שינויים בקווי השרון

konforty25

Active member
מצ"ב קובץ
 

קבצים מצורפים

  • FB_IMG_1707041365682.jpg
    FB_IMG_1707041365682.jpg
    KB 74.5 · צפיות: 43

Ccyclist

Well-known member

משום שיש לי רגל אחת בשרון אני מנסה להבין במה מדובר.

קווים 90 ו 91 ראשיים, אבל הם יותר קווים של תל אביב לאזור התעשייה והמרינה בהרצליה.

47 ראשי מרעננה לתחנה המרכזית

עד כאן הכל טוב ויפה

17 זה קו חלש מתחנת הרכבת של כפ"ס לבית ברל, חצי שעתי בשעות העומס ושעתי בשפל. לא ברור לי מה הוא עושה בשורה אחת עם האחרים ויש מקום לשפר את מסלולו, אולי להתחיל אותו מצומת רעננה ותחנת רעננה דרום כדי לחסוך תשומות על וויצמן כפ"ס שיוכלו ללכת לתיגבור הקו.

30 זה קו שאינני מבין למה הוא קיים. 3 נסיעות בוקר בהלוך ו 4 נסיעות ערב בחזור. חבל לבזבז מספר ואוטובוס בתדירות נמוכה להחריד (40 דקות בבוקר, שעה בערב) כאשר במשך מרבית היום נסיעה ממגדיאל בהוד השרון למרינה הרצליה מצריכה החלפה בקווים חזקים, והחיבור מהוד השרון לציר וויצמן סובל בגלל ההחלטה לסיים כ 3 מקווי הוד השרון בתחנת הרכבת במקום שיגיעו לוויצמן כפ"ס או אולי לבית החולים מאיר. מוטב ש 7 משמרות הנהג האלו יוקצו למערכת התדירה או להארכת קווי הוד השרון לכפ"ס מאשר שיושקעו בקו ייחודי ונדיר שמוסיף מספר מיותר לתחנות באחוזה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
משום שיש לי רגל אחת בשרון אני מנסה להבין במה מדובר.

קווים 90 ו 91 ראשיים, אבל הם יותר קווים של תל אביב לאזור התעשייה והמרינה בהרצליה.

47 ראשי מרעננה לתחנה המרכזית

עד כאן הכל טוב ויפה

17 זה קו חלש מתחנת הרכבת של כפ"ס לבית ברל, חצי שעתי בשעות העומס ושעתי בשפל. לא ברור לי מה הוא עושה בשורה אחת עם האחרים ויש מקום לשפר את מסלולו, אולי להתחיל אותו מצומת רעננה ותחנת רעננה דרום כדי לחסוך תשומות על וויצמן כפ"ס שיוכלו ללכת לתיגבור הקו.

30 זה קו שאינני מבין למה הוא קיים. 3 נסיעות בוקר בהלוך ו 4 נסיעות ערב בחזור. חבל לבזבז מספר ואוטובוס בתדירות נמוכה להחריד (40 דקות בבוקר, שעה בערב) כאשר במשך מרבית היום נסיעה ממגדיאל בהוד השרון למרינה הרצליה מצריכה החלפה בקווים חזקים, והחיבור מהוד השרון לציר וויצמן סובל בגלל ההחלטה לסיים כ 3 מקווי הוד השרון בתחנת הרכבת במקום שיגיעו לוויצמן כפ"ס או אולי לבית החולים מאיר. מוטב ש 7 משמרות הנהג האלו יוקצו למערכת התדירה או להארכת קווי הוד השרון לכפ"ס מאשר שיושקעו בקו ייחודי ונדיר שמוסיף מספר מיותר לתחנות באחוזה.
ל 17 יש מקום להאריך את מסלולו להוד השרון או עתיר ידע(עם חלופה שתיתן שירות לאלישמע ונווה ימין(במקום קו 18)). את החלופה לניר אליהו צריך להעביר לקו 19.
 

Ccyclist

Well-known member
ל 17 יש מקום להאריך את מסלולו להוד השרון או עתיר ידע(עם חלופה שתיתן שירות לאלישמע ונווה ימין(במקום קו 18)). את החלופה לניר אליהו צריך להעביר לקו 19.

אני לא מבין למה ה 8 וה 14 של עתיר ידע לא חוצים מכפר סבא הירוקה לרננים. חיבור מתבקש כשחושבים על ערי השרון כגוש עירוני אחד.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני לא מבין למה ה 8 וה 14 של עתיר ידע לא חוצים מכפר סבא הירוקה לרננים. חיבור מתבקש כשחושבים על ערי השרון כגוש עירוני אחד.
בלתי אפשרי להאריך את 8 ו 14 לרעננה עקב כך ששני הקווים משרתים את השכונה הירוקה. השכונה הירוקה נמצאת צפונית לשד׳ בגין והגישה לשכונה מתבצעת דרך מחלפון שהוא צוואר בקבוק.
 

Ccyclist

Well-known member
בלתי אפשרי להאריך את 8 ו 14 לרעננה עקב כך ששני הקווים משרתים את השכונה הירוקה. השכונה הירוקה נמצאת צפונית לשד׳ בגין והגישה לשכונה מתבצעת דרך מחלפון שהוא צוואר בקבוק.

קווי קריית שרת ברעננה נכנסים ויוצאים מהשכונה, שנמצאת צפונית לציר הרוחב הרענני המקביל - וויצמן.

בכלל - השכונה הירוקה צריכה גשר מעל כביש 4 לציר תדהר / אהוד מנור ברעננה כמעקף צפוני למחלפים שבאזור. החיבור צריך להיות מקומי, ללא חיבור לכביש 4. לצערי אין ציר רוחב אפשרי לחיבור דומה דרומה משם, בחצי הדרך שבין ציר בן יהודה - וויצמן לציר וויצמן - אחוזה.
 
אני לא מבין למה ה 8 וה 14 של עתיר ידע לא חוצים מכפר סבא הירוקה לרננים. חיבור מתבקש כשחושבים על ערי השרון כגוש עירוני אחד.
חלק מהבעיה של תחבורה ציבורית היא בדיוק זה שלא חושבים על גוש עירוני אחד, אלא מסתכלים על כל עיר בנפרד. מלבד זאת שאין שום הגיון ששני הקווים היחידים שמגיעים לעתיר ידע שניהם קווים שמגיעים לשכונה הירוקה וחלקים גדולים מהמסלול שלהם זהים, במקום שהקו השני ייתן קישור לאזורים נוספים, כמו למשל הוד השרון שקרובה מאד גאוגרפית, אבל ההגעה ממנה לעתיד ידע מסורבלת מאד.
כמובן כל אזור עתיר ידע מלכתחילה עם העדפה מוחלטת לרכב פרטי.
 

EHP12

Well-known member
חלק מהבעיה של תחבורה ציבורית היא בדיוק זה שלא חושבים על גוש עירוני אחד, אלא מסתכלים על כל עיר בנפרד. מלבד זאת שאין שום הגיון ששני הקווים היחידים שמגיעים לעתיר ידע שניהם קווים שמגיעים לשכונה הירוקה וחלקים גדולים מהמסלול שלהם זהים, במקום שהקו השני ייתן קישור לאזורים נוספים, כמו למשל הוד השרון שקרובה מאד גאוגרפית, אבל ההגעה ממנה לעתיד ידע מסורבלת מאד.
כמובן כל אזור עתיר ידע מלכתחילה עם העדפה מוחלטת לרכב פרטי.
אמנם שני הקווים נוסעים בשכונה הירוקה ובעתיר ידע, אבל במרכז כפר סבא יש להם קישורים שונים.

אני חושב שהמכרז אמור לתת קישור בין הוד"ש לעתיר ידע, אבל בסוף כמו שציינת הבעיה מתחילה ונגמרת בהקמת מרכזי תעסוקה כאלה, שנבנים כך שרק עם רכב פרטי אפשר להגיע אליהם. אותו סיפור עם מתחם המשרדים בצפון רעננה, שמקבל שירות מהוד השרון עם קו 252, ולמרות הכל הוא נוסע ריק.

ולא כזה מסובך להגיע מהוד השרון לעתיר ידע, קו 8 למרכז כפר סבא, ומשם קווים 9,42,561,249 להוד השרון.
 
נערך לאחרונה ב:
אמנם שני הקווים נוסעים בשכונה הירוקה ובעתיר ידע, אבל במרכז כפר סבא יש להם קישורים שונים.

אני חושב שהמכרז אמור לתת קישור בין הוד"ש לעתיר ידע, אבל בסוף כמו שציינת הבעיה מתחילה ונגמרת בהקמת מרכזי תעסוקה כאלה, שנבנים כך שרק עם רכב פרטי אפשר להגיע אליהם. אותו סיפור עם מתחם המשרדים בצפון רעננה, שמקבל שירות מהוד השרון עם קו 252, ולמרות הכל הוא נוסע ריק.

ולא כזה מסובך להגיע מהוד השרון לעתיר ידע, קו 8 למרכז כפר סבא, ומשם קווים 9,42,561,249 להוד השרון.
שני הקווים אמנם מתפצלים בחלק מהמסלול שלהם, אבל חלק ניכר ממנו זהה. זה די בזבוז. אני למזלי מגיעה לשם מכפר סבא, אבל יודעת מתושבי הוד השרון שהזמן שלוקח להם להגיע הוא בלי שום פרופורציה למרחק. מדובר בקווים בתדירות נמוכה (ולפעמים גם מדלגים על נסיעות) וכמובן בגלל שאזור עתיר ידע מתוכנן עבור רכב פרטי בלבד הוא מנותק מכל דבר מלבד הכבישים שמקיפים אותו. במשך שנים לא הייתה לשם תחבורה ציבורית בכלל.
 

EHP12

Well-known member
שני הקווים אמנם מתפצלים בחלק מהמסלול שלהם, אבל חלק ניכר ממנו זהה. זה די בזבוז. אני למזלי מגיעה לשם מכפר סבא, אבל יודעת מתושבי הוד השרון שהזמן שלוקח להם להגיע הוא בלי שום פרופורציה למרחק. מדובר בקווים בתדירות נמוכה (ולפעמים גם מדלגים על נסיעות) וכמובן בגלל שאזור עתיר ידע מתוכנן עבור רכב פרטי בלבד הוא מנותק מכל דבר מלבד הכבישים שמקיפים אותו. במשך שנים לא הייתה לשם תחבורה ציבורית בכלל.
אם יש חפיפה, זה לא בקטעים מרכזיים. 14 בניגוד ל-8 לא מגיע לרכבת, ולא למרכז כפר סבא. ו-14 נותן שירות למקומות שכמעט ולא עוברת בהם תחבורה ציבורית.

נכון שקו 8 לא תדיר, וכמובן יש את בעיות האמינות של מטרופולין. אני לא זוכר מה מוצע במכרז השרון, אבל במפה הנוכחית יכול להיות שהארכה של קו 4 לעתיר ידע זה מה שאותם תושבים צריכים, למרות שיש לציין שהוא לא תדיר ויש לו נסיעה פעם בשעתיים.
 

Ccyclist

Well-known member
אם יש חפיפה, זה לא בקטעים מרכזיים. 14 בניגוד ל-8 לא מגיע לרכבת, ולא למרכז כפר סבא. ו-14 נותן שירות למקומות שכמעט ולא עוברת בהם תחבורה ציבורית.

נכון שקו 8 לא תדיר, וכמובן יש את בעיות האמינות של מטרופולין. אני לא זוכר מה מוצע במכרז השרון, אבל במפה הנוכחית יכול להיות שהארכה של קו 4 לעתיר ידע זה מה שאותם תושבים צריכים, למרות שיש לציין שהוא לא תדיר ויש לו נסיעה פעם בשעתיים.

היה בית קפה ללא גלוטן במגדיאל, הוד השרון. ההגעה לשם מאחוזה רעננה בתח"צ היתה סיוט: החיבור היה של שני קווים חצי שעתיים משני כיוונים מנוגדים של וויצמן. הפתרון היה ללכת כ 300 מטר בסוקולוב לתחנה המשותפת. החזור היה עוד יותר בעייתי - כ 3 קווי הוד השרון הסתיימו בתחנת הרכבת הוד השרון סוקולוב במקום לחבר לוויצמן כפ"ס. התדירות המשולבת של החצי שעתיים לציר לא הניבה תדירות של רבע שעה אלא דפוס שהצריך המתנה ארוכה. בכל פעם שנסעתי לשם הקווים הרבים של אחוזה לוויצמן פינת סוקולוב זה לקח לי לפחות חצי שעה עד 45 דקות לעשות נסיעה של 4.5 ק"מ, מה שבאופניים אמור לקחת בין 15-20 דקות וברכב לקח לי 9.

החיבור מהוד השרון סובל מאד בגלל הקווים שמסתיימים ברכבת במקום להמשיך לכפ"ס, קניון כפ"ס, בית החולים מאיר או יעדים אחרים באזור כמו רננים או צומת רעננה. אין להוד השרון קיום כעיר נפרדת, היא חלק מובהק מגוש עירוני וההחלטה שלא לחבר את קוויה לכפ"ס פוגעת ביכולת להחליף מקוויה לקווים הרבים של וויצמן כפ"ס.

עכשיו הקפה עבר לכפ"ס והנסיעה הישירה ב 29 / 39 אמורה לארוך כ 20 דקות נסיעה או 30 דקות כשמחשבים המתנה לאוטובוס. ברכב זה מחושב כ 15 דקות, אם כי אני חושב שלקח לי פחות בפסח וסוכות השנה.
 

EHP12

Well-known member
היה בית קפה ללא גלוטן במגדיאל, הוד השרון. ההגעה לשם מאחוזה רעננה בתח"צ היתה סיוט: החיבור היה של שני קווים חצי שעתיים משני כיוונים מנוגדים של וויצמן. הפתרון היה ללכת כ 300 מטר בסוקולוב לתחנה המשותפת. החזור היה עוד יותר בעייתי - כ 3 קווי הוד השרון הסתיימו בתחנת הרכבת הוד השרון סוקולוב במקום לחבר לוויצמן כפ"ס. התדירות המשולבת של החצי שעתיים לציר לא הניבה תדירות של רבע שעה אלא דפוס שהצריך המתנה ארוכה. בכל פעם שנסעתי לשם הקווים הרבים של אחוזה לוויצמן פינת סוקולוב זה לקח לי לפחות חצי שעה עד 45 דקות לעשות נסיעה של 4.5 ק"מ, מה שבאופניים אמור לקחת בין 15-20 דקות וברכב לקח לי 9.

החיבור מהוד השרון סובל מאד בגלל הקווים שמסתיימים ברכבת במקום להמשיך לכפ"ס, קניון כפ"ס, בית החולים מאיר או יעדים אחרים באזור כמו רננים או צומת רעננה. אין להוד השרון קיום כעיר נפרדת, היא חלק מובהק מגוש עירוני וההחלטה שלא לחבר את קוויה לכפ"ס פוגעת ביכולת להחליף מקוויה לקווים הרבים של וויצמן כפ"ס.

עכשיו הקפה עבר לכפ"ס והנסיעה הישירה ב 29 / 39 אמורה לארוך כ 20 דקות נסיעה או 30 דקות כשמחשבים המתנה לאוטובוס. ברכב זה מחושב כ 15 דקות, אם כי אני חושב שלקח לי פחות בפסח וסוכות השנה.
מאז השתנתה התמונה. קו 565 בוטל וקו 249 הפך לעירוני והוארך לכפר סבא כחלק מפעימת קו אדום. היום יש לך ארבעה קווים ממגדיאל אל כפר סבא שכל אחד מהם בתדירות של פעם בחצי שעה.
 

Ccyclist

Well-known member
מאז השתנתה התמונה. קו 565 בוטל וקו 249 הפך לעירוני והוארך לכפר סבא כחלק מפעימת קו אדום. היום יש לך ארבעה קווים ממגדיאל אל כפר סבא שכל אחד מהם בתדירות של פעם בחצי שעה.

קודם כל - אין מפת רשת של קווי השרון. המידע בתחנות כולל רשימות של הקווים בתחנה, אך אין מידע על קווים בתחנות אחרות ואיך להחליף אליהם.

שנית - בעיון קל של קווי מגדירל נראה שכיום יש יותר קווים שמגיעים מהצד המזרחי של וויצמן (מה שמשפר את החיבוריות) אך עדיין יש קווים רבים שמסתיימים או עושים פניות פרסה בתחנת הרכבת במקום לחבר לכפ"ס, כלומר במקום להיות קווים של גוש עירוני מאוחד מתכננים אותם כאילו הם קוומם של עיר העומדת בפני עצמה.

המצב בגוש השרון הןא כזה שאם קווי כפ"ס המסתיימים ברננים היו מגיעים לאחוזה היה אפשר לוותר על קו 4 של רעננה. אם קווי מגדיאל המסתיימים או פונים ברכבת הודה"ש היו ממשיכים צפונה הם היו מציעים חיבוריות טובה יותר. יש גם קווים סיבוביים בתוך רעננה שעדיף שהיו מבוטלים לטובת מערכת גריד תדירה.
 

חעחעחע11

Active member
השינוי בקווים 90, 91 מתבקש
מלבד כמה דקות בכביש החוף, כל המסלול שלהם עירוני והתחנות הינן איסוף והורדה.

קו 30 בהחלט מיותר.

קו 17…בסדר
 

oshri1987sg

Active member
קו 30 מהווה חיבור בין הוד השרון להרצליה הוא לא מיותר הסיבה שהמסלול מסורבל זה כי יש את התע"ש שלא מאפשר מסלול מסורבל פחות
 

EHP12

Well-known member
קו 30 מהווה חיבור בין הוד השרון להרצליה הוא לא מיותר הסיבה שהמסלול מסורבל זה כי יש את התע"ש שלא מאפשר מסלול מסורבל פחות
היה יכול לנסוע כמו 222 דרך 531. במקום להיתקע בפקקים של אחוזה. מהודש לרעננה יש כבר את 551.
 
למעלה