שינוי פאזה הדרכתית.. אשמח לייעוץ

שינוי פאזה הדרכתית.. אשמח לייעוץ

היי. עד עכשיו במסגרת ההרצאות שלי בתחום "הורות מודעת" תמיד הרצאתי לקהל קטן (עד 10 אנשים). באוקטובר מתוכננת לי הרצאה שעלולה (הלוואי...) להכיל גם 100 איש. התכנים הם אותם תכנים, אבל הדרך להעביר אותם צריכה להיות שונה. אשמח לקבל רעיונות. זה מה שעשיתי עד עכשיו: הצגה עצמית דיון פתוח בשאלה על מהות ההורות. (שהוא חלק ניכר מההפעלה) ועכשיו בהתאם לקהל: או שהייתי עושה דף עבודה. או פתיחה בקלפים. או המשך הדיון, תוך התמקדות בנושא של מודעות. מה שחשבתי לעשות בהרצאה המורחבת זה להוסיף תכנים ולשנות קצת את ההפעלות: הצגה עצמית קצרה הצגת ההיסטוריה של ההורות שאלה פתוחה לקהל: מהי הורות עבורם. לתת ל- 3 אנשים לענות. ואולי לפתח על זה דיון קצר. הצגה עצמית של הדרך שהובילה אותי לעסוק בתחום מדיטציה בנושא הורות מודעת לדבר על המדיטציה (לשאול 3 אנשים מה חוו) מדיטציה לניקוי הקשרים עם הילדים שלנו לדבר עם האנשים על המדיטציה. סיכום. מתן פתח לשאלות. מה דעתכם? יש רעיונות אחרים? אשמח מאוד מאוד לשמוע. יעל.
 

mentorit

New member
האם ההורים יודעים את סדר היום?

האם יודעים שיש מדיטציה? אני אישית לא הייתי מתחברת לזה
 
זה במסגרת פסטיבל רוחני

אז נראה לי שמדיטציה מתבקשת... אחרת לא הייתי עושה את זה ככה. יעל
 
המלצות ../images/Emo27.gif../images/Emo50.gif

מה מטרת ההרצאה? האם מדובר בהרצאת מבוא שמטרתה הרשמה לסדנאות? עלולים= לשון שלילית, בודאי התכוונת לומר שיכולים להיות 100 א- נשים. מנסיון מקצועי שלי בהרצאות בפני קהלים של 100- 500 א- נשים כדאי לחשוב כמו שחקנית על במה. את אמורה לתת לכל אדם בקהל את התחושה שהוא- היא זכו למבט, דיבור והתייחסות ממך. 1. שאלה כללית שתשובתה תהיה בהצבעה של כל מי שמרגיש מחובר או לא תיצור קשר רחב עם הקהל. 2. בקשה לקימה בתגובה לתשובה מסויימת תיצור שיתוף של חלק גדול מהקהל. 3. פניה לאדם היושב לידך בשורה לצורך ביצוע תרגיל, משפט, קשר עין וכ"ב תיצור מעורבות רגשית של המסה הגדולה בשניות. 4. את יכולה להכים כרטיסיות עם מילים, משפטים קצרים וכל אחד ואחת יקבלו כרטיסיה בכניסה. הכרטיסיות תישארנה בידי הא- נשים, את תבקשי מחלק מהמשתתפים/ות להקריא מילה או משפט הכתובה על הכרטיסיה וכך תערבי קהל נוסף בהרצאה. 5. אני "מכורה" למצגות מיוחדות שאני מכינה (המבוססות על תפישה עיצובית- שיווקית- מכירתית של נושא ההרצאה) ומוקרנות באמצעות ברקו על מסך ענק, מעולה מבחינת NLP להעברת מסרים של ההרצאה דרך הערוץ הויזואלי(45% מהאנשים קולטים מסרים באמצעות הראייה).
 
תודה על הרעיונות.

ראשית את צודקת- מאוד מקווה שיהיו לפחות 100 איש. (אני חושבת...) שנית, מדובר בהרצאה שיכולה להיות מבוא, וגם יכולה להיות בפני עצמה (אני מרצה בפסיטבל אדמה. אני פותחת קורס בנובמבר, שזה מיד אח"כ, אז אשמח אם יירשמו בזכות ההרצאה שלי בפסטיבל). אין אופציה לברקו- מדובר באוהלים בחוץ. על כל השאר אני אחשוב ואראה איך אני מכניסה להרצאה. לגבי הכרטיסיות, את יכולה לפרט קצת יותר?
 
../images/Emo91.gif

יעל, אם כך, כדאי לשזור רמזים לקורס שאת פותחת בנובמבר בהרצאה שלך. כמו כן, כמובן, להכין חומרים לחלוקה אודות הקורס למשתתפי ומשתתפות ההרצאה.
 
זה ברור...../images/Emo8.gif

האמת היא, שזה בערך הדבר היחיד שברור לי... לכן שאלתי שאלות לגבי ההרצאה עצמה. עד עכשיו ההרצאה תמיד הייתה לקהל של 10 אנשים. יש הבדל משמעותי בין 10 אנשים ל- 20. ולכן רציתי לקבל רעיונות נוספים. המון תודה. יעל
 
כרטיסיות:העתק תשובה מהודעה בדף 2

הצעה: קחי כרטיסיות ריקות ורשמי עליהן מילים, רלוונטיות לעבודה שלכן בהיבט רחב, מילה על כל כרטיסיה, או לחלופין, היכנסי לאתר http://www.zooloo.co.il/dug/C_dag_sub_link.asp?def=32 ׁ אתר זולו, קחי פתגמים מדהימים ורשמי פתגם על כל כרטיסיה. במפגש פרשי את הכרטיסיות (לפחות 30-40 במספר)ובקשי מכל משתתפת לבחור מבלי לקרוא כרטיסיה. בקשי מכל משתתפת להקריא את הטקסט הרשום על הכרטיסיה שברשותה ולשתף אתכן בתובנות שלה לגביה; קרי, היכן היא מתחברת, מקבלת אישור או הנעה לשינוי מהטקסט.
 
זה מזכיר לי כלי דומה שאני משתמשת בו

הוא נקרא "פנימיאלים". אלו הם כלפי מסרים. אני משתמשת בקלפים האלו בסוף כל מפגש כדרך לאפשר למשתתפים לקבל מסרים על כל נושא שהם מעוניינים בו (מה לעשות, אני חייבת להכניס גם את נושא התקשור להפעלה
). אם את מבקשת מכל משתתף להקריא את הכרטיסה לא נגמר לך הזמן? (יש לי שעה וחצי זמן של הרצאה.
 
יעל, את צודקת ../images/Emo45.gif

פנימיאלים, קלפי שפת הגוף, קלפי מרילים לסוגיהם,קלפי טאו, קלפי פנג שוויי ואחרים, המטרה אותה מטרה. מפאת כמות המשדתתפים/ות (100) הצעתי שתכיני 100 כרטיסיות משלך עם משפטים מעניינים (באתר זולו יש כמות אינסופית של משפטים מדהימים פותחי לב ראש וכל השאר), ותאפשרי לכל משתתף/ת ללכת הביתה עם כרטיס, וגם תבחרי באופן אקראי מספר משתתפים מהקהל שיקריאו את הטקסט שעל הקלפים שבידיהם/ן .
 
רעיון מעניין...

עכשיו אני רק צריכה לחשוב איך אני קושרת אותו לנושא של "הורות מודעת", ומסר אישי. ולמצוא משפטים קשורים. דווקא נראה לי אחלה סיומת להרצאה.. המון תודה. באמת עזרת לי. יעל
 
למעלה