שינויים מתוכננים בקווי הרצליה - ספטמבר 24

telaviv202

New member
אתמול הציגה עיריית הרצליה את השינוי המתוכנן בקווים הפנימיים בעיר.

השינוי המוצע, לאחר הערות הציבור, אמור להיות מיושם החל מחודש ספטמבר 2024.

השינויים הפנימיים:
* העלאת התדירות של כל הקווים הפנימיים ל-15 עד 20 דקות ברוב שעות היממה.
* ביטול הקווים הסיבוביים 2 ו-13 והחלפתם בקו 33 שישרת גם את השכונות הצפוניות נחלת עדה וגן רש"ל וגם את שכונת גליל ים וכל הרצליה פיתוח.
* הוספת קו חדש, קו 34, שישרת את שכונת יד התשעה (שביב) ויגיע לאוניברסיטת רייכמן, בית העלמין הישן, תחנת הרכבת הרצליה וקמפוס מיקרוסופט.
* שינוי מסלול של קו 9/19 כך שיוסט לרכבת רעננה מערב (כמו 3 ו-34) ויסיים את דרכו ברכבת הרצליה. הוא לא ייכנס מעתה ליד התשעה או לאזור התעשייה.

שינויים בקווים בין עירוניים:
* העלאת התדירות של הקו 525 לרמת השרון ולקניון איילון - בין 15 עד 20 דקות.
* קו 29 - העלאת התדירות לכל 10 דקות (במקום 12 דקות כיום). ללא שינוי במסלול.
* קו 39 - העלאת התדירות לכל 20 דקות. ללא שינוי במסלול לבינתיים.
* קו 27 - העלאת התדירות לכל 20 דקות. ללא שינוי במסלול.

החוברת המלאה אמורה לעלות היום או בימים הקרובים לאתר העירייה.

20240722_195336.jpg

 

קבצים מצורפים

  • 20240722_192232.jpg
    20240722_192232.jpg
    1.2 MB · צפיות: 154

Ccyclist

Well-known member
אתמול הציגה עיריית הרצליה את השינוי המתוכנן בקווים הפנימיים בעיר.

השינוי המוצע, לאחר הערות הציבור, אמור להיות מיושם החל מחודש ספטמבר 2024.

השינויים הפנימיים:
* העלאת התדירות של כל הקווים הפנימיים ל-15 עד 20 דקות ברוב שעות היממה.
* ביטול הקווים הסיבוביים 2 ו-13 והחלפתם בקו 33 שישרת גם את השכונות הצפוניות נחלת עדה וגן רש"ל וגם את שכונת גליל ים וכל הרצליה פיתוח.
* הוספת קו חדש, קו 34, שישרת את שכונת יד התשעה (שביב) ויגיע לאוניברסיטת רייכמן, בית העלמין הישן, תחנת הרכבת הרצליה וקמפוס מיקרוסופט.
* שינוי מסלול של קו 9/19 כך שיוסט לרכבת רעננה מערב (כמו 3 ו-34) ויסיים את דרכו ברכבת הרצליה. הוא לא ייכנס מעתה ליד התשעה או לאזור התעשייה.

שינויים בקווים בין עירוניים:
* העלאת התדירות של הקו 525 לרמת השרון ולקניון איילון - בין 15 עד 20 דקות.
* קו 29 - העלאת התדירות לכל 10 דקות (במקום 12 דקות כיום). ללא שינוי במסלול.
* קו 39 - העלאת התדירות לכל 20 דקות. ללא שינוי במסלול לבינתיים.
* קו 27 - העלאת התדירות לכל 20 דקות. ללא שינוי במסלול.

החוברת המלאה אמורה לעלות היום או בימים הקרובים לאתר העירייה.

צפה בקובץ המצורף 110671


העלאת התדירות ב 29 ו 39 זו בשורה לרעננה. אם האוטובוסים בשני הקווים לא יגיעו ביחד - יהיה סיכוי טוב לאוטובוס כל 5 דקות רוב השעה, למעט שלושה מרווחים של 10 דקות.

האם קו 501 הוא קו העלאה בלבד בהרצליה מכיוון רעננה ?
 

EHP12

Well-known member
העלאת התדירות ב 29 ו 39 זו בשורה לרעננה. אם האוטובוסים בשני הקווים לא יגיעו ביחד - יהיה סיכוי טוב לאוטובוס כל 5 דקות רוב השעה, למעט שלושה מרווחים של 10 דקות.

האם קו 501 הוא קו העלאה בלבד בהרצליה מכיוון רעננה ?
לא. 501 הוא קו עירוני לכל דבר ועניין ללא מגבלות, שמתגבר את 29 בקטע צומת רעננה-מחלף הסירה.
 

Ccyclist

Well-known member
לא. 501 הוא קו עירוני לכל דבר ועניין ללא מגבלות, שמתגבר את 29 בקטע צומת רעננה-מחלף הסירה.

תודה. חשבתי שבגלל המספר הגבוה בקידומת 5 אולי יהיו.

איזו שיטת סלט, נוסע מאחוזה לרכבת הרצליה צריך לזכור 5 מספרי קווים: 29,30,39,139,501.

עם התדירות המשולבת של כ 14 אוטובוסים בקווים האמינים בשעה - אין טעם לרדת מהאוטובוס ברעננה מערב לנסיעה של תחנת רכבת אחת ולהסתכן בהמתנה של חצי שעה לרכבת.

39 פעם ב 20 דקות והכי מהיר ב 20 דקות דרך הבריגדה.

29 ו 501 (תודע על המידע) דרך מרכז הרצליה, לכאורה 22 דקות אך מניסיון - יותר כמו חצי שעה, תדירות משולבת של כל 10 דקות ב 29 בקרוב וכל 12 דקות ב 501 (11 נסיעות בשעה לשניהם אז ממוצע של כל 5:30 אם הם לא באים ביחד)

קווים נדירים - 30 ו 139. ל 30 נסיעה אחת בשעה דרך הבריגדה, ממתינים שעה ואז מקבלים קו מהיר. אם הקווים שמסתיימים ברכבת הוד השרון היו ממשיכים לקניון כפ"ס או בית החולים מאיר היה אפשר לבצע את הנסיעה בהחלפה ל29/39 בוויצמן כפ"ס במקום לבזבז תשומות על קו ישיר ונדיר כזה. 139 עוד יותר נדיר, ראיתי נסיעת חזור אחת לכוכב יאיר ב 4 בצהרייים בערך. מכוכב יאיר יש קו 21 כל 20 דקות לתחנה המרכזית של כפ"ס, שם אפשר להחליף ל 29/39. עוד קו מבוזבז. מבחינתי עדיף שהקווים האלו יבוטלו. הם מוסיפים 5 ספרות למידע שהנוסע צריך לזכור, לוקחים מקום בשילוט התחנות, ואפשר לנסוע את המסלול שלהם בשני קווים והחלפה בזמן. ביררתי וממגדיאל יש 6 קווים לוויצמן כפ"ס (כולל אחד שחוצה אותו ב90 מעלות ממסוף צומת רעננה), בהלוך מכפ"ס יש 4 קווים, מספרי המזל הם 9,12,42,249,259 כך שיש שפע מספרים לזכור כדי לבצע את ההחלפה הזו וצריך גם לדעת אם יש הגבלות בקווים עם המספרים הגבוהים.

אפילו הפעולה הפשוטה לכאורה של נסיעה מאחוזה לוויצמן, אותו הציר, מחייבת לזכור 4 מספרים: 29,39,139,572 ולדעת אם יש מגבלות העלאה/הורדה ב 572. זאת בתחנה עם כ 30 קווי יום סדירים.

לא פלא שכאשר כל נסיעה מבוססת החלפה הופכת ללוח כפל של שני מספרי טלפון, הגבלות העלאה / הורדה מסובכות, הנוסעים מוצאים את המערכת מסובכת.

אתם חייבים דיאטת קווים מיידית ומעבר למערכת של קווים חזקים ללא תנאים מגבילים.
 
נערך לאחרונה ב:

DanBus43Maalit72

Active member
סה"כ רשת אוטובוסים עירונית טובה יחסית למעט שכונת גליל ים שמיקומה ליד תחנת הרכבת לא מנוצל כראוי והשכונה בנויה בצורה נוראית.

הכנסת קו 33 לשם תהיה עיקוב משמעותי בנסיעה לתושבי שכונות נחלת עדה והרצליה הירוקה.
הקישור בין שכונת גליל ים לרכבת צריך להיות רגלי וחבל מאוד שאין אפשרות לנצל זאת. מתכננים שחושבים רק על הרכב הפרטי וכסף.


לפי מה שהצלחתי להבין במפה קו 34 יבצע את אותו כיוון הסיבוב באיזור התעשייה בשני כיווני הקו כפי שעושה כיום קו 9/19.
 

EHP12

Well-known member
סה"כ רשת אוטובוסים עירונית טובה יחסית למעט שכונת גליל ים שמיקומה ליד תחנת הרכבת לא מנוצל כראוי והשכונה בנויה בצורה נוראית.

הכנסת קו 33 לשם תהיה עיקוב משמעותי בנסיעה לתושבי שכונות נחלת עדה והרצליה הירוקה.
הקישור בין שכונת גליל ים לרכבת צריך להיות רגלי וחבל מאוד שאין אפשרות לנצל זאת. מתכננים שחושבים רק על הרכב הפרטי וכסף.


לפי מה שהצלחתי להבין במפה קו 34 יבצע את אותו כיוון הסיבוב באיזור התעשייה בשני כיווני הקו כפי שעושה כיום קו 9/19.
גן רש"ל ונחלת עדה אלו שכונות מאוד קטנות של וילות. לא נורא אם יעשו טיול בגליל ים. הרצליה הירוקה ממילא מספיק קרובה לסוקולוב.
 

DanBus43Maalit72

Active member
גן רש"ל ונחלת עדה אלו שכונות מאוד קטנות של וילות. לא נורא אם יעשו טיול בגליל ים. הרצליה הירוקה ממילא מספיק קרובה לסוקולוב.
אמנם נחלת עדה וגן רש"ל הן שכונות קטנות אך חשוב שיהיה קישור יעיל מכל שכונה למוקדי העניין המרכזיים העיר.

החלפת קו בקניון לב העיר פתרון טוב מאוד אך חשוב שתהיה תדירות טובה.
 

EHP12

Well-known member
אמנם נחלת עדה וגן רש"ל הן שכונות קטנות אך חשוב שיהיה קישור יעיל מכל שכונה למוקדי העניין המרכזיים העיר.

החלפת קו בקניון לב העיר פתרון טוב מאוד אך חשוב שתהיה תדירות טובה.
אנשים מעדיפים לנסוע עם קו בצורת S למרות שזה מעצבן, מאשר להחליף לקווים לא תדירים. ואני רואה את זה עם קו 3 בסיבוב שלו בצפון תל אביב, מאשר לחכות לקווים שמגיעים מהפקקים של רעננה. (בשתי הסיטואציות)
 

Ccyclist

Well-known member
אמנם נחלת עדה וגן רש"ל הן שכונות קטנות אך חשוב שיהיה קישור יעיל מכל שכונה למוקדי העניין המרכזיים העיר.

החלפת קו בקניון לב העיר פתרון טוב מאוד אך חשוב שתהיה תדירות טובה.

בחשיבה משולבת גשר השדות צריך לחבר בין נחלת עדה לדרך הפארק ברעננה.

לפי ויקיפדיה השכונה היא תואמת קריית שרת - מעברה שמוקמה הרחק מהעיר אליה השתייכה. אם היום יורדים עליה כשכונת וילות - זו אירוניה היסטורית.

עם פיתוח ה"מתחם" ברעננה מערב ואזור מנחת הרצליה - נחלת עדה תהיה בתוך מרקם פרברי שיצדיק את חיבורה לא רק למרחק הגדול דרומה להרצליה אלא גם למרחק הקצרצר בינה לרעננה. אם אי פעם יחברו את רעננה מערב ישירות לתל אביב ב 16 דקות - החיבור לרעננה הסמוכה יהיה יעיל יותר מהחיבור להרצליה.

טוב שיש את גשר השדות, אך בשלב זה נראה שנתנו לכביש 531 החדש, שבנייתו ובניית המסילה שלו סוקרו כאן בפורום, להפוך למכשול פיזי בין רעננה והרצליה ללא חיבורי כביש (לא ממוחלפים) ממערב לשדרות ירושלים.
 

fishgad

Active member
הציפיות שלי מחברת מטרופולין שוות למטה
החל מתחילת אוגוסט התדירות של קו 525 תחזור להצטמטמם לפעם בשעה ביחד עם שורת קווים באשכול השרון ואונו
כך לא ברור לי איך חברה שלא מוכיחה ביצוע בכלל יכולה לעמוד בתדירות של 20 דקות בקו 525
ובכלל בקווים בתוך השרון
 

EHP12

Well-known member
תודה. חשבתי שבגלל המספר הגבוה בקידומת 5 אולי יהיו.

איזו שיטת סלט, נוסע מאחוזה לרכבת הרצליה צריך לזכור 5 מספרי קווים: 29,30,39,139,501.

עם התדירות המשולבת של כ 14 אוטובוסים בקווים האמינים בשעה - אין טעם לרדת מהאוטובוס ברעננה מערב לנסיעה של תחנת רכבת אחת ולהסתכן בהמתנה של חצי שעה לרכבת.

39 פעם ב 20 דקות והכי מהיר ב 20 דקות דרך הבריגדה.

29 ו 501 (תודע על המידע) דרך מרכז הרצליה, לכאורה 22 דקות אך מניסיון - יותר כמו חצי שעה, תדירות משולבת של כל 10 דקות ב 29 בקרוב וכל 12 דקות ב 501 (11 נסיעות בשעה לשניהם אז ממוצע של כל 5:30 אם הם לא באים ביחד)

קווים נדירים - 30 ו 139. ל 30 נסיעה אחת בשעה דרך הבריגדה, ממתינים שעה ואז מקבלים קו מהיר. אם הקווים שמסתיימים ברכבת הוד השרון היו ממשיכים לקניון כפ"ס או בית החולים מאיר היה אפשר לבצע את הנסיעה בהחלפה ל29/39 בוויצמן כפ"ס במקום לבזבז תשומות על קו ישיר ונדיר כזה. 139 עוד יותר נדיר, ראיתי נסיעת חזור אחת לכוכב יאיר ב 4 בצהרייים בערך. מכוכב יאיר יש קו 21 כל 20 דקות לתחנה המרכזית של כפ"ס, שם אפשר להחליף ל 29/39. עוד קו מבוזבז. מבחינתי עדיף שהקווים האלו יבוטלו. הם מוסיפים 5 ספרות למידע שהנוסע צריך לזכור, לוקחים מקום בשילוט התחנות, ואפשר לנסוע את המסלול שלהם בשני קווים והחלפה בזמן. ביררתי וממגדיאל יש 6 קווים לוויצמן כפ"ס (כולל אחד שחוצה אותו ב90 מעלות ממסוף צומת רעננה), בהלוך מכפ"ס יש 4 קווים, מספרי המזל הם 9,12,42,249,259 כך שיש שפע מספרים לזכור כדי לבצע את ההחלפה הזו וצריך גם לדעת אם יש הגבלות בקווים עם המספרים הגבוהים.

אפילו הפעולה הפשוטה לכאורה של נסיעה מאחוזה לוויצמן, אותו הציר, מחייבת לזכור 4 מספרים: 29,39,139,572 ולדעת אם יש מגבלות העלאה/הורדה ב 572. זאת בתחנה עם כ 30 קווי יום סדירים.

לא פלא שכאשר כל נסיעה מבוססת החלפה הופכת ללוח כפל של שני מספרי טלפון, הגבלות העלאה / הורדה מסובכות, הנוסעים מוצאים את המערכת מסובכת.

אתם חייבים דיאטת קווים מיידית ומעבר למערכת של קווים חזקים ללא תנאים מגבילים.
התדירות של קו 29 היא באזור ה-15 דקות, ואף 30 דקות בשעות הערב.

30 ו-139 אלו קווים המעידים על בזבוז קילומטרים במערכת. 30 של 3 נסיעות ביום, 139 של נסיעה ביום. ו-21 הוא קו של פעם בשעה. ממש לא כל 20 דקות.
 
למעלה