שינה ארוכה יותר שגורמת לגודש

השואלת14

New member
שינה ארוכה יותר שגורמת לגודש

בוקר טוב לך,
הגעתי לתקופה המיוחלת בה בני בן ה- 4 חודשים מתחיל לישון יותר שעות ומגיע אפילו ל- 6 שעות, מ- 21:30 עד 3:30 בערך ואולי היה מגיע ליותר אם אמא שלו הייתה מאפשרת...
כי מה שקורה הוא שאני פשוט מתעוררת כל פעם עוד לפניו עם גודש מהגיהנום ונאלצת להעיר אותו לאכילה מה שמעציב אותי עבורו.
ההנקה לפני היא בסביבות 20:30-21:00 לבקשתו ואז הוא פשוט נרדם עליי.

מה אני יכולה לעשות בכדי להימנע מלהגיע למצב של גודש באמצע הלילה?
אציין שכבר מזמן הפסקתי לשאוב, לא מתה על זה.. מה גם שכשאני מתעוררת עם הגודש הזה רק ההנקה משחררת אותו ולא שוב שאיבה


אשמח ואודה מאד לעצה
 
גודש בשעות הלילה

הי,
אין ספק שמדובר במצב מתסכל..
כאשר מתחיל תהליך שינוי באופי ההנקה ומשך השעות הולך ועולה בין ההנקות יש אימהות שעשויות להתמודד עם מציאות של מלאות/אי נוחות עד גודש.
במקרה שלך במידה ותמשכי להעיר אותו להנקה אז תהליך השינוי לא יתרחש והגוף ימשיך לייצר חלב בשעה היעודה. הרעיון לנסות ולהתמודד עם המצב באופן כזה שיווצר איזון בין הגודש לבין התרוקנות יחסית לצורכי הקלה. בסופו של דבר השד הגדוש הוא זה שמשדר למוח את ההודעה להפחית בתפוקת החלב ואילו ריקון השד הוא זה שמעודד את המשך היצור. אז מה לעשות -
אני כן ממליצה לך לנסות ולהעזר במשאבה כי זה מאפשר לך שליטה בכמויות כי המטרה תהיה לשאוב לצורך הקלה ולא למטרת ריקון, בהנקה יש לך פחות שליטה אלא אם את מגבילה את משך הזמן ומאפשרת הנקה לדקות בודדות בכל שד עד הקלה. אם ממש לא הולך אם משאבה את יכולה לנסות ולשחרר חלב בצורה ידנית כלומר לבצע עסוי של השד ופעולת סחיטה על מנת להקל ולהפחית את תחושת המלאות, כמובן זה דורש הרבה יותר מאמץ ואורך יותר זמן.
לאחר שביצעת את פעולת השאיבה/ הנקה / סחיטה לצורך הקלה ולא לצורך ריקון מלא, תכיני לך במקפיא פדים קפואים (אפשר לקחת פדים , חיתול בד טטרה להרטיב ולהקפיא) ותניחי אותן על השד, זה יגרום לכיווץ כלי הדם ויפחית את תהליך ייצור החלב.
מספר ימים של התמודדות עם המצב באופן הזה יפחית משמעותית את הגודש והגוף ילמד לווסת את כמויות היצור ע"פ צורכי התינוק.
מקווה שההסבר היה ברור ובזמן הקרוב תראי שינוי.
ליאת ארנון
 
למעלה