שימוש ב TUBE BUFFER בעד או נגד?

EB10000

New member
תודה. יצרתי קשר עם החברה שמייצרת את המוצר

הם אמרו לי שבכדן הזה יש שתי מנורות פנמיות מאיכות מאד גבוהה של חברת GE. יש להם משך חיים של 100 אלף שעות שזה 11 שנים בעבדה רצופה. לא ניתן להחליף אותן כי המכשיר אטות והם מולחמות בפנים ללא SUCKET. בגלל שהם אטומות ללא חשיפה לאור ואיכות נגבוהה שלהם הם מאד עמידות לאורך זמן ללא פגיעה מורגשת באיכות הצליל ל 10 שנים לפחות

לא יודע אם להאמין לזה. בכל מקום ממליצים להחליף מנורות אחת לשנתיים בכדי לשמר את האיכות המקורית. למנורות לוקח המון שנים להשרף, אבל האיכות נפגעת בגלל התדרדות באיכות של ה PLATE.
 

EB10000

New member
שימוש ב TUBE BUFFER בעד או נגד?

שלום

במסגרת שידרוג הסאונד בסטריאו. לאחר שדרוג רמקולים ל FOCAL 906 והגברה ל CLASS D מונובלוקים, חשבלי להוסיף קדם מגבר שפורפרתי כגון זה:

https://ifi-audio.com/products/micro-itube2/

הוא לא זול, מאמזון יוצא כ 1600 שח. יש לו ביקורות טובות. הוא מפיק גוון צליל של מגבר שפורפרתי וגם יכול להדגיש באס והפרדת ערוצים.

כעקרון כדר מבוסס TUBE מוסיף יותר חום הודות לעיוות הרמוני יחודי של השפורפרות שמוסיפות מעט הרמוניות זוגיות לצלילים.

מה דעתכם? שווה או סתם גימיק מיותר?

תודה
 

seeyou

New member
אתה כמו קרמר?תקנה ותספר לנו

אם אני לא אוהב ציורים של פיקסו זה אומר שאחרים לא אוהבים ?
האם המכשיר יענה לציפיות שלך ב 100%?
רק אתה תוכל לדעת

יוסי
 
מצא חן בעיניי הביטוי:

DirectDrive® means no output coupling capacitors – this direct signal
Our 3D+ Holographic® dual-analogue matrices create a more immersive, deeper soundstage that puts the artist with you in the room, not just in your headphones.
XBass+® analogue bass correction system corrects headphone/speaker bass response to deliver a deep, tight and prodigious bass.

path is without peer and is the reason why the sound is so ‘true’. The sonic transparency is second to none and is there for all to hear.

היפכה ומסתברא.....
איך יכול להיות סאונד "שקוף" אם המכשיר נותן מימד שלישי לסאונד? או, מבהיר קולות אנושיים או כלי מוזיקאליים?
הרי משמעות ההגדרה "שקוף" היא כי המכשיר אינו משנה את הסאונד המקורי.....

אגב, מה שגורם לירידת איכות שפופרות ריק הם שלושה אלמנטים:
א. האנודה ה"מופצצת" באלקטרונים
ב. הקטודה שעקב חימום פולטת אלקטרונים
ג. חדירת אוויר דרך זכוכית השפופרת
לאורך זמן, שני האלמנטים הראשונים, שמניתי, פוגעים באיכות השכבה החיצונית של החומר ממנו עשויות הקטודה והאנודה ויכולת הולכת הזרם כפונקציה של מתח השריג (gm) פוחתת עם הזמן.
אוויר החודר לשפופרת גורם לחימצון פני הקטודה (החמה, כזכור) מה, שגם הוןא בתורו, מוריד את כושר פליטת האלקטרונים שלה.

אריאל אריאלי
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
תרשה לי להוסיף מספר מלים אריאל? [וזה מיועד כמובן גם ל10000].
כתבת על הסיבות לירידת איכות השפופרות ואוסיף..
ד. גם גוף החימום (פילמנט) מאבד מכושרו ואט אט הוא מאבד מהמסה שלו, כלומר, יכולת החימום 'הנכונה' שלו נפגעת.
ה. קצת מוזר לי שאוויר יכול לחדור את זכוכית השפופרת האטומה, אבל יתכן שזה כן
יכול לקרות. לא ידעתי על כך... מה שכן, במידה שאוויר באמת חודר, הציפוי השחור והמבריק
שבכיפת השפופרת מתחמצן והופך ללבן. זהו סימן מובהק, שהשפופרת באמת אבודה.
ו. נכון שבשפופרות הספק, השחיקה היא גדולה הרבה יותר בכל המובנים.
אבל כאן מדובר בטריודה קטנה, שאינה פועלת בהספקים גבוהים. לכן, "נאמר עליה",
שהיא מסוגלת להחזיק מעמד עד 100,000 שעות, שבעיניי בכל מקרה זו הגזמה פראית.
אז,, באמת שלא הייתי בונה על זה.
ולסיכום:
נכון שלשפופרות יצא שם של אמצעי הגברה שיוצר תחושת "חמימות" אקוסטית,
אבל כשמדובר בכך, שהדבר נובע בעיקר בשל העובדה שהן אינן אמצעי הגברה "שקוף",
לא הייתי בוחר במגבר מהסוג הזה כמגבר שאני ארצה להשתמש בו.
כי... או שאתה מחפש את השלמות, ואתה בוחר במגבר הכי "נאמן למקור", ללא הרמוניות
נלוות וללא מקדמי עיוות כאלה ואחרים, או שאתה מעדיף להיזכר בצליל שהפיק ה"רדיו
של פעם" מבית אביך, אלא שאז, כל החתירה שלך לשלמות מתפוגגת.
אז נכון. אתה יכול גם ליהנות משני העולמות...
תחזיק מערכת הגברה אחת מהסוג הכי שקוף שיש, ובמקביל, תחזיק גם מערכת
שפופרתית, שבשעת מנחה, תזכיר לך את הרדיו הישן והאהוב.
אודה, שלי אין תקציב לשתיים שכאלה, ואני מסתפק במה שיש לי כרגע בבית.
וכמו שכתב כבר מיודענו קרמר, אני גם מודע למגבלות האוזניים שלי, שבמהלך השנים
רק איבדו לא מעט מכושר שמיעתן בעבר...
מה שכן, אני תמיד מנחם את עצמי, שאם אזכה בפיס (ואיני מאלה שקונים כרטיסים),
אני אתייעץ עם בכירי הפורום, באיזו מערכת יהיה לי כדאי להשקיע, כדי לענג קצת יותר
את אוזניי, מבלי שאריב עם זוגתי, "מה המפלצת הזו שתקעת לי עכשיו בסלון"?
 

EB10000

New member
בקיצור אז לא מומלץ?

אני כרגע דיי מסופק מהסאונד אבל רציתי להתנסות בחוויה של סאונד שפורפרתי. וגם על הדרך להוסיף אפשרות להנחתה בין ה PRE ל POWER ולמכשיר הזה יש אפשרות. מכל שאר הפתרונות היא בעל נתונים הכי טובים של יחס אות לרעש ועיוותים. הוא גם יכול להרחיב במה ולהדגיש באסים במקרה הצורך. אבל אני חושש להתאכזב כי הדעות חלוקות ואין בארץ אפשרות לקחת אחד לנסיון בבית.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אני במקומך הייתי מחפש קדם עם טרנזיסטורי MOS FET.
ככל שהבנתי, טרנזיסטורים אלה נותנים תוצאה מעולה, אינם תופסים נפח גדול וניתן
להשיג מוצר איכותי וקטן מימדים.
כמובן שתוכל למצוא מכשירים עם וויסות של גבוהים ונמוכים ותוכל גם למצוא את
ה"שקופים", שאינם מאפשרים לחרוג מהחלטותיו של מהנדס הקול שהיה באולפן.
לי אישית יש מגבר ללא כל אפשרות לוויסותים, ובסך הכל, אני מרוצה ממנו מאד.
ואם אין אפשרות להשיג קדם מגבר כזה לניסיון, כדאי אולי שתמצא מישהו שמחזיק ברשותו
קדם שפופרתי, ותוכל להתרשם אצלו. ונכון. זה לא יהיה עם הרמקולים שלך ולא עם
אקוסטיקת החדר שלך. באמת שזה קשה.
 

Ron W

New member
די בקדם מגבר class A

שכיח וזול בעוד ההספק הנדרש מקדם נמוך יחסית
בדקתי פעם קדם מגבר מתוצרת Neve שנחשב בציוד אולפני של פעם..
המהנדס האגדתי שילב טרנזיסטור הספק גדול בקדם מגבר (לא יקר אלא גדול)
כאמור מסוג A - לא ברור לי מה היו השיקולים ההנדסיים
ואם אכן תרם לצליל נקי וטוב יותר.
אגב בלאי כימי/פיזיקלי יש גם במוליכים למחצה מסיבות שונות
אפילו הם על באריזה על המדף. לכן ברכש בודקים תאריך יצור עד שנתיים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ההספק הנדרש אכן נמוך, אבל אנו רוצים לקבל ליניאריות מיטבית,
עם מינימום עיוותים ורעש עצמי.
 

Ron W

New member
בנוסף יש המעדיפים צימוד עם שנאי אודיו

יש שיקולים שונים מבחינת יתרונות.. היציאה יכולה לצוף
השנאי מנטרל לגמרי מתח ישר offset ורעשי אדמה
מאידך שנאי טוב מייקר ועלול לעוות או לקזז בתדר נמוך.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אז בוא נשלב שנאי עם קבל. כל אחד מהם יקזז את חברו.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כן. אני יודע ש"כמה שפחות", אבל זה בהנחה שקבל מתנהג בהפוכה
מסליל והתבדחתי כשכתבתי ש"זה ינטרל את זה".
וטרנזיסטור ההספק הוא 2N3055, טרנזיסטור מתכת זול, שהיה נפוץ מאד בשנות ה-60-70.
 
לא ממליץ

TUBE הוא מושג ארכאי שיש בו לא מעט בעיות. יש משהוא חמים בסאונד שלו, אבל הוא לא אוטנתי. מה גם שחיי השפופרת סופיים, והם נשמעים שונה עם חלוף הזמן או בשינויי סביבה.
אני מניח שראוי שתקרא את מה שכתבתי לאריאלי על כבל רמקול. יתכן מאוד שאתה ממש בפינה הזו.
 
למעלה