שיעורים בכיתה ז'?

papylove

New member
שיעורים בכיתה ז'?

האם יתכן שתלמיד הלומד בכיתה ז' רגילה לחלוטין בחטיבת הביניים העירונית לא יהיו לו שיעורים? וגם אם כבר יש פעם או פעמיים בשבוע הוא עושה אותם בחמש עד עשר דקות וגמרנו? האם למישהוא הדבר נשמע הגיוני?
 

papylove

New member
אני שואלת בגלל

שהבן שלי לומד בכיתה ז'. כמה ימים לפני תחילת הלימודים זימנו אותי לשיחה ואמרו שהילד נכנס לכיתה מעט יותר קטנה (26 ילד) כיתה רגילה לחלוטין אם אותו חומר לימוד בהבדל אחד בכיתה זו יושבים ילדים אם לקויות למידה ועוד מגוון של ילדים עם יכולות גבוהות שמסיבה זו או אחרת מתקשים במקצוע זה או אחר וכולם כאחד יש להם פוטנציאל גדול ויכולות להגיע לבגרויות טובות. בכיתה זו הקצו משאבים רבים (לדברי המנהלת) כדי לתת הזדמנות לילדים אלו להצליח. אני נורא התנגדתי לכתה זו ורציתי מההתחלה להעביר את הילד לכיתה אחרת רגילה בשיכבה. המנהלת,היועצת, המחנכת,השרות הפסיכולוגי ומי שלא פניתי אליו וביררתי כולם אמרו כי זוהיא כיתה רגילה אם חומר לימוד רגיל ובלה בלה בלה. כיוון שהילד הוא אכן לקוי למידה ואין להתכחש לנושא אמרנו ניתן הזדמנות התוכנית אכן נשמעת טובה אבל מה מלבד המחנכת שמלמדת אותם לשון והבעה שאולי פעם בשבוע וחצי נותנת שיעורים אין להם בכלל שיעורים והדבר מתמיהה בעיני. לאור המצב ועוד דברים שהצטברו בעוד נושאים קבענו שיחה עם מנהלת בית הספר וברצוננו לעמוד על כך כי הילד יעבור כיתה אחרת.
 
שיעורי בית

לשיעורי בית יש סיבות שונות, ואם החליטו לא לתת שיעורי בית - בוודאי יש להם סיבה. אין מה להתרגז, אלא לבדוק מה הם עושים כדי לאמן את הילדים במה שזקוקים לאימון. שמעתי לא פעם, ואפילו לא פעמיים, ולהיות ספציפית - שמעתי את זה שלשום מתלמידים בכיתה ז' שסיפרו, שחברים שלהם כותבים סתם חרטוטים במחברת, המורה במילא לא בודקת, וכשעוברת לראות אם עשו - כשהיא רואה כתוב, היא ממש ממש לא שמה לב שהיה שם סתם גיבוב שטויות. לא ילד אחד, לא שניים שמעתי אומרים זאת במו אוזניי (הם סיפרו לי...) ולא פעם ולא פעמיים... ולא על מורה אחד ולא על שניים. ועכשיו צאי וראי - מה עדיף ? מצב שנותנים שיעורים - לא בודקים - מתווכחים עם התלמידים - והם כותבים שטויות או מעתיקים ויחידים עושים ? או... מראש לא להיכנס למלחמה, ללמד שיעורים יעילים בכיתה, ו... לאמן אותם בשיטה אחרת בכיתה. לא למהר לקפוץ... בבקשה - לבדוק..
 

papylove

New member
את צודקת בהחלט

ולא על זה הויכוח בכלל. מהבחינה הזאת אין בעיה בכלל מעבירים להם בכיתה את החומר בסדר אפשר לאמר. אבל אם ניקח לדוגמא את המקצוע אנגלית הרי יש שם כל כך הרבה חוקים וכללים כל הזמנים למינהם המורה יכולה ללמד בכיתה יום ויומים איך היא תדע עם הילד באמת הפנים זמן מסויים והיא יכולה לעבור הלאה? ואני לא אומרת שיפציצו אותם בשיעורים אבל כמה דוגמאות שהילד יוכל להתמודד איתם לבד בלי שהמורה תשב לו על הראש. הבן שלי למשל בלי תרגול בבית פשוט לא מבין מה רוצים ממנו ובנושא האגלית די קשה לנו לתת לו לתרגל בבית כי רוב החוברות שאנו מחפשים וקונים לו רובן אין להן תשובות ולא תמיד אני בטוחה כי התשובה שהוא כתב היא נכונה. שאלה אחרת לי אלייך אם כבר משוחחים. הילד יושב בכיתה יחסית קטנה 27 ילד החומר שנלמד בכתה אומנם זהה לחומר של השכבה אבל ברמה המינימלית ביותר וזאת משום שרמת רוב היושבים בה נמוכה מאוד. מטרת הכתה הייתה לנסות ולהגיש את הכתה לבגרויות ואחזור לדוגמא של האנגלית שבאה והודיע תגידי תודה שהבן שלך בכלל יושב בכיתה זו הרי הוא לקוי למידה לא? אז מה אין ילדים לקויים בכיתות רגילות ומצליחים? הרי אנו משקיעים בו כל כך הרבה משאבים ומה עוד היא מלמדת לטענתה את אותו החומר אבל מה במבחן האחרון למשל אמרה בפרוש המבחן יהיה יותר קל משאר השכבה פחות שאלות, פחות מילים ללמוד ונתנה דוגמא אם ילד מקבל 95 בבחינה הדבר שקול ל 75 בכיתה ז' אחרת בשכבה. אז מה הטעם שהילד יושב בכתה זו? אני אישית מעדיפה כי יקבל 75 בכיתה רגילה ואולי אפילו 60 אם צריך אבל לומד את החומר שצריך ללמוד. ולצורך הויכוח נאמר וישאר בכיתה הספציפית שהוא לומד בה הרי הם מלמדים אותם ברמה המינמלית ביותר לא נכנסים לדקויות ולהעשרה וגם ברוב שיעורי העיברית למינהם (היסטוריה,תנ"ך,ספרות ובלה בלה) יושבות שתי מורות המורה המרכזית שמלמדת את החומר ומורת סל שילוב שחוזרת ומסבירה מה שמבזבז זמן איך ילד כזה שלא נותנים לו להתאמץ מעט ולחשוב כי חושבים בשבילו יגיע לתיכון למגמה מסויימת יכול לחשוב לעצמו? הרי בתיכון לא ישבו שני מורות בכיתה? ואתן לך דוגמא על המקוצע תנ"ך הם התחילו ללמוד בתחילת השנה את ספר יונה בספר זה למדו שלושה פרקים א' ג' ד'. אומנם לאחר בדיקה שלוש כיתו סיימו ספר זה והתחילו נושא חדש אבל מה כאשר לקחתי מחברת של שני ילדים שלמדו עם בני ביסודי להשוואה כך שהיו לי שלושה מחברות אחת של בני ושנים של הילדים כאשר כל ילד לומד ב-ז' אחרת. כולם סיימו את ספר יונה פחות או יותר באותה הזמן אבל מה מתברר השניים האחרים התעמקו בספר המורה העשירה אותם בדברים נוספים הקשורים בספר. בחוברת העבודה שקיבלנו עם כל ספרי הלימוד הקשורה לספר יונה ישנם המון אסטרטגיות למדיה שעוסקים על ספר יונה אבל אפשר ליישם אותם על כל דבר אחר.דווקא בכתה של הבן שלי ששם יושבים הילדים עם קשיי הלמידה וקשיים אחרים לא התעסקו בנושא ואילו בכיתה ז' אחרת עבדו על כך ואתן לך דוגמא על פרק א' בספר יונה הם קראו את הפרק הסבירו פסוק פסוק ובזה גמרו את הפרק לא דנו על השליחות של יונה תוכן השליחות התגובות שלו ועוד לעומת זאת החוברת המלווה רק על פרק זה ישנם 35 עמודים. אז נכון לא חייבים ללמוד את הכל אבל יש שם מידע כמו איך להגדיר איך למצוא את הדמויות, המקום, הזמן, הסיבות לשליחות, המטרה ועוד ועוד מה שבכיתות אחרות כן שמו לכך דגש. מה עוד הרי הספרים הם בהשאלה דרך בית הספר התלמיד שלמד שנה קודמת רשם כמה הערות וגם הם התעמקו בחומר הנלמד למה כיתה זו של הילד לא? ועוד דבר ישנה בחוברת איך לענות תשובה מלאה ממש כמה דוגמאות הם אפילו לא עבור על זה בכיתה מילא על תתני שיעורים לבית אבל תלמדי בכיתה הרי את גם מלמדת אותם דבר חשוב כמו תשובה מלאה לשאלה דבר שיכול לעזור להם בכל מקצוע ודבר שני את מדגימה את הנושא על ספר יונה. עם כל כיתות ז' שמורה ספציפית זו עובדת היא עברה על הנושא ודשה איתם על כך עם הכתה של בני היא פשוט עברה הלאה. דוגמאות רבות ישנם עוד לכן אני שואלת ומתעניינת הרי כביכול הכיתה שנוצרה ובית הספר קיבל תקציב ענק בשביל כיתה זו כדי לעזור לילדים אלו להצליח הלאה בחיים את החזקים לחזק יותר ואת החלשים לנסות לחזק אז נשאלת השאלה בסדר בלי שיעורי בית אם לא צריך אז לא צריך אבל למה לתת חומר לכל השכבה והם פוסחים עליו וכאן אני בדילמה עמוקה האם כדאי להעביר את הילד לכיתה אחרת בשיכבה או להשאיר אותו בכיתה הנוכחית והם "עוברים" על החומר. יום ראשון יש שיחה עם המנהלת, המחנכת שהיא גם היועצת רכזת השכבה ההורים ופסיכולוגית בית הספר. אנו מאוד מתלבטים וההחלטה קשה מצד אחד הילד בין הבודדים בכיתה שהוא טוב מאוד בחומר (הם קבוצה של חמישה ילדים השולטים בחומר הנלמד) אבל אין להם אפשרות קידום בגלל שמרבית הכתה ברמה הנמוכה או להעביר אותו לכיתה אחרת בשכבה. מה שעוד רציתי לציין זה שביסודי למד ברמת הכתה והדבר הואיל לו מאוד זה רק דרבן אותו לנסות ולהצליח יותר להשקיע יותר. ביסודי הוא לא קיבל שום הקלה שמגיע לו על פי האבחון והממוצע הן במבחנים והן בתעודה היא 8 כשבחשבון אפילו מעל 9 מה גם שהילד מקבל המון עזרה מצדינו בבית והן על ידי מורים מקצועיים אחר הצהריים. הילד עם רצון עז ללמוד ולהצליח אני אישית לא רואה את ההתקדמות שלו בכיתה זו במקום להעלות למעלה הם נשארים באותו המקום. הייתי שמחה לשמוע את חוות דעתך
 
מה הבן שלך רוצה?

זו כמעת השאלה היחידה? היתה לי ילדה איטית בכתת מתמטיקה שהייתי ב-י'-יב'. היא חשבה שהשעורים הם שעורים פרטיים שלה. שאלה מלא שאלות מפגרות ובגללה לא כיסינו חומר רב והיינו צריכים ללמוד לבד. זה מעצבן, תלמיד שגורם לבעיות כאלו צריך לעשות אחד משני הדברים הבאים: - להבין שאם הוא איטי הוא צריך ללמוד בהקבצה אחרת שתתאים לו. - לשמור את השאלות למורה פרטי או לסוף השיעור. אני לקוית למידה, ומבינה לליבם של לכויי לימידה אחרים, נכון- זה לא נעים ששמים עליכם או על הילדים שלכם תויות. האמת היא שבכתה ז' החומר הנלמד אינו חשוב אבל הלמידה של "איך ללמוד" היא העיקר. גם עלי עשו בבית ספר יסודי ניסויים כאלו (עם מורה פרטי) אבל בסביבות כתה ח' מצאתי שיטת לימוד עצמית שמתאימה לי ומאז הדרך לבגרות מלאה ומוצלחת במיוחד (כימיה-5, ביולוגיה-5, אנגלית-7, מתמטיקה-4 וכו...) היתה די חלקה. למרות שאת צריכה להבין שאולי במקצואות החלשים שלו הוא ילמד ב"הקבצות" ברמות נמוכות-למשל: בבית הספר התיכון שלי היתה הקבצה מיוחדת לדיסלקטים(כמוני) בלשון. אין דעגות, הכל יסתדר- סביר שהפטרון יבוא מבנך- בהצלחה לשניכם!
 

papylove

New member
הבן שלי רוצה שיהיה לו טוב

הוא רוצה להצליח, הוא רוצה ללמוד ולמרות הקשיים לומד ומשקיע. אני לא רואה עתיד לכיתה שבה הוא נמצא הרמה שם נמוכה בכל המקצועות נהפוך מהילד שהרמה שלו בינונית ומעלה.כל רצוננו שיהיה לילד טוב וימצא את המסגרת הנכונה לו וליכולות שלו. נכון להיום אני לא רואה קידום לכיתה זו אולי אני טועה לכן נערכת השיחה עם הצוות החינוכי של בית הספר ומשם נמשיך הלאה
 
חייבים להיות מעורבים בלימודים של

הילדים. אי אפשר לשפוט את כל מה שהילד עושה לפי זמן שיעורי הבית שלו. אם הילד נכשל בעבר אני בטוח שיבינו אותך כשתבקשי לדעת מה נדרש ממנו בכיתה, האם הוא עומד בזה, מה הוא צריל להשלים בבית ומה לומדים בכיתות המקבילות. אם לא מוכנים לגלות לך מה קורה עם הבן בבית הספר, זה לא בסדר.
 

papylove

New member
נחמד לראות אותך

משתתף בפורום מה שלומך? אני לא שופטת לפי זמן שיעורי הבית פשוט לאור הידוע לי רציתי לשמוע דעות נוספות. בית הספר מבחינתו מדווח על מה שקורה בכיתה אבל הפער בין מה שכיתה זו אמורה להיות לבין מה שנעשה בשטח כל יום הוא גדול ולכך אני לא מסכימה. כיתה זו אמורה להיות ז' רגילה לחלוטין עם אותו חומר לימוד כמו כל השכבה אך מה שנוצר הוא כי הרמה של רוב יושבי הכיתה נמוכה ועל כן אין המורים יכולים ללמד את כל החומר הנדרש אלא ברמה הבסיסית ביותר מה גם שהם מתעקבים לעיתים קרובות על החומר שהם מלמדים יותר ממה שצריך. מבחינת בית הספר הוא אמור לנסות לעזור כמה שיותר לתלמידים לגשת לבחינות הבגרות אך כאשר רוב הכיתה ברמה הנמוכה והמורים מלמדים בהתאם לרמת הכיתה ילדים שאכן טובים,משתדלים ומקבלים עזרה בבית ומחוץ לכתלי בית הספר "נתקעים" בכיתה הזו ומכאן נובעת הבעיה שלי אם הילד. מצד אחד הוא מרגיש טוב בכיתה הוא מבין את כל החומר הוא בן התלמידים הבודדים החזקים בכיתה ונוח לו עם זה אבל מצד שני הכיתה "עוצרת" אותו ולא נותנת לו להתקדם הלאה, לא מאתגרת אותו להתקדם הלאה לנסות לחשוב בכוחות עצמו. כרגע חושבים בשבילו. חוץ מזה איך הולך אצלך? איך הלימודים? המשפחה? מזמן לא ראינו אותך ואישית שמחתי לראות כי אתה מציץ מדי פעם במה שקורה פה. היית חסר מקווה לראות אותך משתתף יותר
 
שלומי בסדר לבד מהעובדה שאני

רואה איך דור שלם עבר מאז הייתי בבית ספר וההתקדמות של המערכת בטיפול בתלמידים עם צרכים מיוחדים היא איטית להדהים. זה ממש מוציא את החשק. אם לא תמצאי לבנך מקום מועיל במערכת, אני ממליץ לך לחפש לו מקום מועיל מחוצה לה. אף אחד לא יוכל להחזיר לו את הזמן והבערכה העצמית שנרמסים לו עכשיו. נסי לראות מה מציעים לך בפורום חינוך ביתי וחלופי.
 
למעלה