שינויים בקווי אילת

konforty25

Active member
אגד פרסמה באתר את השינויים הצפויים בקווי אילת החל מה 4.4.25
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20250329_190112_Chrome.jpg
    Screenshot_20250329_190112_Chrome.jpg
    KB 282.9 · צפיות: 24
  • Screenshot_20250329_190138_Chrome.jpg
    Screenshot_20250329_190138_Chrome.jpg
    KB 198.9 · צפיות: 21
  • Screenshot_20250329_190151_Chrome.jpg
    Screenshot_20250329_190151_Chrome.jpg
    KB 221.8 · צפיות: 22
  • Screenshot_20250329_190247_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20250329_190247_Adobe Acrobat.jpg
    KB 428.4 · צפיות: 24
  • Screenshot_20250329_190303_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20250329_190303_Adobe Acrobat.jpg
    KB 410.4 · צפיות: 25

Ccyclist

Well-known member
אגד פרסמה באתר את השינויים הצפויים בקווי אילת החל מה 4.4.25

קווים 3 ו 4 בדרום אילת - למה לזגזג כשאפשר לעשות לולאה ? זה יחסוך זמן ותשומות כי במקום זיגזוג דו כיווני אפשר לעשות לולאה בכיוון יחיד. מדובר במקטע מצומצם יחסית של כקילומטר שבו בחרו בזיגזוג בסוף הקווים במקום בלולאות.
 
קווים 3 ו 4 בדרום אילת - למה לזגזג כשאפשר לעשות לולאה ? זה יחסוך זמן ותשומות כי במקום זיגזוג דו כיווני אפשר לעשות לולאה בכיוון יחיד. מדובר במקטע מצומצם יחסית של כקילומטר שבו בחרו בזיגזוג בסוף הקווים במקום בלולאות.
במשרד התחבורה יש היום גישה שמעדיפה באופן ברור קווי הלוך-חזור עם תחנת קצה בכל צד.
בקווים בתדירות נמוכה זה מאפשר אמינות גבוהה יותר של הקו (כי שעת היציאה בכל כיוון ידועה), ובקווים בתדירות גבוהה זה מרווח אותם טוב יותר ומונע את תופעת ה"ארבעה אוטובוסים תוך דקה, ואז 20 דקות בלי שירות".
 

Ccyclist

Well-known member
במשרד התחבורה יש היום גישה שמעדיפה באופן ברור קווי הלוך-חזור עם תחנת קצה בכל צד.
בקווים בתדירות נמוכה זה מאפשר אמינות גבוהה יותר של הקו (כי שעת היציאה בכל כיוון ידועה), ובקווים בתדירות גבוהה זה מרווח אותם טוב יותר ומונע את תופעת ה"ארבעה אוטובוסים תוך דקה, ואז 20 דקות בלי שירות".

בבריטניה יש שימוש בתחנות ויסות. זה מאפשר לייצב זמנים בקו ארוך כי אם יש איחור - מדלגים על הויסות ואם מקדימים - יושבים שם עד ליציאה שבלו"ז. זה עניין של כמה דקות ומייצב את הקו. אם יש שם איזה מרכז מסחרי או מסוף בסביבה - זה יכול להיות גם נקודה להחלפת נהגים. הנוסעים יכולים לשבת באוטובוס כמה דקות בנקודת הויסות של הלולאה ולהמשיך כשהקו ממשיך.

ב 2013 חוויתי משהו אחר מאותו הז'אנר במלטה, מקום עם מורשת בריטית. 11:30 בבוקר יום א' וכל האוטובוסים לוואלטה עמוסים להחריד שהם לא עוצרים בתחנות. כל התיירים רוצים להגיע לבירה ל"קאנון ניסף טאל יום" - תותח אמצע היום, מנהג בריטי שנועד במקור לאותת לספנים מה השעה כדי שיוכלו לכוון את השעונים בספינות - דבר הכרחי למציאת קו הרוחב בניווט הימי. אחרי מספר אוטובוסים ראינו קו שמסתיים לו בסלימה, מול וואטלה. לפי המפה היה גם קו מקומי משם לעיר. החלטנו לנסוע חצי דרך ולהחליף. כשהקו הגיע לסלימה הנהג אמר שלא צריך לרדת. הוא החליף את השילוט למספר של קו ההמשך ונסע העירה. שני קווים עירוניים במחיר של אוטובוס אחד - והנוסעים אפילו לא צריכים לרדת.
 
קווים 3 ו 4 בדרום אילת - למה לזגזג כשאפשר לעשות לולאה ? זה יחסוך זמן ותשומות כי במקום זיגזוג דו כיווני אפשר לעשות לולאה בכיוון יחיד. מדובר במקטע מצומצם יחסית של כקילומטר שבו בחרו בזיגזוג בסוף הקווים במקום בלולאות.
אחד הדברים שמאוד בולטים במפת הקווים של אילת שיש הרבה מאוד כפילויות מסלול וקווים חופפים ללא הבדל משמעותי ביניהם. לדעתי אפשר לשנות את כל רשת הקווים כדי שתהיה הרבה יותר פשוטה ועם פחות כפילויות.
לשם השוואה בכרמיאל (עיר בגודל אוכלוסייה דומה) יש 6 קווים עירוניים שמכסים שטח גדול יותר, באילת 10 קווים.
 

Ccyclist

Well-known member
אחד הדברים שמאוד בולטים במפת הקווים של אילת שיש הרבה מאוד כפילויות מסלול וקווים חופפים ללא הבדל משמעותי ביניהם. לדעתי אפשר לשנות את כל רשת הקווים כדי שתהיה הרבה יותר פשוטה ועם פחות כפילויות.
לשם השוואה בכרמיאל (עיר בגודל אוכלוסייה דומה) יש 6 קווים עירוניים שמכסים שטח גדול יותר, באילת 10 קווים.

אם זה דומה למה שעשו ברעננה - שם העקרון היה שכל שכונת קצה מקבלת 2 קווים כדי שיהיו חיבורים אפקטיבית ל 3 או 4 מוקדים. באותה מידה הזיגזוג בקצה הקווים שהערתי אליהם דומה לריבועי הספגטי המרובים של הקווים החדשים שמתוכננים לרעננה.

מישהו במשרד התחבורה לא מבין שאי אפשר לרצות את כולם ושאם מסלול האוטובוס מנוגד לכל הגיון נהיגתי - מי שיכול ימנע מהמערכת.
 
מהם השינויים בלוז קו 5 או 15 למשל?
שינויי הלו"ז:
קווים 1, 2, 5, 6 יפעלו כל 20 דקות במקום כל 15 דקות, אבל זה כיוון שמוסיפים אליהם את קווים 3, 4 שיפעלו גם כן כל 20 דקות ככה שהתדירות המשולבת אמורה לגדול.
בנוסף, קו 5 יסיים בשישי ב15:50 במקום ב15:00 וקו 6 יסיים בשישי ב16:25 במקום ב15:00.
קו 15 מצמצם את התדירות שלו בכל ימי השבוע, כולל שבת, ויפעל עד סביבות 14:00 או 15:00 כל חצי שעה ואז כל שעה עד סוף השירות. אין שינוי בשעות הפעילות.
קו 16 מצמצם במעט את התדירות שלו בימי שישי בלבד, באמצע השבוע ובשבת ללא שינוי לו"ז.
קווים 30 ו50 מצמצמים תדירות באמצע שבוע ויפעלו כל חצי שעה בלבד.
 

sagishimi

New member
שינויי הלו"ז:
קווים 1, 2, 5, 6 יפעלו כל 20 דקות במקום כל 15 דקות, אבל זה כיוון שמוסיפים אליהם את קווים 3, 4 שיפעלו גם כן כל 20 דקות ככה שהתדירות המשולבת אמורה לגדול.
בנוסף, קו 5 יסיים בשישי ב15:50 במקום ב15:00 וקו 6 יסיים בשישי ב16:25 במקום ב15:00.
קו 15 מצמצם את התדירות שלו בכל ימי השבוע, כולל שבת, ויפעל עד סביבות 14:00 או 15:00 כל חצי שעה ואז כל שעה עד סוף השירות. אין שינוי בשעות הפעילות.
קו 16 מצמצם במעט את התדירות שלו בימי שישי בלבד, באמצע השבוע ובשבת ללא שינוי לו"ז.
קווים 30 ו50 מצמצמים תדירות באמצע שבוע ויפעלו כל חצי שעה בלבד.
תודה על הפירוט הנרחב!
לאור כל אלו נראה שאין תוספת תשומות כלל...
 

fishgad

Active member
שינויי הלו"ז:
קווים 1, 2, 5, 6 יפעלו כל 20 דקות במקום כל 15 דקות, אבל זה כיוון שמוסיפים אליהם את קווים 3, 4 שיפעלו גם כן כל 20 דקות ככה שהתדירות המשולבת אמורה לגדול.
בנוסף, קו 5 יסיים בשישי ב15:50 במקום ב15:00 וקו 6 יסיים בשישי ב16:25 במקום ב15:00.
קו 15 מצמצם את התדירות שלו בכל ימי השבוע, כולל שבת, ויפעל עד סביבות 14:00 או 15:00 כל חצי שעה ואז כל שעה עד סוף השירות. אין שינוי בשעות הפעילות.
קו 16 מצמצם במעט את התדירות שלו בימי שישי בלבד, באמצע השבוע ובשבת ללא שינוי לו"ז.
קווים 30 ו50 מצמצמים תדירות באמצע שבוע ויפעלו כל חצי שעה בלבד.
מאיפה המידע?
 
למעלה