3 מובהקת חזק או התלת מימד נוכח יותר בתנ``ך , אז למה ה` בזמנו (לפני ישוע וביאתו) דיבר רק באופן עצמאי שאין אל מלבדי , הרי בזמנו ריבוי האלים היה נוכח בעמים שחיו במחיצת העם הנבחר , ובקושי סגדו לאלוהים והאמינו בו רק בנסים ומופתים , היום אחרי ישוע שבכלל נובא עליו ועל רוח אלוהים ואבינו שבשמיים אלה מהויות המהוות עצם וישות אלוהים האחד , אחרי שהובהר לנו חלקית על ה` ומהותו , אפשר להפשיט מושג תיאורו כמו בדוגמא הבאה :מים הוא חומר נוזלי שגם נהיה קרח ואדים בעת חימומו למעל 100 דרגות אבל בסוף נשאר מים לא . קשה לשים את אלוהים בורא הכל בתוך מעבדה ולבחון מהותו , האם מחשב יכול להבין אדם שיצר אותו ? וזו דוגמא כמעט קיצונית . אנחנו רק דרך הרוח שלבשנו יכולים להבין את מהות ה`
 
לראיה

רשימה חלקית בלבד : סתירות בתנ"ך - רשימה חלקית בלבד 1 - הבריאה : 2 גרסאות , לפחות , בראשית פרק א שונה מהכתוב בבראשית פרק ב' 2 - הרקיע / השמים נברא/ו ביום בראשון או ביום השני לפי ספר בראשית פרק א' 3 - אלו חיות הוכנסו לתיבה : 2 ,2 ו 7 , 7 - 2 גרסאות בהפרש 6 פסוקים זה מזה 4 - בני בנימין : 4 מנינים שונים ורשימות שמות : הראשונה בספר בראשית , גם השנינה ב 5 חומשי תורה ו ה 3 וה 4 בספר דברי הימים. 5 - 10 הדברים : 2 נוסחאות 6 - מיכל בת שאול : 3 ספורים שונים כולם בספר שמואל , ואפילו התלמוד דן בזה. 7 - מי הרג את גלית הפלשתי ? 3 ספורים : באחד "דוד" ובשנים אחרים "אלחנן היעירי" 8 - מפקד דוד : מי הסית ? השטן או חרון אף אלהים ? 2 גרסאות אחת במלכים השניה בדברי הימים. 9- תוצאות מפקד דוד : 500000 רגלי ביהודה 800000 בישראל , לפי גרסה אחת , ובשניה 470000 ביהודה ו 1100000 בישראל... וכי לא ידע המספר האלהי את הנתונים המדויקים שעליהם ספר ? 10 - אופיו של אלהים : בספור המבול "נחמתי כי עשיתם" (עשיתים קרי) , לעומת "וגם נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם כי לא אדם הוא להנחם" 11 -" פוקד עוון אבות על בנים" לעומת: " לא יומתו אבות על בנים איש בחטאו יומתו" וראה ספר יחזקאל פרק י"ח 12 - יום חורבן מקדש שלמה : 7 באב ? או 10 באב ? גרסה אחת בספר מלכים , ושניה בספר ירמיהו , ולא נזכר 9 באב ... 13 - מקום קבורת רחל - ותמת רחל ותקבר בדרך אפרתה היא בית לחם: ויצב יעקב מצבה על קבורתה היא מצבת קבורת רחל עד היום". (בראשית ל"ה, יט-כ וכיוצא בו בבראשית מ"ח, ז) לעומת: "בלכתך היום מעמדי ומצאת שני אנשים עם קבורת רחל בגבול בנימין בצלצח..." (שמואל א'' י'', ב) 14 - האם העמונים קדמו את בני ישראל בלחם ובמים ? כתוב בספר דברים פרק ב פסוקים כח אֹכֶל בַּכֶּסֶף תַּשְׁבִּרֵנִי וְאָכַלְתִּי, וּמַיִם בַּכֶּסֶף תִּתֶּן-לִי וְשָׁתִיתִי; רַק, אֶעְבְּרָה בְרַגְלָי. כט כַּאֲשֶׁר עָשׂוּ-לִי בְּנֵי עֵשָׂו, הַיֹּשְׁבִים בְּשֵׂעִיר, וְהַמּוֹאָבִים, הַיֹּשְׁבִים בְּעָר.." לעומת הכתוב בספר דברים פרק כ"ג פסוק ד'' " לֹא-יָבֹא עַמּוֹנִי וּמוֹאָבִי, בִּקְהַל יְהוָה: גַּם דּוֹר עֲשִׂירִי, לֹא-יָבֹא לָהֶם בִּקְהַל יְהוָה עַד-עוֹלָם. ה עַל-דְּבַר אֲשֶׁר לֹא-קִדְּמוּ אֶתְכֶם, בַּלֶּחֶם וּבַמַּיִם, בַּדֶּרֶךְ, בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם... ובספר נחמיה נחמיה פרק יג א ביום ההוא, נקרא בספר משהבאזני העם; ונמצא, כתוב בו, אשר לא-יבוא עמני ומואבי בקהל האלהים, עד-עולם. ב כי לא קדמו את-בני ישראל, בלחם ובמים ואם כך בתנ"ך , כל המחלוקות שיש במשנה ובתלמוד מלמדות על סתירות לאין סוף באותה "תורה מן השמים" , דוגמא קטנה "בינה יתירה נתן הקדוש ברוך הוא באשה יותר מבאיש" לעומת "ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים" "אשה פסולה לעדות" (משנה) "ישרפו דברי תורה ואל ינתנו לנשים" (רבי אליעזר בן הורקנוס") אין חכמה לאשה אלא בפלך (תלמוד , מסכת יומא דף ס"ו) "כל המלמד בתו תורה כאלו מלמדה תפלות" (גמרא מסכת סוטה , מדברי רבי אלעזר) כל אחד כתב באותה תורה את דעתו האישית , מי שכתב "בינה יתירה נתן הקדוש ברוך הוא באשה יותר מבאיש" מן הסתם אהב את אשתו , את אחותו ואת אמו. מי שכתבו :"ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים" "ישרפו דברי תורה ואל ינתנו לנשים" (רבי אליעזר בן הורקנוס") אין חכמה לאשה אלא בפלך (תלמוד , מסכת יומא דף ס"ו) "כל המלמד בתו תורה כאלו מלמדה תפלות" (גמרא מסכת סוטה , מדברי רבי אלעזר) שנאו את אמותיהם , את אחיותיהם , והיו מן הסתם כנזירים כל חייהם... שלא נגעו באשה. גם כן "תורה מן השמים"....
 
ועוד

סתירה ואנכרוניזם בקראן המזורגג 1 - אנכרוניזם : סורת יוסף - ה 12 בקראן , אית 20 : "וקנוהו בדרהמים ספורים , והיו בו מן הסגפנים" ... ה"דרהם" שמו בא משבוש שם הדרכמה היונית. הדרהם האסלאמי היה בתקופת מחמד עשוי מכסף , מאוחר יותר באינדונסיה ה"קופאנג דרהם" עשוי זהב , והיום נקרא בשם דרהם המטבע של מרוקו ... אבל האם היה הדרהם של מחמד נפוץ גם בימי יוסף , אולי 2400 שנה לפני מחמד ? עוד בסורת יוסף נזכר העתק כמעט מדויק של חלום יוסף הראשון שבתנ"ך , ותוצאותיו , כך כתוב בקראן : "ואם אמר לאביו ראיתי השמש והירח ואחד-עשר כוכבים יסגדון לי" ואחר כל כתוב "אמר לו אביו "אל תספר לאחיך כדי שלא ישנאוך" , אבל נעדר לחלוטין החלום השני המסופר בתנ"ך "והנה קמה אלומתי וגם נצבה והנה תסבינה אלמותיכם ותשתחוינה לאלמתי"... יא מחמד , אם רצית להעתיק , העתק נכון .... 2 - סורת אלכהף "המסתור / המערה" (ה 18 בקראן) : אית 83 - 98 ואם תרצה שאספר לך אודות בעל הקרנים אשאיר לך ממנו זכר: "בעל הקרנים" הוא לפי ALEXANDER ROMANCE "רומאן אלכסנדר" ספר ישן, כנוי לאלכסנדרוס מוקדון . רב הפרשנים המוסלמיים סוברים שמחמד התכון אלין כשכתב שבא "בעל הקרנים" מן המערב וכבש את המזרח. לפי פרשנות חדשה ומאד לא מקובלת בין מוסלמים "בעל הקרנים" הוא כורש הראשון מלך פרס ומדי, אם צדקו פרשנים מוסלמיים אלה , הרי שהכנוי מבוסס על ספר דניאל התנ"כי ששם נזכרת ממלכת פרס ומדי כ"שור", בקראן כתוב שפנו נתיניו של בעל הקרנים אליו ואמרו לו (אית 94) "הוי בעל הקרנים ´יא ד´י אלקרנין´ גוג ומגוג ´ יא´ג´ג´ ומא´ג´ג´ ´ משחיתים את הארץ התקבל תשלום כדי להקים בינינו לבינם, סכר" ענה בעל הקרנים (אית 95) יש לי דבר טוב מסכר , עזרת "רבי " (רבוני , אלהי) יוצא מזה שלפי הקראן כבר התקימה מלחמת גוג ומגוג... 3 - אנכרוניזם "שורת המחץ" : סורת מרים (ה 19 בקראן) - בתחלתה נזכר זכריה הנביא ("זכריא" , דגש באות י´) בהמשכה החל מאית 28 : ´יא אח´ת הארון´ "הוי אחות אהרן" יולד לך בן שיושיע את העולם ובאית 30 כתוב ש"עיסא" ישוע מנצרת ,קבל "אנג´יל" אבנגליון, פרושו של דבר שלפי הקראן מרים אחת אהרן היא מרים אם ישוע הנוצרי... 4 - סתירה פנימית - סורת אלנש´אא "הנשים" (הרביעית בקראן) אית 43 "לא תקרבוא אלצלואת ואנתם ש´כרא" "לא תקרבו התפלתה ואתם שכורים" . פסוק זה הוא מקור האסור האסלאמי לשתית משקאות אלכוהוליים, (מקור המלה בערבית: "אלכחול") לעומת זה כתוב בסורה 47 אית 15 : משל גן העדן אשר הובטח לכם , נהרות מן מים ... ונהרות מן חלב ... ונהרות מן דבש ... ונהרות מן יין خمر טעים לשותים" ... דבר זה נזכר בפורום מאליסי וגרר קללות של מוסלמים נגד ה"כופר וחוזר בו מן האסלאם" שהעז לחשוף סתירה זאת... שאל סיני אתד את המוסלמים "לא משנה שהוא כופר , אבל האם מה שהוא כתב , זה נכון ????" סתירות בברית החדשה : 4 בשורות : יוחנן, מתי, מרקוס, לוקס - 2 שושלות שונות לפני שהושרץ ישוע , 3 ספורי "האשמתו" של יהודה איש קריות בהסגרת ישוע , לפחות 2 גרסאות לזהות מי היו לוכדי ישוע יהודים או רומאים , 4 תאורים לצליבת הישוע זה הרי ברור - ‏מאת פיה טובה אחת‏ שכל זה המצאת אנשים. כשחזרתי בשאלה פתחתי ספר תורה,והתחלתי פשוט לקרוא בו ככל כל ספר. ואז ראיתי את הסתירות הרבות שלו. כן,פרק א' בבראשית שונה לחלוטין מפרק ב'. ושניהם מדברים על בריאת העולם. ובכלל גם בתיאור אחר כך,כבר בפרקים הראשונים יש סתירות רבות. וכן שפעם כתוב שאלוהים ברא זכר ונקבה. לעומת מה שכתוב אחר כך שקודם ברא את האדם ומצלעו ברא את חווה. קודם כל הגיונית מדעית,זה דבר שממש לא הגיוני. ובנוסף לזאת זאת פשוט סתירה אחת גדולה. ויאמרו שיש פירושים,אבל מי כתב את הפרושים השונים אם לא בני אדם! זה כמו לקחת גרסאות סותרות של סיפור עם וליישב את הסתירות ביניהן על ידי פירושים שונים שזאת כאילו גרסה אחת. אבל הרי ידוע שכל סיפור עם התפתח והושפע מהסביבה שלו. אותו דבר שני סיפורי הבריאה. בכל אופן,מספיק רק לפתוח את הפרקים הראשונים של ספר בראשית כדי לראות את הסתירות הרבות שקיימות ולהבין שהתורה היא בעצם המצאתם של אנשים.
 

lion 7

New member
ספר הקוראן לא שייך לדיון כאן

למרות שהוא מזכיר את מרים ועיסא (ישוע) יותר מכל דמות אחרת בספר זה תעשה לנו טובה ואל תכניס דתות אחרות לדיון בבקשה,,, אנחנו נשאר רק עם התנך והב"ה
 

lion 7

New member
../images/Emo178.gif ../images/Emo178.gif אוי לא

הבאתי כמה פעמים על "סתירות " שיש בתנך או בברית החדשה שיהיה לי זמן אתכונן לעהות , אני אומר לך בוודאות אין אין סתירות, ואביא דוגמא אחת או שתיים ואתה תהיה רגוע שהשאר זה על אותו משקל
 
תורה ומדע גיל העולם

http://www.mako.co.il/spirituality-popular_culture/weekly-answer/Article-a596bc42321c521006.htm&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=2098279391
 
האב הבן ורוח הקודש

אלוהים הוא אחד. הוא אב רחום וחנון, הוא בן האלוהים, שתמיד היה לימינו של האב עד שירד למטה להיות אחד כמונו, הפך להיות בן-אדם, בכדי לכפר על חטאינו במותו, ובכך לחבר אותנו אליו ואל האב ברוח הקודש- רוח אלוהים. האב הבן ורוח הקודש הם אחד, ועם זאת כל אחד מהם יש לו תפקיד אחר, כמו שבית המקדש הוא אחד, אך יש בו את החצר את הקודש ואת קודש הקודשים. קודש הקודשים הוא חלק מבית המקדש, כמו שהחצר הינו חלק מבית המקדש וכמו שהקודש הוא חלק מבית המקדש, וכל חלק יש תפקיד שונה. כך גם האלוהות. האב הוא חלק מהאלוהות, הבן הוא חלק מהאלוהות, ורוח הקודש הוא חלק מהאלוהות. לכלל אחד מהם תפקיד שונה, אך הם כולם ביחד מאוחדים, הם אחד. אף אחד לא פחות ערך מהאחר. כל עוד לא תגיע להבנה שישוע הוא המשיח, וכל עוד לא תיוושע, לא תוכל באמת לדעת ולהבין את סוד השילוש הקדוש.
 
שום סתירה.

תסתכל על אחד הפסוקים החשובים ביהדות:''שְׁמַע יִשְׂרָאֵל ה' אֱלֹהֵינוּ ה' אֶחָד'' חשבת למה זה ככה? למה שְׁמַע יִשְׂרָאֵל ה' אֱלֹהֵינוּ ה' אֶחָד, ולא שְׁמַע יִשְׂרָאֵל ה' אֱלֹהֵנוּ ה' יחיד? ה' הוא אחד. אחד זה לא יחיד,אחד זה איחוד,שילוב של כמה אישויות ביחד. למה אֱלֹהֵינוּ ולא אֱלֹהֵנוּ ? זה לא אלוה אחד,זה 3 אישויות,זה אלוהים. למה אומרים אדונַי ולא אדונִי ?זה 3 אדונים-האב הבן ורוח הקודש.
 
למעלה