שימו לב איך התורה מכנה את את

שוחר1

New member
שימו לב איך התורה מכנה את את

היצירתיות של בצלאל. "רוח אלוהים". הביטוי "רוח ה'" וכן הביטוי "רוח אלוהים" מופעים בהקשר של נביאים, מלכים. ולמרבה הפלא גם גם בבואה לתאר אומן גדול כמו בצלאל בן אורי בן חור. מכאן שהתורה רואה ביצירתיות אומנותית מתת מיוחדת מהאל. וכאן אני לא מתיחס לשאלה ההלכתית לגבי אומנות. שהיא שאלה מעניינת ומורכבת בפני עצמה
 

jayawan

New member
בצלאל שרת את הקמת המשכן אז התורה

שבחה אותו ואת שותפיו ושותפותיו אמניות הטויה, ואת תורמי הכסף הזהב הנחשת... דברים אחרים נכללו ב:"לא תעשה לך פסל וכל תמונה" מבלי לתת יחס לאמנות לשמה.
 

רוניטו

New member
הוא היה אומן לפני בניית המשכן.

וכשה' פנה למשה הוא הודיע לו כי נתן לבצלאל רוח ..., דעת... אני מבין מהכתוב כבמיוחד מהמילים "הנה נתתי" , שהוא נתן בעבר. כלומר שבצלאל כבר ניחן בתכונות האלה, ה' נתן לו אותם בעבר, ולא היום כשצריך לבנות את המשכן. מכן שבצלאל היה אומן, והקדוש ברוך הוא מעיד עליו שיש בו רוח ה' האם זה לא בגלל היצירתיות שבו? כלומר יצירתיות אומנותית=רו ח'
 
למעלה