שימוש בגז פלפל

llivny

New member
שימוש בגז פלפל

אני מתנדב כבר 8 חודשים ויצא לי כמה פעמים לרדוף אחרי אנשים שהרבה יותר חזקים ממני (אני רק בן 17). אם מישהו מפעיל נגדי אלימות, מותר לי להשתמש בגז פלפל?
 
שימוש בגז פילפל רק אחרי הדרכה של כמה שעות,

צריך לקבל הסמכה בכתב, לדעתי אינך עומד בקריטריונים לאישור שימוש (בעיקר בגלל גיל, ותק וכד'). נכון לעכשיו ההליך הוא לא כדאי היות ובמשטרה מתיחסים לפילפל כלנשק חם. סתם לצורך הסקרנות ? למה אתה צריך לרדוף אחרי מישהו ? הרי אתה לא בבילוש? אתה מתנדב במסגרת מחויבות אישית או בגלל החברותה? אני חושב שכרגע אתה פועל ללא הבנת החוק , אל תהיה פזיז ותרוץ אחרי "חשודים" כאלה ואחרים ובטח אל תנסה לאזוק מישהו היות ואז אתה בעצמך עובר על החוק, עצתי לך שתבקש הדרכה בנושא נהלים וסמכויות אכיפה.
 

llivny

New member
התחלתי להתנדב במסגרת מחוייבות אישית

סיימתי אחרי 3 חודשים ומאז אני מתנדב כבר חצי שנה בגלל שאני אוהב את זה. שמעתי מחבר שבגיל שלי שגם מתנדב, שבדיוק במשמרת שלא באתי הם רדפו רגלי אחרי שב"חים והיו צריכים להפעיל כוח בשביל לעצור אותם.
 
כל הכבוד לך על ההתנדבות

לאחר סיום המחויבות האישית. ברצינות אני אומר זאת ללא גיחוך או זלזול. אבל וכאן אני אומר זאת שוב ושוב: אין צורך להשתמש בגז פילפל או מדמיע בזמן מרדף אחרי אדם חשוד כזה או אחר. הגז נועד לנתרל אדם משתולל שקשה לעשות זאת בדרכים רגילות, אין כל יעילות לרסס באוויר בעת עיכוב חשוד מכמה טעמים שונים, לאחר ריצה אתה תזיע-זאת אומרת שנקבוביות עורך פתוחות והחומר יחדור יותר בקלות אליך - לא רק דרך העיניים, גם מערכת הנשימה המואצת לאחר ריצה ועליית האנדרנלין הטיבעית שבגוף לא תורמת להרגעת הרודף מצד אחד והחשוד מהצד השני - אלה להיפך הוא ישתולל בטרוף ע"מ לקבל רוח ואיוורור. שוב אני מציין זאת- "חברי סיפר לי " זה טוב במסגרת עלילות קרב וסיפורי מורשת ודאווין לא יותר, עם כל הכבוד להתנדבותך עדיין לדעתי חסר לך מידע יעיל ועקרוני. שמע משהו, אני יודע משמיעת סיפורי "מורשת קרב" של הנוער על מקרים שבהם היתקלות פשוטה נגמרה בפתיחת תיק כנגד המתנדב, זה לא נעים וזה רישום שיכול להזיק לפני הגיוס לצבא. אתה נשמע לי כאחד רציני-אז לטובתך ולטובת חבריך המתנדבים - בקש הדרכה מהמב"ס שלך, תתעקש לקרוא הוראות כתובות ואל תסתפק בדברי נפנוף סתמיים שלו-כי יתכן וגם הוא לא יודע.
 

קרבינוש

New member
ממליץ מאוד להמנע מכל ריסוסי גז ואלימות למינהם

תתנדב בכיף כי אם תסתבך במשהו אז כל אלה שמסביבך עלולים לברוח ממך ולא להיות לצידך אם תעשה טעות יפנו לך עורף ותישאר בודד לקבל את העונש.
 

daniBH

New member
לא

גז פלפל זאת סמכות נלוות למעצר, ולך יש רק סמכויות עיכוב ולא מעצר, חוץ מזה בגז פלפל יכול להשתמש מתנדב שעבר קורס שלב א' וקורס שימוש בגז פלפל
 

קרבינוש

New member
אני חושב שבתור אזרח יותר קל להשתמש בגז פלפל

מאשר בתפקיד משטרתי כמתנדב ועדיף לשניהם לא לחפש ולהשתמש בפלפל
 
למעלה