שימוש בבד"ח

גדי הבר

New member
שימוש בבד"ח

אתמול במסגרת מבחן רמה דו שנתי המדריך עידכן אותי כי עתה הדרישה של בוחני המנהל היא לעבוד עם בד"ח בכתב בשלבי הטיסה השונים. כאשר אני למדתי לטוס לא היתה דרישה כזו וגם עכשיו לאחרונה כאשר אני טס מידי פעם עם טיסים שונים, לא ניתקלתי בטייס שעובד עם בד"ח כתוב. רציתי לשאול את דעתכם בנושא : האם משהו משתמש באופן קבוע |כהרגל| בבד"ח בכתב.
 

sagiari

New member
בד"ח

את כל השלבים עד ההמראה אני מבצע עם בד"ח ביד הבד"ח נמצא כל זמן הטיסה בהשג יד כשטסתי בארה"ב וכן בארץ עם טייסים שלמדו שם הם תמיד החזיקו בד"ח ביד ואת בד"ח החרום בהשג יד לאורך כל הטיסה
 
תעתועי הזכרון ונפלאות הבד"ח

רק מסיפורים של משתתפי הפורום - ראו כמה דברים היו נמנעים אילו היו משתמשים בבד"ח כתוב מול העיניים ולא מסתמכים על הזכרון: ראובן ניסן לא היה מכבה את המנוע על ידי סיבוב המגנטו (קרה גם לי אחרי הפסקה של כחצי שנה בטיסות...) הטייס שריסק לבן דוד את ה-RG (או לפחות את החלק שלו) לא היה שוכח להוריד גלגלים. וזה רק מהדף הנוכחי (מרוב בבל"ת יוצא החשק לדפדף אחורה). השורה התחתונה - כמו שמחזיקים במטוס מפה, דפיות וכו´, ובשעת הצורך משתמשים בהם/ן, כך גם חובה בד"ח מול העיניים בכל שלב שמצריך בד"ח. ספר מטוס מומלץ גם כן.
 

צור בנר

New member
שימוש בבד"ח

כמי שיוצא לו מדי פעם להדריך בניכר, אני יודע שהשימוש בבד"ח בארה"ב הוא דבר ששמים עליו דגש גדול מאד בבחינות (במגזין אגודת המדריכים, NAFI, פורסם שהנחיות ברוח זו ניתנו לא מזמן לבוחנים). מה שאתה יכול לעשות עם בד"ח - תעשה. אני יודע שאני לא מלמד להוציא בד"ח בעם הרוח, כי חשוב לי הרבה יותר המבט החוצה והשמירה על נתונים, אך בכל השאר - כן (טוב, גם בכיבוי מנוע אני חוטא מדי פעם...) עוד וידוי - כשקורה שאני יוצא לטיולי טיסה, כשאנו עושים 3-4 טיסות ביום במשך שבועיים, וכבר לטייס/חניך שלידי נמאס מהבד"ח ואני מנסה להתעקש אך לפעמים נכנע, קורה לא פעם ולא פעמיים שאנו שוכחים דברים. לכן - תמיד בד"ח!
 
שימוש בבד"ח

גדי שלום אני נוהג לטוס עם הבד"ח צמוד אליי ואני אכן משתמש בו על הקרקע תמיד, ובעה"ר בדרך כלל. מניסיוני בתעופה הצבאים בפרט ובתעופה האזרחית בכלל, אין תחליף לעבודה עם בד"ח פתוח. זה חוסך המון בעיות ותופעות שמר מרפי ידאג להן.... יש כאן המון סיפורים בפורום שמוכיחים שזו הדרך הנכונה והיחידה.... שמוליק
 
למעלה