שימו לב לעיצוב העתידני והמפתיע של מגדלי מרום נווה בפ"ת:

משה12333

New member
שימו לב לעיצוב העתידני והמפתיע של מגדלי מרום נווה בפ"ת:

הפרוייקט כולל 4 מגדלי מגורים יוקרתיים שמחוברים ביניהם. שני המגדלים הראשונים כבר נבנו וכעת נבנים השניים האחרונים.

למרות יוקרתו של הפרוייקט, הוא למעשה פרוייקט פינוי-בינוי וכל הדיירים שגרו במתחם הענק של בנייני הרכבת שנהרסו, קיבלו דירה במגדלים אלה שנבנו במקומם.

צריך לראות את המגדלים במציאות כדי לחוות את הייחודיות שלהם ואת גודלם.

 

ש מים

New member
נמאס!

מצטער לכתוב ככה ביום הזה, אבל הפוסטים הלקקניים שלך נמאסו עלי והם אינם עושים שירות טוב - לא לעיר פ"ת ולא לראש העיר!
  1. הקרדיט על העיצוב מגיע למשרד האדריכלים שעיצב את המבנים. אי-ציון השם מהווה זלזול וחוסר-איכפתיות (אגב, חפרתי לעומק ובסוף מצאתי את שם המשרד, ומאוד מאוד חרה לי שהחברה הבונה לא טרחה גם היא לציין בשום מקום שהמתכנן הנו משרד גולדווסר אדריכלים...).
  2. לעירייה אין שום זכות לקרדיט על העיצוב. יתר על כן, המבנה יכול היה להיות מוקם בכל עיר אחרת ולא ברור לי מדוע לייחס לפתח-תקווה איזו "הילה גדולה" בזכות התכנון האדריכלי של המבנה.
  3. וחשוב מכל: בעיצוב המבנה אין שם מסר/דבר חדשני ויוצא דופן! (להיפך, אני סבור שלא אחטא לאמת אם אומר שמדובר בתכנון "שבלוני-תקופתי". תכנון הרווח מאוד בתקופתנו, וסביר שלא ישאיר חותם מרשים בראי ההסטוריה האדריכלית של המדינה.
  4. 4 לו לפחות היית מביא רקע על הפרוייקט... (יפה שכתבת שמדובר בפרוייקט פינוי-בינוי, אבל מה הוא היחס של הבניה? מה היחס הכלכלי וכמה נבנה בפועל? זה למשל מסוג הדברים אלמנטאריים והחשובים מאוד עבורנו, כאנשי מקצוע בתחום, שאותך כנראה אינם מעניינים, כי כל מלאכתך היא להיות שופר-יחצ"ני של מאן דהוא בעיריית פתח-תקווה?
    )
 

משה12333

New member
אז מה תגיד על העיצוב המפתיע הזה:

הפרוייקט הוא פרוייקט משכנות נחלים וניתן לצפות בו מכביש 471 או מכביש 40 כי הוא נמצא בסמיכות למחלף שערייה.

המפתיע בעיצוב החדשני הזה הוא שכל הפרוייקט מיועד למגזר החרדי שבעבר לא היה אכפת לו מנושאים של עיצוב חיצוני.

שים לב במיוחד למרפסת הייעודית לסוכה שבכל דירה, שלפי ההלכה חייבת להיות מתחת לכיפת השמיים, גם אם היא בקומה התחתונה של הבניין.

המרפסות לסוכות הן אלה שיוצרות את האלכסון המפתיע בצידי הבניינים.

 

ש מים

New member
מה שמעניין כאן זה מי האדריכל ופחות המיקום

קטלוג תמונות ושירי הלל שיווקיים נא להדביק במקומות אחרים, ולא - תסונן!

ואם אתה לא מבין, אז את אנשי המקצוע שכאן מעניינים היבטים מקצועיים, כמו:
  1. צפיפות נטו (מס' יח"ד לדונם) וברוטו (יח"ד לדונם בכלל התכנית, כולל ההשרשות הציבוריות).
  2. גודל יח"ד ממוצע.
  3. מספר התב"ע.
  4. שם המתכנן.
  5. קיום/היעדר שטחי תעסוקה.
  6. צירי תחבורה והיבטים תחבורתיים (יש/אין תח"צ?)
ואגב, מי שמך שהדיירים העתידיים יהיו דווקא "מגזר חרדי"? האם קיימת וועדת סינון? (להזכירך, גם בחריש דובר על "עיר חרדית", והיום מדובר בעיר מעורבת לחלוטין (כן, כן! "מעורבת" - דתיים, חרדים, בודהיסטים וחילוניים, לצד מוסלמים, ערבים ועוד)!
 

XrayCharlie

New member
חרדים "אמיתיים" לא נגד מעליות שבת?

איך הם יגורו בקומות העליונות?
&nbsp
 

משה12333

New member
יש מליון פתרונות הלכתיים לכך אבל הבעיה האמיתית היא התקנת

סורגים במגזר החרדי.

כמעט שאין שבוע שבו אין אסון של ילד חרדי שנופל לרחוב מחלון ביתו. רק כשהוא נפטר מפצעיו הציבור שומע על כך.

לכן כל הפרוייקטים החדשים לציבור החרדי כוללים סורגים בכל החדרים והמרפסות של כל הדירות. דירה חרדית חדשה היא למעשה לול מוגן לתינוקות ולפעוטות.

ריבוי הילדים במגזר הזה גורם לכך שפשוט לא ניתן לשמור על כולם כל הזמן ולכן קורים האסונות.

לכן מומלץ גם בכל השכונות החרדיות לנסוע במהירות מירבית של 20 קמ"ש ולחפש בשבע עיניים כל הזמן את הילדים שקופצים לכביש או שהולכים עליו או שמשחקים עליו.

בכלל, דירה חרדית חדשה ושכונה חרדית חדשה שונה לחלוטין מדירה/שכונה חילונית חדשה באין-ספור מרכיבים ולכן כל התכנון שלה הוא ייחודי ומורכב.
 

ש מים

New member
או, סוף סוף (התחלת לתרום)!

תמשיך כך. נשמח לשמוע וללמוד.
 

maorOnBike

New member
בסיום הפרויקט העומס בכביש יהיה קיצוני

אין גישה ישירה לכביש 471 והתושבים העתידיים יאלצו להשתמש בכבישי השכונה הקטנים שגם כך לא עומדים בעומס. לבי עם התושבים.
 

משה12333

New member
מה זאת אומרת: אין גישה ישירה לכביש 471? ועוד איך יש באמצעות

מחלפון נחלים שמקשר בלעדית את שכונת הדר-גנים ואת שכונת מתחם נחלים החדשה לכביש 471.

כל השכונה החדשה של מתחם נחלים היא שכונה חרדית והכביש הראשי החדש שלה מתחבר בקצה המזרחי שלו לכביש היציאה למחלפון הזה.

השכונה החדשה נבנית בין החלק החרדי של שכונת הדר-גנים לבין השוליים הצפוניים של כביש 471.

גם בחלק החרדי של שכונת הדר-גנים וגם בשכונת מתחם נחלים החדשה שצמודה אליה, מס' הרכבים הפרטיים הוא זעום כי רוב התושבים משתמשים שם בתחבורה ציבורית.

זה פשוט מדהים לנסוע בדרך בגין מצפון לדרום כי בחלק הצפוני והחילוני של הדר-גנים כל החניות של הבניינים מלאות במכוניות וכשמגיעים לחלק הדרומי של דרך בגין, כל החניות ריקות כי רק חרדים גרים שם.

זה מדהים גם לצפות בשוני בשמות הרחובות בין שני חלקי השכונה כי בהדר-גנים החרדית כל הרחובות הם ע"ש רבנים ובחלק החילוני כל הרחובות הם ע"ש דמויות היסטוריות חילוניות.

כמובן שגם מבני הציבור הם שונים, כשבחלק החרדי כל מבנה שני הוא בית כנסת או ישיבה או מקווה.

אלה שני עולמות שונים לחלוטין בשכונה אחת, שכונת הדר-גנים.
 

maorOnBike

New member
שים לב שהגבתי לפרוייקט מרום נווה ולא הדר גנים/נחלים

במרום נווה אין גישה ישירה לכביש 471 (מחלף גת רימון)
 
למעלה