nordictraveler
New member
שינוי שעות טיסה - משמעויות משפטיות
שלום.
הזמנו טיסה עם וויז אייר טיסה ללוטון, ולאחר כמה ימים קיבלנו מייל על שינוי שעות הטיסה. השינוי הינו מינורי לחלוטין: הן בהלוך והן בחזור, עיכוב של 20 דק'. בהתחלה היינו אדישים לכך, אולם לאחר קריאה נוספת של המייל התברר כי עלינו לנקוט פעולה אקטיבית בקשר לשינוי: לאשר אותו או לבקש שינוי/ביטול טיסה. לא הצלחנו להבין מנוסח המייל האם ביטול יזכה אותנו במלוא הכסף (ויאפשר לנו להזמין טיסה נוחה יותר וזולה שמצאנו להית'רו, שתבטל עבורנו את הצורך לשלם הרבה כסף כדי להגיע מלוטון ב-2 בלילה), או שמא רק בקרדיט להזמנה מוויז, או שמא זהו מייל גנרי והאופציות תלויות באופי השינוי.
אני מצרף את לשון המייל שקיבלנו מוויז:
We regret to inform you that there has been a schedule change that affects your flight(s) under confirmation code ******.
Please accept our sincere apologies for the inconvenience this change may cause.
We have automatically rebooked you onto the following alternative flight and schedule. Please review the details, or select your preference from the options below:
Please check the route, the travel date, and the departure time carefully!
If the new schedule is acceptable, please log in on wizzair.com, retrieve your booking and click on the "Accept" option. If you accept the changes in any form, the contract between you and us will be deemed amended accordingly.
If the new flight schedule is not acceptable, you may choose from the following options in accordance with section 15.1.2 of our General Conditions of Carriage.
REBOOK YOUR FLIGHT(s)
We re-book you on another flight operated by us on the same or – if necessary – a comparable route, within 14 days before or 30 days after the scheduled date of departure of the original flight, subject to availability of seats.
Should you wish to rebook on the same route or comparable route, log in on wizzair.com, retrieve your booking and select the "Rebook" option. This is the quickest way of choosing a new flight for all passengers in your booking.
CANCEL YOUR FLIGHT(s) AND RECEIVE A 120% RESERVATION CREDIT
We cancel your reservation and credit the full value of your payment for the cancelled flight, and for the return sector, if applicable, plus 20% of the fare paid for the cancelled flight on your "customer account".
CANCEL YOUR FLIGHT(s) AND RECEIVE A REFUND
We cancel your reservation and refund the Total Fare paid for the cancelled flight and, if applicable, the return sector (including taxes and charges).
שלום.
הזמנו טיסה עם וויז אייר טיסה ללוטון, ולאחר כמה ימים קיבלנו מייל על שינוי שעות הטיסה. השינוי הינו מינורי לחלוטין: הן בהלוך והן בחזור, עיכוב של 20 דק'. בהתחלה היינו אדישים לכך, אולם לאחר קריאה נוספת של המייל התברר כי עלינו לנקוט פעולה אקטיבית בקשר לשינוי: לאשר אותו או לבקש שינוי/ביטול טיסה. לא הצלחנו להבין מנוסח המייל האם ביטול יזכה אותנו במלוא הכסף (ויאפשר לנו להזמין טיסה נוחה יותר וזולה שמצאנו להית'רו, שתבטל עבורנו את הצורך לשלם הרבה כסף כדי להגיע מלוטון ב-2 בלילה), או שמא רק בקרדיט להזמנה מוויז, או שמא זהו מייל גנרי והאופציות תלויות באופי השינוי.
אני מצרף את לשון המייל שקיבלנו מוויז:
We regret to inform you that there has been a schedule change that affects your flight(s) under confirmation code ******.
Please accept our sincere apologies for the inconvenience this change may cause.
We have automatically rebooked you onto the following alternative flight and schedule. Please review the details, or select your preference from the options below:
Please check the route, the travel date, and the departure time carefully!
If the new schedule is acceptable, please log in on wizzair.com, retrieve your booking and click on the "Accept" option. If you accept the changes in any form, the contract between you and us will be deemed amended accordingly.
If the new flight schedule is not acceptable, you may choose from the following options in accordance with section 15.1.2 of our General Conditions of Carriage.
REBOOK YOUR FLIGHT(s)
We re-book you on another flight operated by us on the same or – if necessary – a comparable route, within 14 days before or 30 days after the scheduled date of departure of the original flight, subject to availability of seats.
Should you wish to rebook on the same route or comparable route, log in on wizzair.com, retrieve your booking and select the "Rebook" option. This is the quickest way of choosing a new flight for all passengers in your booking.
CANCEL YOUR FLIGHT(s) AND RECEIVE A 120% RESERVATION CREDIT
We cancel your reservation and credit the full value of your payment for the cancelled flight, and for the return sector, if applicable, plus 20% of the fare paid for the cancelled flight on your "customer account".
CANCEL YOUR FLIGHT(s) AND RECEIVE A REFUND
We cancel your reservation and refund the Total Fare paid for the cancelled flight and, if applicable, the return sector (including taxes and charges).