טיפטוף עודפים על הגלגל הוא לא בעיה
אלא אם כן אתה משתמש במעצורים חישוק.
שמן יבש מספק אותה רמת סיכה כמו שמן רטוב.
יש לו שתי תכונות:
1. השפעתו נמוגה מהר יותר ויש צורך לשמן לעיתים תכופות יותר (כל 50-100 ק׳מ או כשהשרשרת מבקשת).
2. בשל היותו יבש הוא סופח פחות לכלוך/אבק ולכן שומר על מערכת הינע נקיה יותר. זה משמעותי בארצנו המאובקת.
לכן - כל עוד לא יורד גשם (ששוטף את השמן היבש ומשאיר שרשרת חשופה) - עדיף שמן יבש ששומר על מערכת נקיה. לכלוך מזיק ומפריע לא פחות (ואפילו יותר) מאשר היעדר שימון.
מה שמטפטף על הגלגל מנגבים בסמרטוט. לא צריך להתרגש. לא מזיק.
חשוב להיזהר שלא יכנס שמן לרוטור של המעצור או לקליפר. רפידות דיסק משומנות זה טוטאל לוס לרפידה. אל תנסה אפילו לנקות. פשוט זרוק ותתקין רפידות חדשות אחרי שניקית את הרוטור טוב טוב משאריות שומנים.