שימו לב בבקשה לסקר החדש:

אז בואו נדבר על זה באמת.

יש חיה כזאת "פולחן פגני יומי"? אני יודע שאני ניסיתי ליצור פולחן קבוע לזריחה ולשקיעה, אבל הניסיון לא עלה יפה. לפי התוצאות בסקר בינתיים, נראה שגם לשאר האנשים אין פולחן יומי. אז מה דעתכם? יש מקום לזה בפגניזם (כמו בדתות הספר)? מה היתרונות בזה והחסרונות של פולחן יומי? ואיזה אופי צריך להיות לפולחן יומי פגני? אני חושב שפולחן יומי נותן מסגרת לחיים, שגרה שעליה אפשר לבנות את תהליכי העֹמק הרוחניים. אבל, ברגע שפולחן יומי הופך לאוטומטי (כמו בדתות הספר) הוא חסר משמעות. לכן, אני חושב שפולחן כזה חייב לכלול חלק יצירתי כלשהו. אני מניח שאפשר גם לתרגל בו תרגילי בסיס מאגיים, למי שהמאגיה היא חלק מפולחנו.
 

ההגמון

New member
אני עושה פולחן פגאני יומי...

או לפחות אפשר לקרוא לזה ככה. כל יום, לפני שאני הולך לישון, אני מקדיש כחצי שעה-שעה (לפעמים יותר) לשחזור אותו יום, להבנה טובה יותר של הדברים, לתכנון אסטרטגיות למחר או לימים הבאים, לחיזוק הקשר שלי עם האלים ולפיתוח הבנה טובה יותר של איפה בדיוק האלים נוגעים בחיי. משאיר אותי על המסלול. חוצמזה אני מתפלל כל פעם לפני שאני יוצא מהבית, ומקדיש כחצי שעה להתכווננות וכדומה. שוב, עם פנייה לאלים שלי. אני מחשיב את זה פולחן פגאני יומי, לא יודע מה איתכם.
 
לדעתי בהחלט יש

יש את הדוגמה שנתן ההגמון, לפולחן פגני - אפילו שהוא אינו מפרט אם מדובר בתפילות קבועות או לא, אפשר לראות כי לא מדובר במשהו "אוטומטי" כמו בדתות הספר. ככה גם אני חושב שכדאי - לכל אחד יש את הפולחן האישי שלו, בלי משהו שמוכתב לו. ז"א, יכול להיות שכשמישהו במסורת עם פולחן מוגדר יש כמה דברים שהוא עושה באופן קבוע (לחזרה של דברים יש כח), אך עם תוספות אישיות שמייחדות את הפולחן האישי שלו. מישהי סיפרה לי שהפולחן היומי שלה זה כל בוקר לחזור על שבועה שהיא נשבעה לאלים שלה - ואני בטוח שהיא עושה את זה בכוונה מלאה. גם זה פולחן יומי, מאוד אישי ויחודי. לא חסרות דוגמאות כאלה. ברגע שאנחנו בונים לעצמנו את הפולחן ומבינים אותו, זה שונה בצורה מובהקת מקריאה חוזרת בספר בלי להבין מה מתפללים.
 

ההגמון

New member
זו לא מנטרה יומית.

אין איזה נוסח קבוע של תפילה, אלא יותר חיזוק הקשר ביני לבין עצמי ולבין האלים. לא יודע, אני עושה את זה מאז שאני זוכר את עצמי, פשוט כי זה תמיד נראה לי טבעי ונכון וזה עובד מצויין.
 

mbinh

New member
זאת דרכי זו אמונתי

עפ"י אמונתי כל דבר שאני עושה אני מקדיש לאלים,ודרך הדברים שאני עושה אני גם מבקש מהם את רצונותי (כמובן לא בצורה של כישוף).כך שמבחינתי כל היום והלילה הם תפילה ארוכה ונמשכת. ואני מכיר אנשים שיש להם תפילה של ממש(מנטרה) כמובן פאגאנים.
 

Raidho

New member
אני לא יודע איך אחרים רואים זאת

אבל בשבילי כל דבר הקשור בהית'ניות הוא משהו שבא מבפנים. הארתי על זה לאחת החדשות בפורום, שסיפורו של פאגאני מודרני הוא סיפורו של אדם שמוצא משהו בתוך עצמו שמחפש אותו מאז הוא קיים... בשילוב עם העובדה שהדת שלי מושתתת על ערכים כמו נאמנות ואמת, אני מבחינה דתית מחוייב להיות נאמן לעצמי ולמה שטבעי לי. לכן אני חושב שבהית'ניות בכללי, או לפחות בשבילי פולחן, גם אם הוא משלב אלמנטים, הנלמדים ממקורות כאלה ואחרים, הוא קודם כל התפתחות רוחנית של האידיוידואל. מה שגוזר קו דק מאוד ומטושטש, המפריד בין החיים לפולחן. כי השני הוא ההמשך הטבעי של הראשון. אני נולדתי נווד במהותי. אני מסוגל להסתגל להרבה מאוד דברים (לא מעז לומר "הכל"), כולל סוגים שונים של שיגרה, אבל לא יכול להיות לי שום דבר, שיגרה, מסורת, אפילו שם, שיחזיקו מעמד לכל אורכם של חיי. אני חייב להשתנות ולשנות, כל הזמן. לכן טבעי לי הרבה יותר שלא יהיה לי פולחן מקודש יומי. זה יכול להופיע לתקופות. כמו שעכשיו אני מתכנן להתחיל לעשות משהו נחמד בחוף הים של יפו... אבל גם אני, וגם בני האאסיר שמשגיחים עליי מבינים יפה מאד שזה יותר בגדר חוויה זמנית, מותרות. יש דבר אחד שקראתי באינטרנט על אסאטרו (הדת שלי מי שלא מכיר) שמאוד הזדהתי איתו. האמירה היא על הרעיון של תפילה בדתנו, לפי אחד האתרים המוקדשים לה. נאמר שם כי "בשביל אסאטרואר תפילה אמיתית היא לחיות חיים ראויים". קשר עם האלים זה חשוב, והוא קיים גם בחיים שלי, בלב. אבל הפולחן האמיתי שאני עושה בהקפדה, זה מאמץ איתן ומתמיד לחיות את חיי על פי מה שאני מאמין בו ומה שהוא הטבע שלי. ואם מישהו ישאל אותי "מה מגדיר אותך בתור בן אדם דתי?" אני אומר שזה. וזה לא שאני לא חוגג חגים, עורך טקסים ומדבר עם אלים שלי ישירות... Merry nightime and wassail
 
מה פירוש הכותרת הנעה שבראש הדף:

"סקר חדש! - נא להצביע! - פאגאטרון?" ? האם הכוונה לשאול אותנו מה דעתנו על קיום הפגטרון? כי הסקר לא קשור וזה לא ברור. אם כן (ובכל מקרה), אני מאד בעד! פגטרון להמונים!
 

neophile

New member
הנושא הזה מעסיק אותי מדי פעם

זה משתנה בהתאם לאלים. אני חושב שלהעמיד את כל האלים והאלות באותו מעמד , מן הר אולימפוס דמיוני שכזה זאת טעות. אינני מתכוון להמעיט בערכם של אף אחד מן האלים או האלות ,כוונתי היא שיש להם צורה שונה ותפקידים שונים . אני לא נגד האנשה באופן גורף ,פשוט ישנם אלים ואלות שזה יותר מתאים להם וכאלה שפחות או ממש לא.
 

Discordia

New member
*

כל יום אני מסתכלת החוצה ובודקת אם נראה שיירד גשם היום. כל יום אני אומרת שלא, וכל יום אני טועה. חוץ מזה, רוב היום והלילה (בעיקר) ורוב הפעולות ומחשבות הן טקסים. ואם מישהו עשה\חשב את אותו דבר בידיוק פעמים, סימן שהוא חזר אחורה בזמן. (?)
 
למעלה