שינויים בקווים 149 ו-575 מטרופולין

konforty25

Active member
מטרופולין בשיתוף משרד התחבורה ונתיבי איילון שמחים להשיק שינויים ושיפורים בקווי השירות 149, ו- 575. השיפורים ייכנסו לתוקפם ביום חמישי, ה-21 בינואר 2021, והם תוצר של עבודות תשתית המתקיימות בסמוך לשדרות אהרון יריב (כביש מס' 5), במסגרתן יפורק לצמיתות גשר הולכי הרגל במחלף גלילות. בנוסף, חלק מהשינויים במסלולי הקווים נולדו מתוך קשב לנוסעים ולתושבי האזור, שביקשו לקצר ולייעל את החיבור בין אזור השרון לתל-אביב.
קו 149 בין כפר סבא למסוף כרמלית בתל אביב – שינוי מסלול
מתאריך זה, לא יכנס הקו למחנה גלילות, ובכך יקצר משמעותית את משך הנסיעה בכ-15 דקות לתל אביב. בלוחות הזמנים של הקו יחול שינוי קל.
כמענה עבור הנוסעים המבקשים להגיע למחנה גלילות, ניתן להשתמש בקו 575.

קו 575 – שינוי מסלול ולוחות זמנים
נקודת המוצא או הסיום של קו 575 תוסט לתחנת רכבת מרכז תל-אביב, במקום מסוף רידינג. עבור תושבי כפר-סבא מדובר בבשורה שכן הקו יאפשר חיבור יעיל לתחנת הרכבת הפופולרית.
בנוסף, יעבור מסלול הקו דרך מחנה גלילות ודרך נמיר, ללא מעבר באוניברסיטת ת"א, ובכך יאפשר לחיילים ולמשרתי הבסיס הגעה נוחה לבסיס.
בנוסף לזאת, תתוגברנה הנסיעות של הקו באופן משמעותי, כך שבמקום 9 נסיעות יומיות, תצאנה 60 נסיעות יומיות בשני כיווני הנסיעה. לראשונה, אף יופעל הקו בימי שישי.
יודגש כי לטובת הסטודנטים, הלומדים באוניברסיטת ת"א, עומד קו 572, הנוסע בין כפר סבא לאוניברסיטה, ואף מבצע פיזור בפקולטות השונות
 
לא הבנתי מה המטרה בשינוי בקו 575. במקום קו שמשרת אזור שאין לו קו מהיר אחר (קו 572 עושה מסלול ארוך מאד דרך רעננה, הרצליה ורמת השרון) משנים את הקו כך שייעשה מסלול כמעט זהה ל 149, בשינויים קלים? מה הטעם בזה? כרגע מלבד הרכבת גם גם 149 וגם קו 567 עוברים בסמוך לתחנת רכבת מרכז.
למזלי אני אישית לא נזקקת לקו הזה, אבל למי שצריך אין כאן שום 'בשורה', רק נזק.
 

מיקלוש77

Well-known member
אני דווקא חושב שעשו פה עבודה טובה. אם 575 היה קו עם 9 נסיעות ביום אז מן הסתם הוא לא היה כל כך רלוונטי להרבה אנשים. ועכשיו הוא הופך ל 60 נסיעות ביום אז יהיה מאוד רלוונטי.

לגבי קו 149 זה שינוי מאוד מבורך. לי אישית היו ימים שהייתי צריך לקחת אוטובוס מצומת רעננה הביתה, דרך תל אביב (בדרך כלל משתמש באופניים ורכבת אבל יש יוצאים מן הכלל כמו ימי גשם), ולעבור דרך מחנה גלילות היה עיקוף ועיכוב מתסכל ביותר. האלטרנטיבה של 567 הייתה פחות נוחה כי הוא היה נתקע בפקקים של גהה וז'בוטינסקי. אז עכשיו נפתחה אופציה הרבה יותר אטרקטיבית להגיע מצומת רעננה (וכפר סבא כמובן) אל תל אביב.
 
למעלה