שימוש בשפה למטרת תקשורת חברתית?

ננה f

New member
שימוש בשפה למטרת תקשורת חברתית?

האם תחום הריפוי בדיבור/שפה/תקשורת מכסה גם שימוש מעשי בשפה למטרת תקשורת. כלומר : איך אני ניגש ומה אני אומר לילד שאני רוצה להחבר איתו? איך לנהל small talk ? אך לומר למישהו בעדינות ש"ילך לחפש לו עץ אחר לטפס עליו"(משמע ל"נפנף אותו" בנימוס) ? איך ועל מה לשוחח על חבר? ללמד רגישות בשיחה ,לשים לב למה שהחבר מרגיש(אולי שפת הגוף שלו אומרת שמשעמם לו? אולי הוא עצוב? 1.האם כל אלה בתחום ק.תקשורת ? 2.האם ישנם כאלה שמתמחים ספציפית בנושא הזה ()?מהי ההגדרה של ההתמחות הזו?האם זה שימוש פרגמטי בשפה? 3.והאם ישנם כאלה המתמחים בגילאי נוער מגיל12 ואילך ? 4.איך נעשית העבודה של קידום התקשורת החברתית?סימולציות?שיחות על מצבים תיאורטיים? 5.האם ישנן גישות שונות על עבודה בנושא הזה? 6.וכמובן, ברכותי על הפורום. יש לכולם, אני בטוחה, מיליון שאלות ! בהצלחה ותודה 4.
 
ננה שלום,

1. תחום העיסוק של קלינאי התקשורת מכסה את תוכן הדיבור, הצורה והשימוש. משמע- השימוש בשפה בהקשר, הפרגמטיקה-שייכת אלינו (ואוסיף את המילה "גם") 2. יש קלינאי תקשורת שמתמחים בלקויות תקשורת. אני מניחה שאת מתכוונת ל-PDD בתפקוד גבוה שאלה הם התחומים הבעייתיים אצלם. 3. אני מציעה לך לפנות לאתר האגודה לקלינאיות, ולחפש ברשימה מישהי שעוסקת גם בתחום התקשורת (תחומי ההתמחות מפורטים שם) הקרובה לאיזור מגורייך. פרטים נוספים אוסיף במסר אלייך. 4. על תקשורת חברתית עובדים לרוב בקבוצות קטנות עם מדריך, יש סימולציות, משחקי תפקידים, יש שיטה של כתיבת סיפור על מצב חברתי ולמידה שלו , ניתן לצרף חונך לילד שמלווה אותו אחרי הצהריים ועוזר לו להתנסות במצבים חברתיים שונים (אוטובוס, קניות, קולנוע וכו') ועוד. 5.הגישות מתחלקות בגדול להתנהגותית מול טבעית. לילדים בעלי אינטיליגנציה גבוהה נראה לי שיותר מתאים בגיל זה לעבוד בשיטה טבעית (בסגנון של גרינשפן). מצורף תקציר הרצאה בנושא-בדידות וקשרי ידידות אצל מתבגרים אוטיסטים בתפקוד גבוה. בהצלחה
 
למעלה