מעדכן שמשרד התחבורה שינה את מיקום תחנת ההתרעננות בים המלח בקווי ירושלים אילת, כך שההתרעננות לא תהיה בתחנת דלק הצפונית לאיזור המלונות אלא בתחנת דלק הדרומית לנווה זוהר לפני מפעלי ים המלח בכיוון הנסיעה מצפון לדרום.
הסיבה ככל הנראה- ליצור רצף נסיעתי בין ירושלים לים המלח שהוא עיקר הביקוש של הנוסעים לעומת הביקוש הנמוך מאוד מים המלח לאילת ולהיפך (כפי שהראה הנסיון מקו 442 שהיה פעיל בשנה הראשונה של מלחמת חרבות ברזל לטובת מפוני ים המלח אילת וירושלים). עבור הנוסעים מאילת לירושלים (שהם המסה היותר גדולה של הנוסעים), כמובן שזה חסר משמעות האם לעצור לפני המלונות או לאחריהם (לא מדובר בנסיעה ארוכה כל כך בין התחנות דלק השונות של ים המלח).
****
אגב, בנושא דומה, ביקשתי ממשרד התחבורה שגם לקו 392 מבאר שבע לבסיסי אילת תהיה תחנת התרעננות נוספת מלבד זו הקיימת בגן לאומי עבדת, מאחר שאורך קו 392 שדומה יחסית לאורכו של קו 444 (כפי שניתן לראות בלוחות הזמנים, בעיקר בקו הסדיר ולא בחלופה החדשה של קו 392 המדלגת על הכניסה לבסיסים) מצדיק עצירה נוספת. מאחר ואין תחנת דלק בכל התוואי שממצפה רמון לצומת שזפון וכביש 12 עד אילת, הצעתי שיעשו התרעננות בפונדק נאות סמדר הנמצא בדיוק על צומת שיזפון (40/12).
הסיבה ככל הנראה- ליצור רצף נסיעתי בין ירושלים לים המלח שהוא עיקר הביקוש של הנוסעים לעומת הביקוש הנמוך מאוד מים המלח לאילת ולהיפך (כפי שהראה הנסיון מקו 442 שהיה פעיל בשנה הראשונה של מלחמת חרבות ברזל לטובת מפוני ים המלח אילת וירושלים). עבור הנוסעים מאילת לירושלים (שהם המסה היותר גדולה של הנוסעים), כמובן שזה חסר משמעות האם לעצור לפני המלונות או לאחריהם (לא מדובר בנסיעה ארוכה כל כך בין התחנות דלק השונות של ים המלח).
****
אגב, בנושא דומה, ביקשתי ממשרד התחבורה שגם לקו 392 מבאר שבע לבסיסי אילת תהיה תחנת התרעננות נוספת מלבד זו הקיימת בגן לאומי עבדת, מאחר שאורך קו 392 שדומה יחסית לאורכו של קו 444 (כפי שניתן לראות בלוחות הזמנים, בעיקר בקו הסדיר ולא בחלופה החדשה של קו 392 המדלגת על הכניסה לבסיסים) מצדיק עצירה נוספת. מאחר ואין תחנת דלק בכל התוואי שממצפה רמון לצומת שזפון וכביש 12 עד אילת, הצעתי שיעשו התרעננות בפונדק נאות סמדר הנמצא בדיוק על צומת שיזפון (40/12).