שינויים במחלף אלוף שדה. הוספת נתיבי פנייה ורמזור חדש.
חברת נתיבי ישראל משפרת את המחלף. בכביש שעל גשר המחלף לכיוון מערב (לכיוון ת"א) היה עד לאחרונה נתיב פנייה אחד שמאלה, גם בצומת של הפונים לכביש מס' 4 לכיוון דרום וגם בצומת של הפונים לכביש מס' 4 לכיוון צפון.
מצב זה יצר פקקי תנועה גדולים ליוצאים מערבה מבית החולים שיבא, מרמת אפעל ומכפר אז"ר. לכן התבצעו שלושה שינויים במחלף:
1) בצומת של הפונים לכביש מס' 4 לכיוון דרום, הצומת של הכניסה למסוף האוטובוסים שבמחלף, סומן עוד נתיב פנייה שמאלה על חשבון הנתיב השמאלי של הנסיעה ישר. כעת יש בצומת שני נתיבי נסיעה ישר ושני נתיבי פנייה שמאלה.
הוספת נתיב הפנייה חייבה את הרחבת הכביש שלצידו של מסוף האוטובוסים וכעת הוא מכיל שני נתיבים שמתאחדים בסופו לנתיב אחד שמוביל לכביש מס' 4 לכיוון דרום.
2) בצומת של הפונים לכביש מס' 4 לכיוון צפון, סומן עוד נתיב פנייה שמאלה על חשבון הנתיב השמאלי של הנסיעה ישר. כעת יש בצומת שני נתיבי נסיעה ישר ושני נתיבי פנייה שמאלה.
הוספת נתיב הפנייה חייבה את הרחבת הכביש שמוביל ללולאת הפנייה צפונה וכעת הוא מכיל שני נתיבי כניסה ללולאה הזאת.
3) שני נתיבי הכניסה החדשים האלה בתחילת הלולאה חייבו הצבת רמזור חדש בצומת לבאים אל הלולאה מכיוון מזרח (מכיוון ת"א).
כלי הרכב שבאו מכיוון מזרח היו רגילים להיכנס לשני נתיבי הלולאה ללא רמזור. כעת, הם צריכים לעמוד ברמזור החדש כדי לא להפריע לנוסעים בשני הנתיבים החדשים שהוכנו לבאים מבית החולים שיבא, מרמת אפעל ומכפר אז"ר.
הוספת נתיבי הפנייה ביטלו את הפקקים הקבועים שהיו במקום מכיוון מערב. הרמזור החדש שהוצב אמנם מעכב את הבאים למחלף ממזרח אך לא בצורה משמעותית כי תמיד כניסתם ללולאה היתה איטית בעקבות נתיב ההשתלבות הישן משמאלם שהיה קיים לפני השינויים החדשים.
כשהוא היה נתיב אחד, אפשר היה להסתפק בתמרור של מתן זכות קדימה. כעת, כשיש שני נתיבים, חייבים רמזור בשבילם.
חברת נתיבי ישראל משפרת את המחלף. בכביש שעל גשר המחלף לכיוון מערב (לכיוון ת"א) היה עד לאחרונה נתיב פנייה אחד שמאלה, גם בצומת של הפונים לכביש מס' 4 לכיוון דרום וגם בצומת של הפונים לכביש מס' 4 לכיוון צפון.
מצב זה יצר פקקי תנועה גדולים ליוצאים מערבה מבית החולים שיבא, מרמת אפעל ומכפר אז"ר. לכן התבצעו שלושה שינויים במחלף:
1) בצומת של הפונים לכביש מס' 4 לכיוון דרום, הצומת של הכניסה למסוף האוטובוסים שבמחלף, סומן עוד נתיב פנייה שמאלה על חשבון הנתיב השמאלי של הנסיעה ישר. כעת יש בצומת שני נתיבי נסיעה ישר ושני נתיבי פנייה שמאלה.
הוספת נתיב הפנייה חייבה את הרחבת הכביש שלצידו של מסוף האוטובוסים וכעת הוא מכיל שני נתיבים שמתאחדים בסופו לנתיב אחד שמוביל לכביש מס' 4 לכיוון דרום.
2) בצומת של הפונים לכביש מס' 4 לכיוון צפון, סומן עוד נתיב פנייה שמאלה על חשבון הנתיב השמאלי של הנסיעה ישר. כעת יש בצומת שני נתיבי נסיעה ישר ושני נתיבי פנייה שמאלה.
הוספת נתיב הפנייה חייבה את הרחבת הכביש שמוביל ללולאת הפנייה צפונה וכעת הוא מכיל שני נתיבי כניסה ללולאה הזאת.
3) שני נתיבי הכניסה החדשים האלה בתחילת הלולאה חייבו הצבת רמזור חדש בצומת לבאים אל הלולאה מכיוון מזרח (מכיוון ת"א).
כלי הרכב שבאו מכיוון מזרח היו רגילים להיכנס לשני נתיבי הלולאה ללא רמזור. כעת, הם צריכים לעמוד ברמזור החדש כדי לא להפריע לנוסעים בשני הנתיבים החדשים שהוכנו לבאים מבית החולים שיבא, מרמת אפעל ומכפר אז"ר.
הוספת נתיבי הפנייה ביטלו את הפקקים הקבועים שהיו במקום מכיוון מערב. הרמזור החדש שהוצב אמנם מעכב את הבאים למחלף ממזרח אך לא בצורה משמעותית כי תמיד כניסתם ללולאה היתה איטית בעקבות נתיב ההשתלבות הישן משמאלם שהיה קיים לפני השינויים החדשים.
כשהוא היה נתיב אחד, אפשר היה להסתפק בתמרור של מתן זכות קדימה. כעת, כשיש שני נתיבים, חייבים רמזור בשבילם.