שינוי בתחנת ההתרעננות בקו 444 מירושלים לאילת ולהיפך

מנחם403

Active member
מעדכן שמשרד התחבורה שינה את מיקום תחנת ההתרעננות בים המלח בקווי ירושלים אילת, כך שההתרעננות לא תהיה בתחנת דלק הצפונית לאיזור המלונות אלא בתחנת דלק הדרומית לנווה זוהר לפני מפעלי ים המלח בכיוון הנסיעה מצפון לדרום.

הסיבה ככל הנראה- ליצור רצף נסיעתי בין ירושלים לים המלח שהוא עיקר הביקוש של הנוסעים לעומת הביקוש הנמוך מאוד מים המלח לאילת ולהיפך (כפי שהראה הנסיון מקו 442 שהיה פעיל בשנה הראשונה של מלחמת חרבות ברזל לטובת מפוני ים המלח אילת וירושלים). עבור הנוסעים מאילת לירושלים (שהם המסה היותר גדולה של הנוסעים), כמובן שזה חסר משמעות האם לעצור לפני המלונות או לאחריהם (לא מדובר בנסיעה ארוכה כל כך בין התחנות דלק השונות של ים המלח).


****

אגב, בנושא דומה, ביקשתי ממשרד התחבורה שגם לקו 392 מבאר שבע לבסיסי אילת תהיה תחנת התרעננות נוספת מלבד זו הקיימת בגן לאומי עבדת, מאחר שאורך קו 392 שדומה יחסית לאורכו של קו 444 (כפי שניתן לראות בלוחות הזמנים, בעיקר בקו הסדיר ולא בחלופה החדשה של קו 392 המדלגת על הכניסה לבסיסים) מצדיק עצירה נוספת. מאחר ואין תחנת דלק בכל התוואי שממצפה רמון לצומת שזפון וכביש 12 עד אילת, הצעתי שיעשו התרעננות בפונדק נאות סמדר הנמצא בדיוק על צומת שיזפון (40/12).
 

EHP12

Well-known member
מעדכן שמשרד התחבורה שינה את מיקום תחנת ההתרעננות בים המלח בקווי ירושלים אילת, כך שההתרעננות לא תהיה בתחנת דלק הצפונית לאיזור המלונות אלא בתחנת דלק הדרומית לנווה זוהר לפני מפעלי ים המלח בכיוון הנסיעה מצפון לדרום.

הסיבה ככל הנראה- ליצור רצף נסיעתי בין ירושלים לים המלח שהוא עיקר הביקוש של הנוסעים לעומת הביקוש הנמוך מאוד מים המלח לאילת ולהיפך (כפי שהראה הנסיון מקו 442 שהיה פעיל בשנה הראשונה של מלחמת חרבות ברזל לטובת מפוני ים המלח אילת וירושלים). עבור הנוסעים מאילת לירושלים (שהם המסה היותר גדולה של הנוסעים), כמובן שזה חסר משמעות האם לעצור לפני המלונות או לאחריהם (לא מדובר בנסיעה ארוכה כל כך בין התחנות דלק השונות של ים המלח).


****

אגב, בנושא דומה, ביקשתי ממשרד התחבורה שגם לקו 392 מבאר שבע לבסיסי אילת תהיה תחנת התרעננות נוספת מלבד זו הקיימת בגן לאומי עבדת, מאחר שאורך קו 392 שדומה יחסית לאורכו של קו 444 (כפי שניתן לראות בלוחות הזמנים, בעיקר בקו הסדיר ולא בחלופה החדשה של קו 392 המדלגת על הכניסה לבסיסים) מצדיק עצירה נוספת. מאחר ואין תחנת דלק בכל התוואי שממצפה רמון לצומת שזפון וכביש 12 עד אילת, הצעתי שיעשו התרעננות בפונדק נאות סמדר הנמצא בדיוק על צומת שיזפון (40/12).
צריך התרעננות כל 3 שעות. אין סיבה שתהייה התרעננות שנייה ל-392. גם ל-397 הייתי מבטל את ההתרעננות בערבה כי הוא יכול לעשות את המסלול בפחות מ-3 שעות.
 

מנחם403

Active member
צריך התרעננות כל 3 שעות. אין סיבה שתהייה התרעננות שנייה ל-392. גם ל-397 הייתי מבטל את ההתרעננות בערבה כי הוא יכול לעשות את המסלול בפחות מ-3 שעות.
אין לי התנגדות שתהיה עצירה פעם ב3 שעות, אבל שזה יהיה אחיד לכל התחבורה הציבורית. לפועל אתה רואה שבכל קווי אילת עשו 2 עצירות (חוץ מ397) וב397 עצירה אחת, מה שמראה שעקרונית משרד התחבורה לא מתנגד לעצירה פעם בשעתיים אם הקו הוא 4 שעות ומעלה
 

EHP12

Well-known member
אין לי התנגדות שתהיה עצירה פעם ב3 שעות, אבל שזה יהיה אחיד לכל התחבורה הציבורית. לפועל אתה רואה שבכל קווי אילת עשו 2 עצירות (חוץ מ397) וב397 עצירה אחת, מה שמראה שעקרונית משרד התחבורה לא מתנגד לעצירה פעם בשעתיים אם הקו הוא 4 שעות ומעלה
אני שולח לפה את הנוהל לתחנות התרעננות של משרד התחבורה:


לפי הנוהל צריך בנסיעות של יותר מ-4 שעות כחצי שעה של הפסקות. ואכן צריך לפי כך תחנת התרעננות כלשהי בין מצפה רמון לאילת. הבעיה היא ותוכל לראות בהנחיות, שצריך לעצור במקום נורמלי בו יש שירותים נקיים (ומספר תאים מספק ל-50 נוסעים שצריכים נוחיות), מזנון וחניון אספלט. כל אלו אין לך בפונדק נאות סמדר. וגם לא באף נקודה במסלול של 392 ממצפה רמון דרומה.
 

מנחם403

Active member
אני שולח לפה את הנוהל לתחנות התרעננות של משרד התחבורה:


לפי הנוהל צריך בנסיעות של יותר מ-4 שעות כחצי שעה של הפסקות. ואכן צריך לפי כך תחנת התרעננות כלשהי בין מצפה רמון לאילת. הבעיה היא ותוכל לראות בהנחיות, שצריך לעצור במקום נורמלי בו יש שירותים נקיים (ומספר תאים מספק ל-50 נוסעים שצריכים נוחיות), מזנון וחניון אספלט. כל אלו אין לך בפונדק נאות סמדר. וגם לא באף נקודה במסלול של 392 ממצפה רמון דרומה.
הייתי פעם בפונדק הזה (נאות סמדר), ולמיטב זכרוני יש שם חנייה שיכולה להתאים גם לאוטובוס (יתכן ואני טועה, הייתי שם מזמן). לגבי שירותים- יש שם בוודאות יותר משירותים אחד (לא שמתי לב כמה), ומזנון גם יש שם (משהו קטן יחסית אבל אפשרי). אעדכן בתשובת משרד התחבורה, האם עמדתך צודקת שהמקום לא מתאים להתרעננות, או שיסכימו איתי ויגידו שהוא עומד בנהלים.

אני לא מתווכח על הנושא כי אני לא זוכר במדוייק את כל הפרטים על הפונדק הזה, ואשאיר את הנושא לבירור מעמיק של המומחים במשרד התחבורה.
 

EHP12

Well-known member
הייתי פעם בפונדק הזה (נאות סמדר), ולמיטב זכרוני יש שם חנייה שיכולה להתאים גם לאוטובוס (יתכן ואני טועה, הייתי שם מזמן). לגבי שירותים- יש שם בוודאות יותר משירותים אחד (לא שמתי לב כמה), ומזנון גם יש שם (משהו קטן יחסית אבל אפשרי). אעדכן בתשובת משרד התחבורה, האם עמדתך צודקת שהמקום לא מתאים להתרעננות, או שיסכימו איתי ויגידו שהוא עומד בנהלים.

אני לא מתווכח על הנושא כי אני לא זוכר במדוייק את כל הפרטים על הפונדק הזה, ואשאיר את הנושא לבירור מעמיק של המומחים במשרד התחבורה.
ראיתי איך הוא נראה בגוגל סטריט (צילום מ-2022), זה חניון עפר לא מוסדר. לא מקום שאוטובוס בקו שירות יכול לעצור בו באופן קבוע. גם אם משרד התחבורה יציע לאגד את זה, אגד תסרב לכך כי אין שם תשתית לחניית אוטובוסים מוסדרת.
 

מנחם403

Active member
ראיתי איך הוא נראה בגוגל סטריט (צילום מ-2022), זה חניון עפר לא מוסדר. לא מקום שאוטובוס בקו שירות יכול לעצור בו באופן קבוע. גם אם משרד התחבורה יציע לאגד את זה, אגד תסרב לכך כי אין שם תשתית לחניית אוטובוסים מוסדרת.
הייתי שם ב2023 וכמדומני שהחניון שם כבר הוסדר (אינו דרך עפר). יתכן ואני טועה. אשמח שמי שביקר שם לאחרונה יתערב בדיון שלנו.

שוב: יתכן ואתה צודק בכל הטענות, אני לא ביקרתי שם ביקור עומק, סך הכל נכנסתי לכמה רגעים לפני שהחלפתי לאוטובוס אחר (קו 24), ולכן אני לא יודע מה הפרטים הנכונים והמעודכנים על המקום.
 

EHP12

Well-known member
הייתי שם ב2023 וכמדומני שהחניון שם כבר הוסדר (אינו דרך עפר). יתכן ואני טועה. אשמח שמי שביקר שם לאחרונה יתערב בדיון שלנו.

שוב: יתכן ואתה צודק בכל הטענות, אני לא ביקרתי שם ביקור עומק, סך הכל נכנסתי לכמה רגעים לפני שהחלפתי לאוטובוס אחר (קו 24), ולכן אני לא יודע מה הפרטים הנכונים והמעודכנים על המקום.
ראיתי צילום אוויר בגובמאפ מהזמן האחרון. עדיין זה חניון עפר מאולתר.
 

846

Active member
צריך התרעננות כל 3 שעות. אין סיבה שתהייה התרעננות שנייה ל-392. גם ל-397 הייתי מבטל את ההתרעננות בערבה כי הוא יכול לעשות את המסלול בפחות מ-3 שעות.
רוב הזמן הנסיעה לוקחת יותר מ 3 שעות, ברוב המקרים התנועה מכתיבה את קצב הנסיעה
 
מעדכן שמשרד התחבורה שינה את מיקום תחנת ההתרעננות בים המלח בקווי ירושלים אילת, כך שההתרעננות לא תהיה בתחנת דלק הצפונית לאיזור המלונות אלא בתחנת דלק הדרומית לנווה זוהר לפני מפעלי ים המלח בכיוון הנסיעה מצפון לדרום.

הסיבה ככל הנראה- ליצור רצף נסיעתי בין ירושלים לים המלח שהוא עיקר הביקוש של הנוסעים לעומת הביקוש הנמוך מאוד מים המלח לאילת ולהיפך (כפי שהראה הנסיון מקו 442 שהיה פעיל בשנה הראשונה של מלחמת חרבות ברזל לטובת מפוני ים המלח אילת וירושלים). עבור הנוסעים מאילת לירושלים (שהם המסה היותר גדולה של הנוסעים), כמובן שזה חסר משמעות האם לעצור לפני המלונות או לאחריהם (לא מדובר בנסיעה ארוכה כל כך בין התחנות דלק השונות של ים המלח).


****

אגב, בנושא דומה, ביקשתי ממשרד התחבורה שגם לקו 392 מבאר שבע לבסיסי אילת תהיה תחנת התרעננות נוספת מלבד זו הקיימת בגן לאומי עבדת, מאחר שאורך קו 392 שדומה יחסית לאורכו של קו 444 (כפי שניתן לראות בלוחות הזמנים, בעיקר בקו הסדיר ולא בחלופה החדשה של קו 392 המדלגת על הכניסה לבסיסים) מצדיק עצירה נוספת. מאחר ואין תחנת דלק בכל התוואי שממצפה רמון לצומת שזפון וכביש 12 עד אילת, הצעתי שיעשו התרעננות בפונדק נאות סמדר הנמצא בדיוק על צומת שיזפון (40/12).
אין בפונדק צומת שיזפון אפילו כביש נורמלי אלה עפר מצרף קישור לתצלום אוויר מgis https://www.govmap.gov.il/?c=201076.64,439915.38&z=10&b=2
 
למעלה