שינויי מסלול בקו 942 חדרה-ירושלים עם הוספת כניסה לחריש

פורסם בפייסבוק של אגד כי החל מ 31.01 הקו ישנה את מסלולו כך שיכנס לחריש לפני העלייה לכביש 6.

מצד אחד הוסיפו עוד נסיעה אקסטרה לנוסעים שעולים בחדרה היות ואין קישור בין חריש לכביש 6, הקו יצטרך לעשות סיבוב בשני כיווני הנסיעה. מצד שני הוא לא יכנס למסוף התחבורה בחריש אלה יעצור בכיכר הכניסה לעיר מה שיקשה על הקישור בין התחבורה העירונית לבין עירונית.

האם לא היה הגיוני יותר להתחיל ולסיים את הקו בחריש, ולהשאיר את הקישור בין חדרה לירושלים באמצעות הרכבת.
 

ohadg09

Active member
פורסם בפייסבוק של אגד כי החל מ 31.01 הקו ישנה את מסלולו כך שיכנס לחריש לפני העלייה לכביש 6.

מצד אחד הוסיפו עוד נסיעה אקסטרה לנוסעים שעולים בחדרה היות ואין קישור בין חריש לכביש 6, הקו יצטרך לעשות סיבוב בשני כיווני הנסיעה. מצד שני הוא לא יכנס למסוף התחבורה בחריש אלה יעצור בכיכר הכניסה לעיר מה שיקשה על הקישור בין התחבורה העירונית לבין עירונית.

האם לא היה הגיוני יותר להתחיל ולסיים את הקו בחריש, ולהשאיר את הקישור בין חדרה לירושלים באמצעות הרכבת.
לדעתי הפתרון היה יכול להיות בקו ישיר ומאסף מחריש לירושלים אבל גם זה לא רע, אני באמת לא מבין אבל למה לא להאריך בעוד ממש לא הרבה ולהכניס למסוף
 

EHP12

Well-known member
פורסם בפייסבוק של אגד כי החל מ 31.01 הקו ישנה את מסלולו כך שיכנס לחריש לפני העלייה לכביש 6.

מצד אחד הוסיפו עוד נסיעה אקסטרה לנוסעים שעולים בחדרה היות ואין קישור בין חריש לכביש 6, הקו יצטרך לעשות סיבוב בשני כיווני הנסיעה. מצד שני הוא לא יכנס למסוף התחבורה בחריש אלה יעצור בכיכר הכניסה לעיר מה שיקשה על הקישור בין התחבורה העירונית לבין עירונית.

האם לא היה הגיוני יותר להתחיל ולסיים את הקו בחריש, ולהשאיר את הקישור בין חדרה לירושלים באמצעות הרכבת.
יש כאן עניין של קילומטרים שכנראה אין. והיו בטח מלא פניות לקו מחריש לירושלים. אז הלבישו את זה על קו קיים.

למרות שבאמת לא נורא להגיד לאנשים סעו מחריש לצומת כרכור ומשם לירושלים.

יש כאן עוד עניין, שבימי חול הקו חצי ריק, אז לא נורא. הבעיה היא שבמוצאי שבת הוא יוצא מלא מחדרה (הרבה לפני שהרכבת מתחילה לפעול), ולא יהיה מקום לנוסעים בחריש (וזה בטח יהיה עיקר הביקוש).
 

Ccyclist

Well-known member
פורסם בפייסבוק של אגד כי החל מ 31.01 הקו ישנה את מסלולו כך שיכנס לחריש לפני העלייה לכביש 6.

מצד אחד הוסיפו עוד נסיעה אקסטרה לנוסעים שעולים בחדרה היות ואין קישור בין חריש לכביש 6, הקו יצטרך לעשות סיבוב בשני כיווני הנסיעה. מצד שני הוא לא יכנס למסוף התחבורה בחריש אלה יעצור בכיכר הכניסה לעיר מה שיקשה על הקישור בין התחבורה העירונית לבין עירונית.

האם לא היה הגיוני יותר להתחיל ולסיים את הקו בחריש, ולהשאיר את הקישור בין חדרה לירושלים באמצעות הרכבת.

מקרה נדיר שבו אני מאד בעד קו ישיר מחריש לירושלים על כביש 6, אולי עם עצירה בכניסה לאלעד למרות שזה יצריך ירידה במחלף.

למה מעמיסים את זה על קו מחדרה אני לא יודע. אם ישנו צורך לקו מחדרה לירושלים בשעות שאין רכבת - עדיף שאו שהוא יהיה ישיר ככל האפשר, או שיסע בכביש 4 כחלק מ"מזלג" עם קו 950.

את הקישוריות חריש - חדרה עדיף שיעשה קו אזורי בתדירות גבוהה יחסית. אם אפשר - שיעצור גם בתחנת הרכבת חדרה מערב כיום וגם בתחנת חדרה מזרח עם השבתה לשירות בשנים הקרובות.
 
נערך לאחרונה ב:

ohadg09

Active member
מקרה נדיר שבו אני מאד בעד קו ישיר מחריש לירושלים על כביש 6, אולי עם עצירה בכניסה לאלעד למרות שזה יצריך ירידה במחלף.

למה מעמיסים את זה על קו מחדרה אני לא יודע. אם ישנו צורך לקו מחדרה לירושלים בשעות שאין רכבת - עדיף שאו שהוא יהיה ישיר ככל האפשר, או שיסע בכביש 4 כחלק מ"מזלג" עם קו 950.

את הקישוריות חריש - חדרה עדיף שיעשה קו אזורי בתדירות גבוהה יחסית. אם אפשר - שיעצור גם בתחנת הרכבת חדרה מערב כיום וגם בתחנת חדרה מזרח עם השבתה לשירות בשנים הקרובות.
צריך לעשות בקווי חדרה/נתניה ירושלים כמו שנעשה עם קווי חדרה/נתניה אריאל (לפחות במסלולים, לא יודע לגבי התדירויות
950 יישאר כמו שהוא
942 מחדרה עד בית ליד ומשם כמו 930 של היום
930 ימשיך על כביש 57 וירד לכביש 6 בניצני עוז
לגבי הקו האזורי יש את קו 60 שיוצא מרכבת חדרה ועוצר בתחנה המרכזית וגם קרוב לאיפה שבעתיד תיפתח רכבת חדרה מזרח בתדירות של בין כל רבע שעה לחצי שעה (יש מקום לשיפור) ועוד כמה קווים המיועדים בעיקר ליישובים הקטנים באיזור ומשם לחריש
 
למעלה