שינוי תכני אתר

yossik111

New member
שינוי תכני אתר

שלום לכולם !
השאלה שלי נובעת בין היתר , מנגיעה אישית כאיש מחשבים בארגון שמופקד בין היתר על התקשורת האינטרנית בארגון .

ברוב האירגוניים (הבינוניים ומעלה לפחות ) ישנם כלים יעודים לסינון תכנים אינטרנטים .
בין היתר ישנם כאילו שחוסמים פרסומות (ושמים במקום הפרסומות דפים לבנים ו/או הודעות מטעם וכ'ו)
שאלתי היא : האם אין כאן עקרונית , הפרת זכויות יוצרים של בעלי האתר (המכילים את הפרסומות (נניח פרסומות "חוקיות" לצורך הענין באתר "חוקי" ynet כזה לצורך הדיון ))
כלומר האם לבעלי ynet (שוב, כדוגמא) יש "קייס" לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים בתואנה של שינוי תכני האתר או לחילופין בגין פגיעה בהכנסות עקב כך וכ'ו (אגב , בענין ההכנסות , הם (בעלי האתר) משתמשים למעשה בתשתית שלי לעשיית רווחים , כך ש.... )

שוב מדובר בארגון (פרטי לצורך הדיון ) כך שכול תשתיות האינטרנט וכ'ו בבעלותו .
שאלה כללית שמתבקשת מכך , האם כבעל התשתיות מותר לי לשנות (להוסיף ל) ברמת התשתית , תכנים של אתרים עבור קהל הגולשים המשתמשים בתשתיות שלי ?

בתודה מראש .
יוס.
 
שינוי תכני האתר - זה בדיוק מה שאין

בסיפור שלך.
שינוי תכני האתר הוא אם הייתי לוקח כתבה מאותו אתר, בה כתוב שמר א. פלוני, מועמד לכנסת מטעם מפלגת יופי, ביקר בבית ספר בעיר גבעת צדק ובהרצעה לפני תלמידים, אמר שהוא בעד הקמת מדינה פלסטינית.
דוגמאות של שינויים:
1. מוחק את המילה "בעד" וכותב במקומה את המילה "נגד". או:
2. מוחק א. פלוני ורושם ב. פלמוני. מחליף את התמונה או:
3. מוחק "גבעת צדק" ורושם "רמת יושר". או:
4. לא מוחק כלום, אך מוסיף שלדבריו את המדינה הפלסטינית יש להקים בשטחי אי בלתי מיושב שהתגלה לאחרונה.

מהדוגמה לניתוח המשפטי:

חוק זכות יוצרים התשס"ח - 2007, מגדיר מהי זכות היוצרים:

פרק ג': מהות זכות היוצרים

11. זכות יוצרים מהי - זכות יוצרים ביצירה היא הזכות הבלעדית לעשות ביצירה, או בחלק מהותי ממנה, פעולה, אחת או יותר, כמפורט להלן, בהתאם לסוג היצירה:
(1) העתקה כאמור בסעיף 12 – לגבי כל סוגי היצירות;
(2) פרסום – לגבי יצירה שלא פורסמה;
(3) ביצוע פומבי כאמור בסעיף 13 – לגבי יצירה ספרותית, יצירה דרמטית, יצירה מוסיקלית ותקליט;
(4) שידור כאמור בסעיף 14 – לגבי כל סוגי היצירות;
(5) העמדת היצירה לרשות הציבור כאמור בסעיף 15 – לגבי כל סוגי היצירות;
(6) עשיית יצירה נגזרת כאמור בסעיף 16, ועשיית הפעולות המנויות בפסקאות (1) עד (5) ביצירה הנגזרת כאמור – לגבי יצירה ספרותית, יצירה אמנותית, יצירה דרמטית ויצירה מוסיקלית;
(7) השכרה כאמור בסעיף 17 – לגבי תקליט, יצירה קולנועית ותוכנת מחשב.

12. העתקה - העתקה של יצירה היא עשיית עותק של היצירה בכל צורה מוחשית, לרבות –
(1) אחסון של היצירה באמצעי אלקטרוני או באמצעי טכנולוגי אחר;
(2) עשיית עותק תלת-ממדי של יצירה דו-ממדית;
(3) עשיית עותק דו-ממדי של יצירה תלת-ממדית;
(4) העתקה ארעית של היצירה.


13. ביצוע פומבי - ביצוע פומבי של יצירה הוא השמעתה או הצגתה בציבור, במישרין או באמצעות מכשיר.

14. שידור - שידור של יצירה הוא העברה קווית או אלחוטית, של צלילים, מראות או שילוב של צלילים ומראות, הכלולים ביצירה, לציבור.

15. העמדה לרשות הציבור - העמדה של יצירה לרשות הציבור היא עשיית פעולה ביצירה כך שלאנשים מקרב הציבור תהיה גישה אליה ממקום ובמועד לפי בחירתם.

16. עשיית יצירה נגזרת - עשיית יצירה נגזרת היא עשיית יצירה מקורית המבוססת באופן מהותי על יצירה אחרת, כגון תרגום או עיבוד.

17. השכרה - (א) השכרה של יצירה היא השכרת עותקים פיזיים של היצירה לציבור, לצורכי מסחר, למעט השכרה של תוכנת מחשב או של תקליט המהווים חלק בלתי נפרד מחפץ אחר שהוא המושכר העיקרי.
(ב) לעניין סעיף קטן (א), השכרה על ידי ספריה ציבורית או ספריה של מוסד חינוך, אינה בגדר השכרה לצורכי מסחר; השר רשאי לקבוע סוגי ספריות ציבוריות וסוגי מוסדות חינוך, שהוראות סעיף קטן זה יחולו עליהם.

מה שאתה מתאר לא מהווה בכלל שינוי תוכן (כמובן שלא כל תוכן הוא יצירה) אתר אינטרנט ייחשב בד"כ ליצירה מורכבת, אולם פרסומות המוצגות באתר אינם חלק מהאתר.
לבעלי האתר אין זכויות יוצרים בפרסומות של צדדים שלישיים. אבל גם יש פרסומות עצמיות של בעל האתר (נניח פרסומת המעודדת לרכוש מנוי לאתר) חסימת הפרסומת ברשת הפרתית לא מהווה פגיעה בזכות היוצרים.

במה שאתה מתאר אין שום שינוי בשום תוכן של אף אחד.

מה שכן יכול להיות, זו הפרה של תקנון האתר, במקרה שבאותו תקנון כתוב שהגלישה באתר מותרת בתנאי שלא יתבצע בו סינון פרסומות. אבל כמובן שמשפטית יש הבדלים עצומים בין הפרת תקנון לבין פגיעה בזכות יוצרים.
 

yossik111

New member
תודה ראשית על התשובה המלומדת .

הייתי שמח אם תוכל להתייחס גם לנושא שהעליתי של " ו/או הודעות מטעם" שציינתי
אקצין ברשותך , נניח שהארגון (בעל התשתית), כארגון מסחרי , ההודעות מטעם שלו הם הודעות / לוגואים שונים (המופיעים במקומות שונים – לאו דווקא במקום אותם הפרסומות שהוא חוסם ) המפרסמים את מוצריו (או אפילו מוצר אחר ) .
כלומר בגדול , האם ניתן לבעל התשתית להוסיף על גבי האתר חומרים משלו , כול עוד הוא לא משנה את תכני האתר (אני מתייחס להגדרה "תוכן" כפי שהסברת בתשובתך) ?
האם לדוגמא , הוא (בעל האתר) יוכל לטעון שהארגון "עושה רווח על גבו " ? (כפי שציינתי ,לדעתי , טענה הפוכה לזו יכול בעצם לטעון בעל התשתית (כלומר שבעל האתר משתמש בתשתית שלי (כארגון ) לעשיית רווחים - לא כך ? )
מה הדין במקרה הזה ?
תודה בשנית !
יוס.
 
במקרה שאתה מתאר

הצגת פרסומות על גבי אתר צד ג' עלול להיחשב כעשיית עושר שלא במשפט. אבל חשוב להבין שכדי לחייב נתבע בעשיית עושר, אחד הדברים שצריך להתקיים הוא עצם ההתעשרות. צריך להוכיח שהוא עשה רווחים ומה הם. אין פיצויים סטטוטוריים, אין פיציים על עגמת נפש, אם יש רווחים מוכחים ניתן לפסוק אותם לתובע, וגם זה כפוף לשיקול דעת בית המשפט.
 

shrsys

New member
אך מה לגבי הצגת מודעות קולקטיבית ?

קראתי את הדיון מתוך סקרנות ועולה שאלה מעניינת (בעיניי) :
אם הוספת התוכן (לצורך הדוגמה הקיצונית- מודעה למטרת רווח) מתבצעת עבור כלל האתרים שגולשי הארגון נכנסים אליהם, כלומר ללא תלות באתר - האם הדין הינו זהה ?
ע"פ מה שקראתי והבנתי יש פה הוספת תוכן , ואף חשד לעשיית עושר. מצד שני , ברגע שמדובר על כלל האתרים ולא אחד ספציפי - הדבר שקול לדפדפן אינטרנט שעליו פרסומות (קיים, לכן אני מניח שחוקי).
לא כך הדבר ?
 
למעלה