שימון רולר

piranhafish

New member
שימון רולר

כל כמה זמן צריך לשמן רולר ? והאם צריך לשמן בפנים (לפתוח את הברגים) או רק באיזור שמכניסים את התוף ?
 

paluta

New member
רצוי לסוך גם בפנים

אולם כדאי שיהיה לך מעט רקע טכני שלא תסתבך עם הפתיחה והסגירה לסוך הכוונה להשתמש בגריז ואם אין לך אז מעט שמן מכונות ולא בשמן ניקוי רובים או שמן שחרור ברגים ! בדרך כלל זה תלוי בשימוש שלך ככל שאתה משתמש יותר והמים משפריצים לך יותר רצוי לשמן יותר אולם כדאי אחת לשנתיים לשמן מבפנים אלא אם צויין אחרת על ידי היצרן בהצלחה
 

חץ הכסף

New member
שימון הרולר לפחות פעם בשנה

פירנה, קודם כל אל תחשוש לפתוח ולפרק את הרולר לצורך טיפול בו, אחרת איך תלמד להכיר את המבנה הפנימי של כלי העבודה\דיג החשוב שלך שנקרא רולר. השתמש במברגים תקינים ע"מ לא להרוס את ראשי הברגים וכדי שתוכל לפתוח לפרק ולהרכיב את הרולר בעצמך בכל פעם שתתעורר בעיה בעתיד או לצורך טיפול תקופתי כמו ניקוי פנימי וחיצוני, מפני שיתכן ובעתיד לא תמצא ברגים תחליפיים מתאימים. כנ"ל יש להשתמש במפתחות גביע ("בוקסות") המתאימים בדיוק לאומים שברולר, וכד´ השתמש בחוברת ההסבר של יצרן הרולר שם תמצא בד"כ תרשים וחתך של הרולר, המפרט את כל חלקיו לפי הסדר הרכבת ברולר. שוב, אל תפחד מפני שלא צריך להיות מכונאי מטוסים כדי לפרק ולהרכיב רולר. שים לב לסדר פירוק החלקים כדי שתוכל להחזיר אותם למקומם בהרכבה. הזהר במיוחד בהתעסקות עם קפיצים (בד"כ אל תגע ואל תפרק אותם בכלל: הזהר שלא לאבד אותם כי אלה נוטים ל"עוף" בפירוק. לפני הפירוק וודא שאתה מבין וזוכר את תנוחת הקפיץ ברולר ואיכן קצוות הקפיץ נתפסות.(גם זה עשוי להופיע בחתך של חוברת היצרן) אגב את החלקים הכנס וסדר במגש או קופסאת פלסטיק שטוחה, בעלי דפנות מוגבהים ע"מ שחלקים לא יעלמו. אם בסוף ההרכבה נשארו לך חלקים במגש בתם ההרכבה הרי שאתה כבעל הרולר רשאי וזכאי להחליט שהם מיותרים... או לפרק ולהרכיב מחדש. הזהר שלא להדק את הברגים והאומים יתר על המידה ע"מ לא לקרוע את ההברגות והתבריגים הפנימיים!!!!! לשאלתך, לא להשתמש בשמני בישול בשום פנים ואופן!!!. באיחסון הרולר לתקופות ארוכות: 1) שטוף את הרולר במים פושרים ושמפו שיער או לרכב, קרצף מעט עם מברשת צבע צרה ע"מ לסלק חול ומלח או שומנים מהאצבעות שנגעו ברולר ובפיתיונות שומניים. אם הרולר חדש והציפוי החיצוני\הצבע שלו לא נשרט או התקלף לא צריך כלל לשמן חיצונית מפני שהציפוי החיצוני מגן רק מפני חלודה וקורוזיה. אם תהיה זהיר בדיג והרולר לא יפגע בסלעים, הרי רק שטיפה וייבוש יספיקו למשך כל חיי הרולר. אולם אם הציפוי החיצוני פגום אזי: שימון חיצוני בעזרת שמן דליל (לא צמיגי) כמו שמן מכונות תפירה או כל מיני "זז-קלים" ואל תקנה את הזול ביותר, שמן רובים הוא שמן מצויין למניעת חלודה לכל חפץ מתכתי כולל לרולר וגם לטבעות החכה, שמנים אלו מתייבשים עם הזמן באיחסון אך מותירים קרום מגן דק ויבש המונע חלודה. (זז-קל זול לא מתאים לאיחסון) גם שמן מנוע, או שמן הידראולי, יעשו את העבודה היטב אך אלה ישאירו קרום דביק ורטוב שיספח אליו אבק ויקשה עליך לסלקו כשתצא לדיג. 2) הסר את התוף ונקה מחול ומלח, א"כ יבש בשמש או במגבת, אם אתה רואה שם חלקים נעים או קפיצים או לשוניות מתכת, שמן אותם קלות בשמן רובים טוב או שכבה דקה מאוד של משחת סיכה או ווזלין או משחת סיליקון (לא סיליקון לסתימת סדקים במשקופים התריסים בבית מפני הגשם). סיכת חלקי הרולר הפנימיים: אם הרולר עובד אצלך הרבה שעות בחודש- פתח את מכסה בית גלגלי השיניים לפחות פעם בשנה. הבט פנימה וראה אם היצרן משתמש בגריז או בשמן ושים לב לכמויות הגריז: אם תבחין שיש רק מעט גריז, אזי גם אתה תשים מעט ולהיפך. אם הרולר נפל לים, הוצא ושטוף היטב במי ברז וייבש, בבית פרק את מכסה בית גלגלי השיניים ובדוק אם חדרו מי-ים פנימה, אם לא חדרו, סגור המכסה. אם כן חדרו, סלק את חומר הסיכה הישן בעזרת נפט או ממס כלשהו. ייבש היטב היטב היטב את שאריות הנפט או חומר הניקוי בעזרת לחץ אוויר או בשמש,
הזהר מאוד מאש ומניצוץ חשמלי או מסיגריה בוערת בעת פעולה זו. לאחר הייבוש הוסף חומר סיכה טרי וחדש בהתאם למה שהיה ברולר קודם לתקלה. שימון או גירוז של פעם בשנתיים עלול להזיק לרולר, עדיף לפתוח את רולר אחת לשנה או בכל פעם שאתה מרגיש שפעולתו קשה, או כשיש רעשים משונים וחריקות. כשאתה פותח את הרולר וודא שהשמן או הגריז שבתוכו לא התייבשו, אם התייבשו, סלק את הישן והוסף חדש וטרי ולא להכניס למנגנון יותר מדי גריז !!! וודא שכל חלקי המתכת הפנימיים יקבלו שכבה דקה של גריז ע"מ שלא יחלידו. גלגלי השיניים יקבלו שכבת גריז עבה יותר. כשאתה מפרק את הרולר שים לב ובחן בעין את מצב גלגלי השיניים ראה אם השיניים שלמות או שחוקות או "מרוחות" או מעוכות או חדות כסכין בקצה. לפעמים תראה כי חלק משיני גלגל השיניים נפגעו וחלק לא, או שכולן נפגעו, במצב זה חומר סיכה טוב עשוי לתת לך הארכה כלשהי לחיי הרולר אך עדיף שתחליף את החלקים הפגומים ולהחליף גם את גלגל השיניים הנגדי המסתובב מול ובא במגע עם הגלגל הניזוק, דע לך כי כאשר גלגלי השיניים שחוקים אתה עלול להפסיד דגים כי בעומס המשיכה גלגלים אלו עלולים להחליק האחד על גבי השני. לסיכום: עדיף לדעתי כי תטפל ברולר אחת לשנה לפחות ובנוסף: בכל עת שזה אינו מתנהג יפה. מקווה שעזרתי לך.
 
למעלה